نمایشگاه آثار چاپ کلاقه‌ای در موسسه صبا و اعلام اسامی داوران بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه مستند و بلند جشنواره پلیس از خبرهای فرهنگی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، ستاد برگزاری چهارمین دوره از جشنواره فیلم پلیس اسامی داوران بخش مسابقه فیلم‌های مستند کوتاه و بلند را اعلام کرد.

جواد طوسی، بهرام بیات، محمد آفریده، مهدی فرجی و منوچهر مشیری آثار راه یافته به بخش مسابقه فیلم‌های مستند را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در این دوره از جشنواره فیلم پلیس 120 فیلم مستند بلند و کوتاه به دبیرخانه ارسال شد که از میان این تعداد 26 اثر برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد. هیئت داوران بعد از ارزیابی 26 فیلم راه یافته به بخش مسابقه، برگزیدگان را در مراسم اختتامیه معرفی خواهند کرد.

همچنین همزمان با چهارمین جشنواره فیلم پلیس در تهران، آثار راه یافته به بخش مسابقه مستند و کوتاه داستانی این جشنواره در سه شهر از استان گیلان به نمایش عمومی در خواهد آمد.

بنا به درخواست نیروی انتظامی استان گیلان و تفاهم‌ انجام شده میان ستاد برگزاری جشنواره فیلم پلیس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، فیلم‌های دو بخش «مستند» و «کوتاه داستانی» همزمان با تهران در شهرهای رودبار، لاهیجان و رشت به نمایش در می‌آید.

بر این اساس 38 فیلم کوتاه داستانی و 20 فیلم مستند از 11 تا 14 تیر ماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء شهر رشت، مجتمع فرهنگی و هنری شهر رودبار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر لاهیجان اکران می‌شوند.

چهارمین جشنواره فیلم پلیس 11 تا 14 تیر ماه با رویکرد «پلیس، سینما، پیشگیری اجتماعی» توسط معاونت اجتماعی ناجا برگزار و آثار راه یافته به بخش مسابقه در سه سالن از سینما فلسطین اکران می‌شوند.

 نمایشگاه  آثار چاپ کلاقه‌ای در موسسه صبا
نمایشگاهی از آثار چاپ کلاقه‌ای استاد گنجینه و شاگردانش در موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست.

استاد گنجینه در طول 45 سال شاگردان زیادی را تربیت کرد و این هنر از یاد رفته را احیا کرد و آن را در دانشگاه ها آموزش داد. او همچنین نوعی از چاپ باتیک را بنیان نهاد که روی ابریشم انجام می‌شود و به معنای مقاوم است.

چاپ کلاقه ای یکی از روش‌های چاپ قدیمی روی پارچه است که استاد حسین کلاقیچی گنجینه، در اوان جوانی آن را در تبریز احیاء کرد و لقب «پدر چاپ باتیک (کلاقه ای) ایران» را به خود اختصاص داد.

این نمایشگاه در موسسه صبا واقع در خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی غربی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 تا 21 تیرماه برپاست. 

استقبال فیلمسازان از فراخوان تولید فیلم‌های «8 دقیقه‌‌ای» جشنواره رضوی
با گذشت یک ماه از اعلام فراخوان عمومی حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی و انیمیشن «8 دقیقه‌ای» ویژه‌ ششمین جشنواره فیلم رضوی، استقبال مطلوبی از سوی فیلمسازان کشور به عمل آمده است.

روابط‌ عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد: نظر به برگزاری هرچه مطلوب‌تر ششمین جشنواره فیلم رضوی و به منظور تولید فیلم‌های کوتاه ارزشمند با موضوع حضرت امام‌رضا(ع) و معارف رضوی، این «مرکز» از ماه گذشته، اقدام به انتشار فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های مستند، داستانی و انیمیشن «8 دقیقه‌ای» با موضوعات مرتبط با جشنواره رضوی کرده که تاکنون 32 طرح و فیلمنامه کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

موضوعاتی که در این فراخوان تولید فیلم کوتاه، مد نظر قرار گرفته‌اند، عبارتند از: زندگی امام رضا(ع)، کرامات امام رضا(ع)، مریدان و شاگردان امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و حضرت شاه‌چراغ(ع)، امام رضا(ع) فرزندان و بستگان، امام رضا(ع) و مناظرات، موقوفات امام رضا(ع)، خادمان امام رضا(ع)، عالمان مدفون در جوار امام رضا(ع)، بارگاه و آستان امام رضا(ع) در گذر زمان،  زائران امام رضا(ع)، امام رضا(ع) در آثار شاعران و عارفان و آثار تجربی «آزاد» با موضوعات مرتبط با حضرت امام رضا(ع).

عموم فیلمسازان حداکثر تا دهم تیرماه فرصت دارند فیلمنامه‌های کوتاه و طرح‌های مستند خود را به معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، طبقه سوم ارائه کنند.

ششمین جشنواره فیلــم رضـوی در راســتای تکریــم و ترویـج فرهنگ رضوی در گستره‌ی ایران اسلامی و همزمان با ایام میلاد فرخنده‌ حضرت امام‌رضا(ع) (روزهای 11 تا 14 مهرماه) در تهران برگزار خواهد شد.

دومین اجرای تک‌نوازی گیتار کلاسیک نوید زند آوه
دومین اجرای تک‌نوازی گیتار کلاسیک نوید زند آوه در سال جاری در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این رپرتوار شامل مجموعه‌ای از آثار آهنگسازانی همچون ناروائز، سور، دوفایا، باریوس و ویلا لوبوس و ... و چند قطعه ایرانی از نوید زند آوه ، فرزان زحمتکش و سیامک ولایی می‌شود.

این اجرا در تاریخ 16 و 17 تیر ماه سال جاری در تالار بتهوون خانه‌ هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی،بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر برگزار خواهد شد.

نوید زند آوه به طور پیوسته از سال 84 رسیتال‌هایی را در سالن‌های شهر برگزار کرده که آخرین اجرای او در تاریخ‌های 11 و 12 خرداد ماه سال جاری در تالار وحدت (سالن رودکی) بود.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =