رقابت داغ پژمان جمشیدی و بازیگر «گاندو»

روزنامه خراسان نوشت: گلاره عباسی، ستاره پسیانی، پژمان جمشیدی و وحید رهبانی برندگان و نامزدهای سی‌ونهمین جشنواره فجر در چهلمین دوره این رقابت نیز حضور دارند.

ستاره پسیانی، پژمان جمشیدی، وحید رهبانی و گلاره عباسی چهار چهره سی‌ونهمین جشنواره فجرند که با دریافت جایزه یا کسب نامزدی بهترین بازیگر نقش اول و مکمل، حضور موفقی در جشنواره داشتند و مورد توجه قرار گرفتند.

برخلاف دیگر نامزدهای پارسال، این بازیگران امسال در چهلمین دوره نیز حاضرند. ستاره پسیانی با «علف‌زار»، پژمان جمشیدی با دو فیلم «بی‌مادر» و «علف‌زار»، وحید رهبانی با «هِناس» و گلاره عباسی با «شادروان» راهی این رقابت شده‌اند.

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی سال گذشته با فیلم «یَدو» به کارگردانی مهدی جعفری در جشنواره فجر حاضر بود. او در این فیلم نقش زنی بزرگ تر از سن واقعی خودش را ایفا کرد و تجربه سخت و چالش برانگیزی را گذراند. بازی در «یدو» دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را نصیب پسیانی کرد. جایزه سیمرغ در این بخش به رویا افشار برای بازی در فیلم «مامان» رسید. ستاره پسیانی امسال در سینما چندان پرکار نبود و تنها در فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی ایفای نقش کرد. او در این فیلم با پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ترلان پروانه و مهدی زمین‌پرداز همبازی شده است. باید دید حضور در این فیلم پس از موفقیت قبلی او در سی‌ونهمین دوره جشنواره، چه دستاوردی برای او خواهد داشت.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی اولین‌بار با فیلم «سوء‌تفاهم» کاری از احمدرضا معتمدی، حضور در جمع نامزدهای جشنواره فجر را تجربه کرد. او برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد، انتخابی که خنده تمسخرآمیز حاضران در سالن را به دنبال داشت. او در سی‌ونهمین دوره جشنواره نیز موفق شد با کمدی «شیشلیک» در فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد حضور داشته باشد. جمشیدی امسال نیز با دو فیلم غیرکمدی از حاضران جشنواره است. او تا به حال به واسطه فیلم‌های جدی خود نتوانسته موفقیت ویژه‌ای به دست بیاورد و اکنون با یکی از نقش‌های اصلی «علف‌زار» و فیلم «بی‌مادر» دو شانس برای حضور پرافتخار در جشنواره دارد.

وحید رهبانی

یکی دیگر از نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی‌ونهمین جشنواره فجر، وحید رهبانی است. او در سال‌های اخیر که با سریال تلویزیونی «گاندو» ساخته جواد افشار دیده شده، سال گذشته با فیلم «مصلحت» کاری از حسین دارابی و «شیشلیک» اثر محمدحسین مهدویان در جشنواره فجر شرکت کرد. بازی رهبانی در این دو فیلم مورد توجه قرار گرفت و برای بازی در «مصلحت»، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او در این فیلم نقش یک مامور را برعهده داشت که برای برقراری عدالت و مبارزه با مسئولان فاسد و متخلف تلاش می‌کرد. این بازیگر امسال به واسطه دومین همکاری‌اش با حسین دارابی یعنی «هِناس» در جشنواره دیده می‌شود. مریلا زارعی و بهروز شعیبی نقش‌های اصلی این فیلم را برعهده دارند.

گلاره عباسی

علاوه بر ستاره پسیانی، گلاره عباسی دیگر برنده سی‌ونهمین دوره جشنواره است که امسال نیز در این رقابت حضور دارد. عباسی سال گذشته در فیلم «ابلق» اثر نرگس آبیار یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های کارنامه‌اش را تجربه کرد. او برای بازی در این فیلم وزن اضافه کرد و به کمک گریم هم تغییراتی در چهره او ایجاد شد. این بازیگر در نقش زن بدجنس و متکبر قصه بازی خوب و متفاوتی داشت و موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند. عباسی امسال با فیلم «شادروان» کاری از حسین نمازی به جشنواره فجر می‌آید. او در این فیلم نقش زنی از طبقه ضعیف جامعه و یکی از حاشیه‌نشینان را بازی کرده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    هیچکدوم گرد پای رهبانی هم نمیشن
  • محمدرضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    آقای رهبانی عزیز و حرفه ای به تمام معنا واقعا انشالله بتونن سیمرغ رو دریافت کنند واقعا فوق العاده و دوست داشتنی هستند با آرزوی موفقیت فراوان برای ایشون که اینقدر زیبا بازی میکنند❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💖💖💖💖💖💖💖🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
  • گ IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 1
    این آقای رهبانی چرابایدانتخاب بشه؟اصلابه غیراین چهارتا بازیگر دیگه نداریم؟اصلاکشورمامهمترین عامل بدبختیش همین بهادادن به این بازیگراس.هرچیزی اندازه داره ولی توی صداسیماانگارهیچ چی اندازه نداره
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    فقط آقای رهبانی تونقش محمدبی نظییییییر بود ولی توقسمت آخرحالمون گرفته شد متاسفانه به خاطر شخصیت دوست داشتنی