سنتکام: آمریکا به رهگیری موشک‌های بالستیک بر فراز امارات کمک کرد

ایسنا نوشت: ارتش آمریکا اعلام کرد، تلاش‌های مشترک نیروهای آمریکایی و اماراتی "با موفقیت" از یک حمله موشکی در ابوظبی جلوگیری کرد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، "بیل اوربان"، سخنگوی سنتکام در بیانیه‌ای گفت: نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی "الظفره" ابوظبی همزمان با تلاش‌های نیروهای مسلح امارات دو تهدید موشکی بر فراز این کشور عربی را در ساعات اولیه روز دوشنبه با سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت رهگیری کردند.   

وی افزود: این تلاش مشترک با موفقیت از اصابت دو موشک به این پایگاه آمریکا که دو هزار نیرو در آن مستقر بودند، جلوگیری کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پایگاه هوایی "الظفره" خانه سیصد و هشتادومین جناح اعزامی هوایی است که هم نیروهای آمریکایی و هم نیروهای انگلیسی در آن مستقر هستند.

اوربان گفت: این رویداد هیچ تلفاتی در بین نیروهای آمریکایی نداشت. نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی "الظفره" همچنان در حالت آماده‌باش هستند و آماده‌اند تا به هر حمله احتمالی پاسخ دهند.

وی همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش آمریکا در جریان این حمله مجبور شدند به پناهگاه بروند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: احمقانه است اگر فکر کنیم تهدیدی برای نیروهایمان وجود ندارد و همان طور که مشاهده کردید ما این تهدید را جدی گرفتیم. ما به این حمله موشکی بالستیکی پاسخ دادیم و همزمان با ادامه بررسی این رویداد و تصمیم‌گیری درباره اقدامات آتی، با شرکای اماراتی‌مان همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

وی درباره هدف از اجرای این حمله هیچ اظهارنظری نکرد.  

سفارت آمریکا در ابوظبی به آمریکایی‌های ساکن در این منطقه هشدار داد و از آنها خواست کاملا هوشیار باشند.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی امارات، وزارت دفاع این کشور اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای دفاع هوایی آن دو موشک بالستیک را که نیروهای انصارالله شلیک کرده بودند، "رهگیری و منهدم" کرده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =