ماجرای بلوکه‌شدن تجهیزات ورزشی در گمرک

بی‌اطلاعی فدراسیون‌های ورزشی از شرایط وارد کردن تجهیزات ورزشی، دردسرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از مهم ترین مشکلات رشته هایی چون قایقرانی و گلف روند ترخیص طولانی تجهیزات است. روسا و مسئولان فدراسیون گمرک را مقصر این اتفاقات می دانند.

بعد از المپیک و درست ۲۳ شهریورماه ،مسئولان گمرک روی دیگر سکه بابت چهارسال ماندن قایق ها در گمرک را رو کردند. دو ایرادی که ظاهرا مسئولان فدراسیونها درباره واردات تجهیزات ورزشی غفلت می کنند. مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در مصاحبه ای، درباره قایق‌های ورزشی مانده در گمرک و حواشی گفته بود: «با اینکه این قایق‌ها بیش از ۱۲۰ هزار یورو ارزش مادی دارد جنبه تجاری پیدا می‌کنند. برای ترخیص این قایق‌ها دو مشکل وجود داشت که اولین مورد به ماده ۷ قانون امور گمرکی مربوط است.

طبق این ماده قانونی فدراسیون قایقرانی به گمرک بدهی دارد و قابلیت اظهار کالا را ندارد چرا که اگر بدهی وجود داشته باشد اول باید آن مبلغ بدهی پرداخت شود.

مورد دوم در ترخیص این قایق‌ها این است که چون کالاها جنبه تجاری دارند حتما باید ثبت سفارش شوند. گمرک هم حداقل ۱۰ بار این موضوع را با وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرده  که به نحوی برای این قایق‌ها ثبت سفارش صادر شود و اگر هم کالاها معاف از ثبت سفارش است که نیست؛ به ما اعلام شود که گمرک بدون ثبت سفارش قایق‌ها را ترخیص کند چرا که قایق‌ها در حال نابودی هستند. متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون هیچ پیگیری در خصوص ثبت سفارش کالاها انجام نداده است.»

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

۲۵۳ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =