۲۷ نفر
۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
استعلام قیمت امروز میلگرد

قیمت روز میلگرد از ارکان بسیار مهم در محاسبات هزینه های انواع ساخت و سازها به شمار می آید.

ساخت و سازها هم به بخش ساختمان سازی مربوط می شود و هم به ساخت سازه های صنعتی ارتباط دارد. کاربرد گسترده انواع میلگرد اصلی ترین دلیل برای اهمیت قیمت میلگرد به شمار می آید. چرا که در برآورد هزینه های بخش های گوناگون صنعت و ساختمان سازی فوق العاده اثرگذار است. بر همین اساس است که استعلام قیمت امروز میلگرد برای هر پروژه عمرانی جزء جدایی ناپذیر آن محسوب می شود.

اهمیت قیمت میلگرد

قیمت میلگرد در وهله اول تحت تأثیر مشخصات فنی آن قرار دارد. هر نوع میلگرد اعم از ساده و آجدار دارای کاربرد و ویژگی های تعیین شده ای است. در خط تولید کارخانه با توجه به اطلاعات فنی در نظر گرفته شده برای هر نوع میلگرد، فرایند تولید آن طی می شود. تمام اطلاعات فنی میلگرد اثر مستقیم بر تعیین قیمت میلگرد دارد. مشخصات فنی میلگرد شامل سایز، وزن، خمش، مقاومت تسلیم و مقاومت کششی آن می شود.

کاربرد میلگرد عامل تعیین کننده ای در ساخت میلگردها با مشخصات فنی خاص به شمار می آید. علاوه بر مشخصات فنی، عوامل متعدد دیگری نیز بر نوسانات قیمت میلگرد تأثیر می گذارند. این عوامل همواره در حال تغییر هستند به گونه ای که اغلب مواقع قیمت ها را به صورت روزانه و حتی ساعتی تغییر می دهند. به همین دلیل است که باعث می شوند تا صاحبان پروژه های عمرانی برای تهیه محصولات مورد نیاز پروژه خود مجبور به استعلام قیمت روز میلگرد از بازار باشند.

متغیرهای اثرگذار بر قیمت روز میلگرد

همان طور که اشاره شد، قیمت روز میلگرد تحت تأثیر مشخصات فنی محصول و عوامل مختلف دیگر قرار دارد. برخی از متغیرهای اثرگذار بر قیمت میلگرد در ادامه به آن ها اشاره می شود.

میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضا برای هر کالایی می تواند قیمت آن را کاهش و یا افزایش دهد. به هر دلیل تعادل عرضه و تقاضا به هم بخورد، قیمت روز میلگرد تغییر می کند. زمانی که تقاضا برای میلگرد در بازار بالاتر از روال عادی آن شود ولی تولید و عرضه آن در همان وضعیت سابق قرار داشته باشد، قیمت این نوع میلگرد افزایش پیدا می کند. البته کیفیت میلگرد نیز بر میزان عرضه و تقاضای آهن موثر است. مثلا قیمت میلگرد ابرکوه به علت کیفیت بالا و تقاضای زیادی که در بازار دارد افزایش داشته است.

استعلام قیمت امروز میلگرد

هزینه مواد اولیه

قیمت روز میلگرد با توجه به تغییرات قیمت مواد اولیه در بازار جهانی تغییر می کند. قیمت مواد اولیه ای مثل سنگ آهن و قراضه به عنوان مواد اولیه اصلی و موادی نظیر نیکل و کروم به عنوان مواد اولیه پایه ازجمله عواملی هستند که قیمت میلگرد را دستخوش تغییر می کنند.

قیمت دلار و ارز

قیمت دلار و ارز همان طور که بر قیمت هر نوع کالایی اثر می گذارد، قیمت میلگرد را نیز دچار نوسان خواهد کرد. از آن جایی که این عامل تغییر قیمت عموماً در طی روزهای هفته نیز ثابت نمی ماند، استعلام قیمت ها به صورت روز به روز باید از فروشگاه های آهن آلات گرفته شود.

هزینه انرژی

نوسانات قیمت انرژی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت هر کالایی است. صنایع فولاد برای فعالیت انرژی بسیار زیادی را مصرف میکنند. علاوه بر این برای حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز و محصولات تولید شده به انرژی نیاز است.  

میزان رشد اقتصادی

به هر اندازه صنایع مختلفی که انواع میلگرد را مورد استفاده قرار می دهند، رونق بیش تری پیدا کنند به طور قطع میزان تقاضا نیز بالاتر خواهد رفت. به این ترتیب، با بالا رفتن میزان تقاضا قیمت روز میلگرد هم بیش تر می شود. البته این مورد به دلیل این که رونق تولید و گسترش فعالیت کارخانه های تولید کننده را به همراه خواهد داشت قطعاً با مدیریت صحیح مشکلی برای مصرف کنندگان ایجاد نخواهد کرد. اما اگر طوری مدیریت شود که میزان تولید نتواند پاسخگوی تقاضا باشد باعث افزایش قیمت برای مصرف کنندگان می شود.

قیمت میلگرد را از کجا ببینیم

یکی از سؤال هایی که برای مدیران پروژه های مختلف ساختمانی و صنعتی پیش می آید این است که قیمت میلگرد را از کجا ببینیم. راحت ترین، بهترین و سریع ترین راه برای استعلام قیمت روز میلگرد سایت بازرگانی های آهن در سراسر کشور است. به عنوان نمونه، سایت آراد آهن؛ مرجع قیمت گذاری آنلاین میلگرد یکی از این بازرگانی ها با سابقه موفق و طولانی است. آراد آهن به عنوان مرجع فروش مقاطع فولادی کارخانه های معتبر کشور فعالیت می کند و بهترین قیمت موجود در بازار را برای مشتریان خود ارائه می دهد.

در این بازرگانی انواع محصولات فولادی اعم از میلگردهای تولیدی کارخانه های سراسر کشور از جمله میلگرد ذوب آهن اصفهان جزء اقلام پرفروش به شمار می رود. قیمت میلگرد کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران به صورت روزانه در وب سایت این بازرگانی ثبت و در اختیار مشتریان قرار داده می شود. مدیران پروژه های گوناگون صنعتی و ساختمانی می توانند قیمت میلگرد کارخانجات معتبر امروز را با مراجعه به وب سایت آراد آهن و با چند کلیک به راحتی دریافت کنند.

استعلام قیمت امروز میلگرد

میلگرد ذوب آهن اصفهان

میلگرد ذوب آهن اصفهان در بین انواع میلگردهای تولید شده در کشور به عنوان با کیفیت ترین و استانداردترین نوع میلگرد شناخته می شود. کارخانه ذوب آهن اصفهان بزرگ ترین و اولین کارخانه ای در کشور است که از ابتدای فعالیت خود تولید بهترین انواع محصولات فولادی را در کارنامه خود دارد. با وجود گذشت سال ها از فعالیت این کارخانه هنوز هم خط تولید آن بهترین مقاطع فولادی را در کشور تولید می کند.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در مقایسه با قیمت دیگر انواع میلگرد بالاتر است. با این وجود، خریداری کردن میلگرد ذوب آهن اصفهان برای انجام انواع پروژه های عمرانی یکی از به صرفه ترین خریدها محسوب می شود. چرا که قیمت آن در مقایسه با کیفیتی که این میلگردها دارا هستند، فوق العاده دارای صرفه اقتصادی است. استانداردی که میلگرد اصفهان بر اساس آن تولید می شود، استاندارد روسیه است. یکی دیگر از ویژگی های این نوع میلگرد این است که وزن میلگردها به مقدار وزنی که در جدول اشتال میلگرد ثبت شده است، نزدیک است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =