۱۳ نفر
۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کرم مرطوب کننده چگونه کار می کند؟

با افزایش سن، پوست نیز دچار تغییر می‌شود.

در بین طیف وسیع کرم‌هایی که در بازار وجود دارند، کرم مرطوب کننده از بقیه با اهمیت‌تر بوده که باید از همان سنین نوجوانی مصرف آن آغاز شود و به طبع، مشتری پسندتر است. با این حال چنانچه از ماهیت کرم مرطوب کننده بی اطلاع هستید و نمی‌دانید که این ماده چگونه کار می‌کند، تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

آیا لازم است از کرم مرطوب کننده استفاده کنم؟

همانطور که از نامش پیدا است، کرم مرطوب کننده وظیفه دارد تا پوست را مرطوب نگه دارد و آبرسانی کند. اما شاید پیش خودتان فکر کنید که پوست من چرب‌ است و دیگر لازم نیست تا از چنین محصولی استفاده کنم و با این استدلال، از خریدآن منصرف شوید! اگر این‌چنین فکر می‌کنید، لازم است تا در فکر و تصمیمتان تجدید نظر نمایید. چرا که تمامی پوست‌ها به تغذیه نیاز دارند و استفاده از کرم مرطوب کننده باعث می‌شود تا سطح رویی پوست تغذیه شود و مرطوب، نرم و شاداب باقی بماند. با این حال اگر پوستتان را تغذیه نمی‌کنید، بدانید که احتمال پیر شدن و چروک افتادن آن در کوتاه مدت، افزایش پیدا خواهد کرد.

کرم های مرطوب کننده به دو دسته آبرسان و نرم کننده تقسیم می شوند که هر دو وظیفه رطوبت رسانی و حفظ رطوبت در پوست را دارند. کرم های آبرسان چربی کمتری نسبت به کرم نرم کننده داشته و درنتیجه به داخل پوست نفوذ می کنند. اما نرم کننده ها روی پوست می مانند و یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کنند.

کرم مرطوب کننده چگونه تاثیر می‌گذارد؟

پوست، حاوی یک لایه سطحی به نام اپیدرم است. حفظ رطوبت این لایه حیاتی است، از این رو به هیچ عنوان نباید اجازه داد تا ایپدرم، رطوبت خود را از دست دهد. کرم مرطوب کننده با ایجاد یک لایه پوششی و همچنین با قرار دادن چربی‌های مفید بر روی پوست، از تبخیر شدن رطوبت این لایه جلوگیری می‌کند. با این تفسیر دیگر بدیهی است که تفاوتی نمی‌کند پوست شما خشک یا چرب باشد؛ تحت هر شرایطی استفاده از کرم مرطوب کننده، واجب است.

از کدام کرم برای مرطوب نگه داشتن پوست استفاده کنیم؟

برندهای مختلفی از کرم مرطوب کننده در بازار وجود دارند. این مهم باعث می‌شود تا انتخاب کمی سخت شود. با این حال باید بدانید که تمامی برندها و مارک‌هایی که در بازار هستند، برای پوست شما مناسب نخواهند بود. لذا لازم است تا پیش از انتخاب فاکتورهای متعددی را مورد بررسی قرار دهید.

سن، تایپ پوستی، بیماری‌های احتمالی پوستی، وجود یا عدم وجود جوش و آکنه بر روی پوست و... از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر انتخاب کرم پوست شما تاثیرگذار باشند. با این حال اگر در انتخاب شک دارید و یا هنوز نتوانسته اید کرم مورد نظر پوست خود را انتخاب کنید، می‌توانید از خدمات داروخانه آنلاین «مهتاطب» استفاده نمایید.

کرم مرطوب کننده را از کجا بخریم؟

داروخانه فیزیکی و داروخانه آنلاین از معتبرترین مراکزی هستند که شما می‌توانید کرم مورد نظر پوست تان را از آنجا تهیه کنید. در همین زمینه گفتنی است که داروخانه آنلاین مهتاطب یکی از بهترین و معتبرترین این مراکز محسوب می‌شود.

چه دستورالعمل‌هایی برای انتخاب کرم مرطوب کننده وجود دارند؟

چنانچه مایل هستید تا کرم مرطوب کننده، بهترین تاثیر را بر روی پوست شما داشته باشد، باید قبل انتخاب، نوع پوست خود را تشخیص دهید و بر اساس آن، محصول مورد نظر را انتخاب نمایید.

  • اگر پوست شما نرمال است

به پوستی که نه خشک و نه چرب باشد، پوست عادی گفته می‌شود. به منظور حفظ رطوبت این نوع پوست بهتر است از مرطوب کننده بر پایه آب استفاده نمایید. توجه فرمایید که این نوع مرطوب کننده کاملا سبک بوده و به هیچ عنوان چرب نیست و طبعا پوست شما را چرب نمی‌کند.

  • اگر پوست شما خشک است

معمولا افرادی که پوست خشک دارند، بیش از سایرین از کرم مرطوب کننده استفاده می‌کنند. دهیدراته شدن، ویژگی بارز پوست این دسته از افراد است. به همین دلیل این گروه باید از مرطوب کننده بر پایه چربی استفاده نمایند. کرم رطوبت رسان بر پایه وازلین و گلیسیرین، بهترین محصول برای استفاده این گروه از افراد است.

  • اگر پوست شما چرب است

جوش و آکنه از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی این دسته از افراد هستند. آن‌ها برای از بین بردن جوش و آکنه‌های پوستی معمولا از محصولات مراقبتی که حاوی الکل هستند، استفاده می‌کنند. این دسته از محصولات، ‌ لایه رویی پوست را خشک کرده و رطوبت آن را از بین می‌برند. لذا به عنوان یک توصیه باید گفت که لازم است بعد از مصرف هرگونه محصول مراقبت پوستی، از کرم مرطوب کننده استفاده نمود.

همچنین ناگفته نماند که به دلیل چرب بودن پوست، انتخاب کرم رطوبت رسان برای این دسته از افراد، کمی دشوار است. اما به عنوان یک توصیه کلی باید گفت که بهتر است از کرم بر پایه آب برای مرطوب کردن پوست چرب استفاده کرد. این نوع کرم، سبک است و اثری از چربی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد.

  • اگر پوست شما حساس است

انتخاب کرم رطوبت رسان برای افرادی که پوست حساس دارند، کمی سخت است. با این حال افراد دارای پوست حساس باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان نباید از محصول حاوی رنگ، الکل، اسانس، عطر و یا هر افزودنی دیگری استفاده کنند. گفتنی است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید با مشاورین «مهتاطب» در ارتباط باشید.

  • اگر پوست شما پیر است

با افزایش سن، پوست نیز دچار تغییر می‌شود. خشک شدن، یکی از عوارض پیر شدن پوست است، به همین دلیل افراد مسن حتی بیش از سایرین به مرطوب کننده پوست نیاز دارند. با این تفاسیر بهتر است تا این دسته از افراد از کرم مرطوب کننده بر پایه گلیسیرین و وازلین استفاده نمایند. ناگفته نماند که وجود آنتی اکسیدان‌ها در کرم مصرفی این دسته از افراد، الزامی است؛ چراکه آنتی اکسیدان برای از بین بردن خطوط، چین و چروک و لکه پوست، مفید است. کرم های مغذی و کرمهای شب نیز مرطوب کننده های بسیار خو و مناسبی برای افراد بالای ۴۰ سال هستند.

همانطور که ملاحظه کردید، پوست یک ارگان زنده است که به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد. عمل نکردن به این مهم و صرف نظر از مراقبت پوست، تبعات جبران ناپذیری چون پیری، از بین رفتن شادابی و ایجاد خطوط و چین و چروک را در پی دارد. با این حال صیانت از پوست، فرایندی است که در عین ساده بودن،  تنها با افزایش آگاهی و دانش می‌توان آن را به درستی انجام داد. در این بین استفاده از خدمات مشاوره پوستی‌ می‌تواند بسیار مفید و اثرگذار باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =