اسلامی:با برنامه‌ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت

ایسنا نوشت:رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برای کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای به لحاظ اخلاقی و تکلیف شرعی ملزم هستیم با استفاده از نیروی انرژی هسته‌ای در این زمینه فعالیت کنیم.

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز  دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید صالح پورحمزاوی در آبادان اظهار داشت: در چند سال گذشته استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر باعث صرفه جویی ۸۰ میلیون بشکه نفت شده است.

با برنامه‌ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت

وی افزود: تولید برق از نیروگاه‌های اتمی کمک شایانی به کمبود برق در کشور کرده است.

اسلامی اظهار داشت: توسعه ظرفیت‌های تولید برق در نیروگاه‌های اتمی یکی از اهداف دولت سیزدهم است که سایت دارخوین یکی از سایت‌های مدنظر در این خصوص است تا از این طریق بتوانیم کمبود برق کشور را جبران نماییم.

وی گفت: امروزه پاک‌ترین، پایدارترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی‌ترین ظرفیت تولید برق در جهان استفاده از نیروگاه‌های اتمی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید ۱۷ هزار مگاوات برق در کشور از طریق انرژی هسته‌ای تولید ۱۰ هزار مگاوات در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایید شده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با برنامه ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت و باید تمام تلاشمان را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم.

شهید صالح پورحمزاوی از شهدای نیروگاه اتمی بوشهر می‌باشد که در بمباران این نیروگاه در سال ۱۳۶۶ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه ۴بهمن ۱۴۰۰ به استان خوزستان سفر کرد و از سایت اتمی دارخوین شادگان بازدید کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =