به گزارش خبرآنلاین، رضا عطاران که در کافه خبر در مورد «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان سخن میگفت، درباره فیلمنامه این فیلم که قاسمخانی آن را نوشته است، اظهار داشت: «یکی از مهمترین ویژگیهای این کار متن آن است. نوشته آقای قاسمخانی آنقدر انسجام داشت و شروع و پایان مشخصی برای آن تنظیم شده بود که کسی نباید با قصه ور میرفت. باید انتخاب درستی در مورد بازیگران صورت میگرفت بعد از آن 70 درصد حل بود.»
عطاران در مقایسه بین فیلمنامههای قاسمخانی از جمله «مکس»، «نان، عشق و موتور 1000»، «مارمولک» و «ورود آقایان ممنوع» و جایگاه «ورود آقایان...» در کارنامه این فیلمنامهنویس، گفت: «این سئوال را باید از خود پیمان بپرسیم. من در کارها دیدهام که چطور متنهای خوبی هدر شدهاند و چه متنهای متوسطی چیز خوبی از آب درآمده است. باید آقای قاسمخانی جواب دهد در متن اولیه و بدون اینکه کارش جلوی دوربین بیاید کدام را قویتر میداند. اما اگر من براساس فیلمهای ساخته شده نظر بدهم میتوانم بگویم «ورود آقایان ممنوع» فیلمنامه خیلی جالبی داشت.»
او ادامه داد: ««مارمولک» ایده خیلی خوبی داشت و «ورود آقایان ممنوع» جزئیات خیلی خوبی دارد. پرداخت و ریزهکاریهای «ورود آقایان ممنوع» بسیار زیاد است و این اهمیت آن را بالا میبرد. بر این اساس من متن «ورود آقایان ممنوع» را ترجیح میدهم.»
عطاران اظهار داشت: ««مارمولک» در ایده قوی بود و حرفی میزد که دیدن آن جذابیت داشت. این ایده آنقدر خوب بود که مخاطب را با خود همراه میکرد. اما در مورد «ورود آقایان ممنوع» قصه بستر ساده و تازه داشت که تجربه مشابه آن را نداشتیم. براساس این نظر من این کار را به عنوان نوشته به «مارمولک» ترجیح میدهم.»
متن کامل نشست عوامل «ورود آقایان ممنوع» را در کافه خبر اینجا بخوانید.
57243
نظر شما