لیبی تبدیل به جنگ ناخواسته امریکایی ها شده است درست هم سرنوشت با افغانستان و عراق.

سارا معصومی
موسسه نظرسنجی گالوپ باز هم سرنخ در دستان باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری ایالات متحده قرار داد. جفری ام جونز نویسنده این گزارش برای گالوپ در تازه ترین دستاوردهای اطلاعاتی خود ادعا می کند که امریکایی ها دیگر علاقه ای به ادامه دادن نبرد در لیبی ندارند. سه ماه پیش زمانی که بحث حمله به لیبی سر زبان ها افتاده بود و همگان از اوباما می خواستند که با سکوت عملی خود روآندایی دیگر را روی دستان امریکا نگذارد، میزان حمایت از این جنگ برای این رئیس جمهور دموکرات مایه امیدواری بود.
جدول زیر نماد آماری پاسخ هایی است که افراد در قبال این سوال مطرح کرده اند: با حضور نظامی آمریکا در لیبی موافق هستند یا مخالف؟


لیبی


بارک اوباما با تکیه بر این حمایت مردمی دوشادوش نیروهای ناتو به لیبی حمله کرد اما اکنون کنگره نشین های ایالات متحده مخالف این حرکت رئیس جمهور هستند و اعتقاد دارند که وی به نوعی قانون جنگ را نادیده گرفته و با نمایندگان مردم در این خصوص صلاح و مشورت نکرده است. دموکرات های هم حزب اوباما همانگونه که پیش بینی می شود بیشترین حجم حمایت از وی را در چنته دارند و این در حالیست که مستقل های کنگره بیشتر در جلد مخالف فرورفته اند تا موافق. نظر جمهوری خواهان از ماه مارس تاکنون بیشترین ضریب تغییرها را تحمل کرده است. در ماه مارس 57 درصد موافق این حمله بودند و اکنون این رقم به 39 درصد کاهش یافته است .
لیبی

از افرادی که برگ مخالف خود را در سبد اوباما انداختند پرسیده شد آیا با ماهیت این حمله مخالف هستید یا شیوه اداره آن؟ 64 درصد از پاسخ دهندگان با ذات این حمله مخالف هستند و تنها 29 درصد ادعا داشتند که ایراد وارد بر رئیس جمهور عدم کسب مجوز از کنگره است .
از موافقان این حمله نظامی هم سوال شد که آیا اعتقاد دارند هدف از این حمله بایدبراندازی حکومت قذافی باشد؟ 85 درصد از پاسخ دهندگان تاکید داشتند که امریکا باید تا براندازی حکومت قذافی در لیبی بماند.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =