عراق: تحریم‌های آمریکا دلیل عدم پرداخت بدهی‌های گازی به ایران است

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت برق عراق خاطرنشان کرد که تحریم های آمریکا باعث شده است که این کشور نتواند بدهی های گازی خود را به ایران پرداخت کند.

به نقل از شبکه دجله، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: درحال حال حاضر برای فعال نگه داشتن نیروگاه های برق عراق از گاز ایران بی نیاز نیستیم.

وی تاکید کرد: آخر هفته سفری به کشوری های عربی خواهیم داشت تا جایگزینی برای گاز ایران پیدا کنیم.
سخنگوی وزارت برق عراق در ادامه خاطرنشان کرد که تحریم های آمریکا باعث شده است که این کشور نتواند بدهی های گازی را به ایران پرداخت کند.
وی همچنین گفت که طرف ایرانی می گوید که بدهی های عراق دلیل کاهش صادرات گاز به این کشور است.
سخنگوی وزارت برق عراق در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: قرارداد واردات گاز از ایران را وزارت برق عراق امضا نکرد بلکه دولت عراق امضا کرده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق پیش از این در یک نشست خبری تاکید کرد که این کشور هیچ جایگزینی برای گاز ایران ندارد.
وی با اشاره به کاهش صادرات گاز ایران به عراق و راه اندازی ابتکارعملی در راستای حمایت دولت از انرژی در این کشور گفت: برای تنوع منابع گازی و کاهش وابستگی به ایران تلاش می کنیم.
موسی همچنین در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی این کشور(واع) گفته بود که به دلیل کاهش واردات گاز از ایران بیشتر نیروگاه های برق عراق از کار افتاده‌اند.
وی تاکید کرد: مذاکرات با طرف ایرانی تداوم دارد اما ایران خواهان بدهی های خود است و وزارت برق نیز اعلام کرده است که آمادگی پرداخت تمامی بدهی ها را دارد و این مبلغ به بانک تجارت عراق داده خواهد شد. وزارت دارایی عراق باید این بدهی ها را به ایران پرداخت کند و ما از این وزارت می خواهیم که این پول ها را بدهد زیرا در صورت کاهش واردات گاز با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی درخصوص رایزنی ها با کشورهای عربی خلیج فارس در این باره گفت: مذاکرات درمورد قیمت تعرفه ها با این کشورها ادامه دارد و هنوز به توافق نرسیده‌ایم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =