لزوم استفاده از تابلو دکوراتیو برای زیباسازی دکوراسیون

ممکن است بعد از مدتی از دکوراسیون و چیدمان اجرا شده خسته شویم! به همین دلیل به فکر ایجاد تغییرات در آن خواهیم افتاد.

بهترین روش ایجاد تغییرات کوچک در چیدمان، استفاده از تابلو دیواری است. تعویض و تغییر این عنصر تاثیر بسیار زیادی روی حس و حال فضا خواهد داشت. همچنین برای ایجاد این تغییرات، نیاز به پرداخت هزینه‌ی زیادی نخواهید داشت. اجزای دیگر یک مبلمان طبیعتا گرانتر هستند. اما قیمت تابلو چاپی با توجه به اندازه و ابعاد آن تعیین می‌شود. این نوع تصاویر که روی بوم چاپ می‌شوند، بسیار متنوع هستند. برخی از دلایل استفاده از تابلو برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  •  قیمت ارزان تابلو
  •  تنوع طرح
  •  راحتی در نصب

بنابراین این عنصر تزئینی می‌تواند اولین گزینه برای ایجاد تنوع در چیدمان باشد. برای این کار می‌توانیم حتی از تصاویر متنوع و هماهنگ با رنگ و طراحی فضا استفاده کنیم. مثلا تابلو طبیعت، گل، منظره شهری، فنگ شویی، مذهبی و .... از گزینه های مناسب برای نصب در فضاهای مختلف هستند.

تغییر در دکوراسیون با خرید تابلو مدرن

نوع طراحی و دیزاین بخش‌های مختلف یک ساختمان، به ما در انتخاب تابلو دیواری مورد نظر کمک خواهد کرد. در صورتی که سبک طراحی این فضا مدرن باشد، بهتر است از یک تصویر مدرن استفاده شود. تصاویر مدرن ساده و به دور از تزئینات هستند. از این رو با این نوع طراحی همخوانی دارند. میزان فروش تابلو مدرن نیز نشان داده است که این سبک بسیار پرطرفدار است. علاوه بر استفاده از یک تابلو جدید، می‌توان محل نصب آن را تغییر داد.

انواع تابلو که به صورت چاپی در دسترس هستند، به صورت مدرن طراحی شده اند. اما برخی از آنها نیز برای چیدمان کلاسیک بیشتر کاربرد دارند. به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید برای چاپ، رزولیشن تصاویر بسیار بالا است. از این رو کیفیت آثار چاپی معمولا بالا است. بالا بودن کیفیت موجب می‌شود که طرح زیباتر به نظر برسد. روش‌های زیادی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون وجود دارد. اما خرید تابلو یک گزینه در دسترس تر است.

نقش تابلو در دکوراسیون چیست؟

به طور معمول بعد از کامل شدن مراحل چیدمان منزل، تابلو مناسب انتخاب می‌شود. اما نقش تابلو در دکوراسیون چیست؟ می‌توان گفت که این عنصر در واقع برای تکمیل دیزاین و طراحی یک فضا کاربرد دارد. می‌توان از آن برای ایجاد تغییر در ابعاد بصری اتاق استفاده کرد. با انتخاب رنگ مناسب، مکملی برای رنگ‌های محیط خواهد شد. همچنین در بازگو کردن سبک مورد استفاده در طراحی موثر است. این عنصر با اینکه نقش تکمیل کننده دارد، به گونه ای مستقل عمل می‌کند. حتی در برخی از دکوراسیون های داخلی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. مثلا یک تابلو با رنگ گرم در یک فضا با رنگ های سرد، می‌تواند فضا را از نظر  بصری خنثی کند.

ابعاد، شکل هندسی و طرح تابلو دکوراتیو در فضا تاثیرات مستقیم ایجاد می‌کند. یک تابلو کشیده به صورت افقی، موجب می‌شود که فضا کشیده تر به نظر برسد. همین عنصر در صورتی که به صورت عمودی کشیده شود، ارتفاع سقف افزایش خواهد یافت! البته همه این ها در اثر ذهنیت بصری شکل خواهد گرفت. این عنصر تکمیل کننده دکوراسیون داخلی امروزه به جزئی جدانشدنی از طراحی ساختمان تبدیل شده است.

آیا تابلو نقاشی مدرن چهره برای دکوراسیون داخلی مناسب است؟

در هر فضایی باید متناسب با نوع طراحی، از تابلو دیواری متناسب با آن فضا استفاده کرد. تابلو چهره نیز یکی از انواع این عنصر برای تزیئن اتاق است. این نوع تصاویر می‌توانند برای کاربردهای خاص استفاده شوند. به عنوان مثال برای یک فضا مانند آرایشگاه این نوع طرح‌ها بسیار کاربردی هستند. پرتره را می‌توان برای فضاهای هنری نیز استفاده کرد. شاید کمتر کسی از این نوع طرح برای تزئین فضای داخلی مسکونی استفاده کند. اما می‌توان با توجه به نوع طراحی از تصویر مناسب استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی را می‌توان با سبک و شیوه ‌های مختلف طراحی کرد. لزومی ندارد که تمامی طرح ها شبیه به هم باشد. ممکن است یک طراح نظری متفاوت داشته باشد. تنها نکته ای که مهم است، دقت به استانداردها در نصب انواع تابلو است. انتخاب طرح برای یک فضا می‌تواند سلیقه ای باشد. اما حتما باید رنگ و سبک آن با نوع دیزاین هماهنگی کامل داشته باشد.

لزوم استفاده از تابلو دکوراتیو برای زیباسازی دکوراسیون

نورپردازی تابلو نقاشی برای زیبایی بیشتر

روش‌های زیادی برای زیباتر نشان دادن تابلو وجود دارد. بر روی استفاده از نورپردازی موضعی، متمرکز و ... در معماری تاکید شده است. بنابراین می‌توان از این روش برای جلوه‌ی بیشتر تابلو دیواری استفاده کرد. این کار بیشتر در موزه ها و یا مکان هایی که تاکید خاصی روی تابلو وجود دارد، کاربرد دارد. این کار موجب می‌شود فضا رویایی و فانتزی شود. همچنین مخاطب توجه بیشتری به عنصر تزئینی داشته باشد. از این رو این روش نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته ای که در مورد نورپردازی تابلو وجود دارد، عدم افراط در ایجاد نور پردازی است. در یک فضای مسکونی نمی‌توان برای همه‌ی عناصر از نورپردازی استفاده کرد. این کار می‌تواند موجب برهم خوردن نظم و از بین رفتن آرامش شود.

تغییر رنگ قاب تابلو برای ایجاد تغییر در چیدمان

با  توجه به نوع طراحی امروزی، انواع تابلو چاپی دیگر نیازی به قاب ندارند. اما برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند برای تابلو از قاب استفاده کنند. در این صورت برای ایجاد تغییر در آن، اقدام به تعویض یا تغییر رنگ قاب خواهند کرد. این تغییر می‌تواند تاثیر مثبتی روی زیبایی و تنوع طراحی فضا داشته باشد. انتخاب رنگ قاب بر اساس رنگ‌های استفاده شده در چیدمان است. مثلا اگر در یک طراحی از رنگ های کرم، سفید و آجری استفاده شده است، می‌توان برای تغییر رنگ قاب از این رنگ ها استفاده کرد.

میزان فروش تابلو دیواری نشان می‌دهد که این عنصر تزئینی ارزان، طرفداران بسیار زیادی دارد. در واقع افراد زیادی تمایل دارند که از این نوع طرح ها برای چیدمان استفاده کنند. حتی گاهی طراحان نیز این نوع دیزاین را انتخاب می‌کنند. انتخاب نوع قاب برای یک فضای مدرن باید ساده باشد.

انتخاب تابلو دیواری مناسب برای اتاق خواب

اتاق خواب یک فضای خصوصی در منازل مسکونی است. این فضا باید دارای آرامش بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها باشد. به همین دلیل در طراحی آن نباید از رنگ‌های پررنگ و جیغ استفاده شود. از این رو تابلو دیواری نیز باید متناسب با همین ایده انتخاب گردد. برای فضای خواب می‌توان از رنگ های آرامش بخش استفاده کرد. مثلا رنگ های ملایم و خنثی بهترین گزینه برای این فضا هستند. برای این فضا طرح‌های متنوعی روی انواع تابلو دکوراتیو، چاپ شده است. بهتر است رنگ و طرح متناسب با رنگ‌آمیزی محیط انتخاب شود. در این صورت هماهنگی ببین رنگ‌ها منجر به ایجاد آرامش در محیط خواهد شد.

اصول نصب تابلو در منزل

برای نصب تابلو در منزل اصول مختلفی وجود دارد. تنها نکته ای که در این باره وجود دارد، هماهنگی سبک تابلو با نوع طراحی است. این موضوع باید در هنگام خرید تابلو رعایت شود. در فضاهای مختلف از چیدمان متنوع استفاده می‌شود. در برخی از فضاها از رنگ خنثی برای طراحی استفاده می‌شود. همین امر موجب شده است که طراحی فضاهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. از این رو عناصر تزئینی مورد استفاده مانند تابلو دکوراتیو نیز باید بر همین اساس خریداری شوند.

به طور کلی نقش تابلو دیواری در ایجاد تغییرات کوچک بسیار مهم است. می‌توانیم با ایجاد تنوع در طرح یا قاب تابلو، حس و حال فضا را تغییر دهیم.

برای اطلاع از قیمت و خرید تابلو می توانید به سایت دکورآفیس مراجعه کنید.

https://decor-office.com/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =