از «بیپ تونز» ویترین مجازی موسیقی ایران چه می دانید؟

مجموعۀ بیپ‌تونز فعالیت رسمی خود را از سال 1390 آغاز کرد.

«بیپ تونز» اولین سایت معتبر دانلود آثار موسیقی در ایران است. این مجموعه تلاش کرده تا با حمایت و حفاظت از حقوق هنرمندان و ناشران و صاحبین اثر، از یک سو بستری برای «دانلود قانونی» آثار صوتی، به‌ویژه موسیقی، ایجاد کند، و از سوی دیگر امکانی فراهم کند برای دسترسی آسان و بدون دردسر مخاطبان به این آثار.

سایت بیپ‌تونز با ارائۀ جامع و به روز آلبوم‌ها، تک‌آهنگ‌ها، موزیک‌ویدیوها، کتاب‌صوتی‌ها و حتی پادکست‌های منتشرشده، رفته‌رفته به بزرگ‌ترین مرجع دانلود موسیقی در ایران و نزد کاربران و همچنین هنرمندان مبدل شد.
 علاقه‌مندان موسیقی با سلیقه‌های گوناگون می‌توانند آثاری از هنرمندان ایرانی و غیرایرانی در سبک‌های مختلف را در بیپ‌تونز بیابند و دانلود کنند. از سبک پاپ گرفته تا راک، تلفیقی، کلاسیک ایرانی، کلاسیکال، نیوایج، موسیقی ملل، تجربی، فولکلور و غیره.
 از استاد محمدرضا شجریان، همایون شجریان، محسن چاوشی، احسان خواجه‌امیری، رضا صادقی و هنرمندان ایرانی محبوب دیگر گرفته تا هنرمندان مطرح جهانی مثل موتسارت، بتهوون، باخ و شوپن.

چرا بیپ تونز؟

بیپ‌تونز همواره تلاش کرده آرشیو کاملی از آثار موسیقی را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد. این مجموعه کوشیده تا با ارائۀ این آثار، در اسرع وقت و به محض انتشار، تجربۀ خوشایندی از شنیدن موسیقی را به مخاطبان پیشکش کند و هر روز سهم بیشتری در ترویج فرهنگ دانلود قانونی و احترام به حقوق پدیدآورندگان آثار هنری در میان مردم داشته باشد.

چه طور در بیپ تونز حساب کاربری بسازیم؟

ایجاد حساب کاربری در بیپ‌تونز هم از طریق ایمیل و هم شماره تلفن همراه امکان‌پذیر است. همچنین ساختن حساب کاربری مراحلی واضح و ساده دارد تا تمامی مخاطبان از هر سن و با هر میزان آشنایی با کامپیوتر قادر به استفاده راحت و سریع از این سایت باشند.

بخش های مختلف سایت بیپ تونز کدام هاست؟


تک آهنگ ها


روزانه هزاران آهنگ رایگان و غیررایگان در سبک‌های مختلف و از هنرمندان مختلف در سطح جهان منتشر، پلی و دانلود می‌شوند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانلود آهنگ حالا دیگر بخشی جدانشدنی و جزو روتین زندگی اکثر آدم‌هاست.

از «بیپ تونز» ویترین مجازی موسیقی ایران چه می دانید؟

همانطور که دانلود دیگر محتواها مثل فیلم و کتاب، و محصولات هنری کمی جدیدتر مثل پادکست. خیلی‌ها این دسترسی آسان و مطلوب را این روزها به خرید سی‌دی ترجیح می‌دهند.
اما اطلاع فوری از انتشار آهنگ‌ها و دانلود آهنگ با کیفیت خوب در اینترنت، یکی از کارهایی است که شاید با چالش‌هایی برای علاقه‌مندان همراه شود. از این رو داشتن بستری جامع و معتبر برای اطلاع از آثار منتشرشده و یافتن اثر موردنظر با کیفیت مطلوب و دانلود آهنگ، آلبوم یا آثار صوتی دیگر، نیازی بود که در میان مخاطبان موسیقی حس می‌شد. جایی که کار را برای یک شنونده موسیقی راحت کند، کسی که که می‌خواهد بدون صرف وقت و انرژی آهنگ دلخواهش را به دست آورد و زودتر و بدون دردسر لذت شنیدنش را تجربه کند.
روزانه تعداد زیادی اثر صوتی رایگان یا غیررایگان در سایت بیپ‌تونز آپلود می‌شوند و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند. از آثار هنرمندان محبوب و معروف گرفته تا هنرمندان کمترشناخته‌شده یا مستقل. یک مجموعه وسیع صوتی یا بهتر بگوییم یک آرشیو، به‌خصوص برای موسیقی. علاوه بر آلبوم‌ها، چیزی حدود بیش از هفتاد هزار تک‌آهنگ رایگان و غیررایگان در سایت بیپ‌تونز وجود دارد.
هر آهنگی به محض انتشار، با اطلاعات کامل نظیر نام آهنگ، نام هنرمند، کاور، متن آهنگ و قیمت (در صورت غیررایگان بودن)، برای دانلود روی سایت و در قسمت «جدیدترین تک‌آهنگ‌ها» قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که قیمت آثار غیررایگان توسط صاحب اثر تعیین می‌شود و درآمد حاصل از فروش این آثار هم به هنرمندان می‌رسد. تمامی آثار موجود در بیپ‌تونز، از روی نسخه اصلی که توسط صاحب اثر ارائه شده، توسط نرم‌افزار مخصوص به فایل mp3 تبدیل می‌شوند. نسخه اصلی این نرم‌افزار توسط بیپ‌تونز خریداری شده تا بهترین کیفیت تبدیل را ارائه کند. تمامی مراحل تبدیل و همچنین تنظیمات نرم‌افزار تحت نظارت کارشناسان موسیقی بیپ‌تونز، انجام می‌گیرد.

آلبوم های جدید

هر آلبومی که با کسب مجوز در بازار موسیقی منتشر می‌شود، پس از عقد قرارداد با ناشر یا صاحب‌اثر در سایت بیپ‌تونز بارگذاری می‌شود. آلبوم موسیقی با تمامی اطلاعات، مثل نام هنرمند، نمونۀ کوتاهی از ترک‌های آلبوم، قیمت و مجموعه‌تصاویر (فایل کاورهای آلبوم) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تعدادی از آلبوم‌ها شامل فایل Flac هم می‌شوند. 

پس از ایجاد حساب کاربری، کاربر می‌تواند با افزایش اعتبار حساب خود یا مستقیما از طریق درگاه بانکی اقدام به خرید اثر کند. اثر خریداری‌شده در قسمت «خریدهای شما» ذخیره می‌شود و کاربر هر زمان که بخواهد قادر به دانلود آن خواهد بود. طرفداران می‌توانند آلبوم منتشرشدۀ هنرمند محبوبشان را به‌صورت قانونی و با کیفیت عالی دانلود کنند و بدین طریق هم از شنیدن موسیقی لذت بیشتری ببرند و هم سهمی در ترویج فرهنگ دانلود قانونی و احترام به حقوق پدیدآورندگان داشته باشند.

کتاب‌صوتی

بیپ‌تونز همواره تلاش کرده تا علاوه بر آثار موسیقی، آثار ارزنده‌ای از کتاب‌های صوتی را هم برای علاقه‌مندان گردآوری کند. خوشبختانه این تلاش اخیرا روبه‌افزایش بوده و آثار فراوان و باکیفیتی از کتاب‌های صوتی موجود در بازار، در سبک‌ها و زمینه‌های مختلف در سایت بیپ‌تونز موجود و قابل خریداری هستند. از ادبیات داستانی و شعر گرفته تا روانشناسی و موفقیت و تاریخ و فلسفه و آثار مذهبی و غیره. دسته‌بندی کتاب صوتی از طریق منوی صفحه اصلی سایت قابل دسترسی است. همچنین کتاب‌های صوتی هردو آثار ایرانی و خارجی را در بر می‌گیرند. بنا به درخواست ناشران و برای پیشگیری از پخش غیرقانونی آثار، برخی از کتاب‌های صوتی قابل دانلود نیستند و بعد از خریداری به صورت استریم قابل شنیدن هستند.

پادکست

علاوه بر آثار موسیقی و کتاب‌صوتی، بیپ‌تونز پذیرای پادکست‌های تولیدشده نیز هست. این پادکست‌ها به‌صورت رایگان بر روی سایت قرار می‌گیرند و به‌راحتی قابل دانلود هستند کافیست وارد بخش دانلود پادکست ها شوید و از شنیدن پادکست مورد علاقه خود لذت ببرید. هر مجموعه‌پادکست آلبومی جداگانه دارد و قسمت جدید مجموعه به محض انتشار، با تمامی اطلاعات، در آلبوم قرار می‌گیرد. خیلی از پادکست‌های معروف و پرطرفدار در سایت بیپ‌تونز قابل دانلود و شنیدن هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =