وزیر کشور تحت تعقیب طالبان: آمریکا ما را به‌رسمیت نشناسد به تهدید ادامه می‌دهیم

فارس نوشت:«سراج‌الدین حقانی»، سرپرست وزارت امور کشور دولت موقت طالبان در گفت‌وگو با الجزیره گفت که اگر ایالات متحده‌ آمریکا حکومت آنان را به‌رسمیت نشناسد، به تهدید علیه آن کشور ادامه می‌دهند.

حقانی در این گفت‌وگو افزود تا زمانی‌که آمریکا از به رسمیت شناختن طالبان امتناع کند، این گروه به تهدیدات علیه آمریکا ادامه می‌دهند.

به گفته‌ حقانی آمریکا با امتناع از به‌رسمیت شناختن طالبان، دروازه‌های دشمنی علیه مردم افغانستان را به‌طور کامل باز نگه می‌دارد.

سراج‌الدین حقانی خاطرنشان کرد زمانی‌که آنها به‌رسمیت شناخته شدند، دیگر تهدیدی برای کسی نخواهند بود و هیچ سازمان و یا گروه تروریستی اکنون در خاک افغانستان حضور ندارد.

سرپرست وزارت کشور دولت موقت طالبان در ادامه تصریح کرد که طالبان به توافق‌نامه‌ دوحه با آمریکا پایبند است و آمریکا نیز باید به تعهدات خود براساس این توافق‌نامه عمل کند.

حقانی در مورد بازگشت نیروهای امنیتی سابق به صفوف نیروهای طالبان نیز گفت که نیروهای امنیتی پیشین نظر به تقوا و درایت در مسایل امنیتی دوباره جذب خواهند شد.

از سوی دیگر نیز، او در مورد کسانی‌که در صفوف طالبان دست به فساد و کارهای غیرقانونی می‌زنند، گفت که این افراد به دستور رهبر طالبان به نهادهای عدلی و قضایی سپرده می‌شوند؛ اما در حاضر شمار این فردها در صفوف طالبان کم است.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور حکومت طالبان این گفته‌ها را در حالی بیان می‌کند که ایالات متحده‌ آمریکا برای دستگیری او جایزه‌ یک میلیون دلاری تعیین کرده است و او در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار دارد.

این در حالی‌ست که کشورهای جهان، برای به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان شرط‌هایی از جمله تشکیل دولت فراگیر، رعایت حقوق بشر از جمله حقوق زنان، مبارزه با تروریسم و قطع هم‌کاری با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده را در برابر طالبان گذاشته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =