۱۲۶ هکتار از اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به آمار ۹ ماهه در این حوزه طی سال جاری گفت: ۸۴ فقره قلع و قمع و رفع تصرف به مساحت بیش از ۱۲۶ هکتار اراضی ملی در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سرهنگ علیرضا ابوطالبی افزود: در ۹ ماهه امسال ۸ فقره به مساحت ۹ هکتار اطفاء حریق توسط همکاران یگان حفاظت انجام شده است. که با اقدامات پیشگیرانه بسیار خوب در سطح استان نزدیک به ۹۲ درصد کاهش حریق داشتیم.
سرهنگ ابوطالبی با بیان این که در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، آتش سوزی ها دراستان از لحاظ تعداد هم بسیار کاهش داشتیم بطوری که : امسال خوشبختانه از نظر تعداد وقوع حریق با اقدامات موثر و تلاش شبانه روزی با کاهش ۷۵ درصدی مواجه بودیم. 
این مقام مسئول تاکید کرد: حضور به موقع تیم واکنش سریع ، قرقبانان، عوامل اطفاء حریق، گشت های یگان حفاظت و همچنین همکاری اهالی محل و اعضای شورای اسلامی و دهیاران ، همیاران طبیعت ، و اقدامات پیشگیرانه بسیار خوب و موثر ز دلایل اصلی کاهش آمار وسعت و تعداد آتش سوزی  در عرصه های منابع طبیعی سطح استان می باشد.
سرهنگ ابوطالبی هم اشاره کرد و گفت: یکی ازاقدامات و ماموریتهای اولویت دار یگان حفاظت  به غیر از مقابله جدی با تخریب و تصرفات غیر مجاز در اراضی ملی و همچنین پیشگیری از حریق در سالجاری موضوع پیشگیری و مقابله  قاطع نسبت به قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی به ویژه چوب درختچه تاغ بوده و اقدامات بسیار خوبی درامر پیشگیری  در طول شبانه روزی صورت گرفته  و دراین خصوص  دستگیری و کشفیات خوبی طی این ۹ ماه  با همکاری نیروی انتظامی و مقامات محترم قضایی داشتیم.  
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: علاوه با موارد ذکر شده در راستای سایر ماموریت های ذاتی یگان به منظور صیانت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از جمله پایش مراتع ، کنترل چرای دام  و..... اقدامات بسیار خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =