میاندوآب امکان تبدیل شدن به قطب پنیر پیتزای شمال‌غرب کشور را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت : این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور را داراست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی دیانتی در جریان بازدید مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان از کارخانه تولید پنیر پیتزای این شهرستان با اشاره به فعالیت ۶ کارخانه تولید پنیر پیتزا در شهرستان میاندوآب، از راه اندازی ۲ کارخانه جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: میاندوآب به زودی به قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: سالیانه در مجموع، بیش از ۱۷ هزار تن پنیر پیتزا در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود که علاوه بر بازار داخلی به کشور همسایه عراق نیز صادر می شود.
دیانتی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان میاندوآب یکی از قطب‌های مهم دامپروی استان می باشد و سالانه بیش از ۱۴۶ هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

وی، راه اندازی و توسعه صنایع مرتبط با فرآورده‌های لبنی از اولویت‌های جهاد کشاورزی میاندوآب دانست و خاطر نشان کرد: کارخانه پنیر پیتزایی که مورد بازدید قرار گرفت با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن در سال، با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، یکی از واحدهای در شرف بهره برداری است که در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و ۷۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، در روستای ممدل احداث شده و با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.
همچنین کارخانه پنیر پیتزای دیگری، با ظرفیت تولید ۱۳۲ تن در سال و اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان، با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، دیگر واحد تولیدی است که در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع ، در روستای حاجی بهزاد احداث شده که با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۳۵ نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب همچنین از راه اندازی واحد تولیدی مکمل خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید یک هزار تن در سال با اعتبار ۲ میلیارد تومان در شهرک صنعتی میاندوآب خبر داد و افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و ۱۵۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد احداث شده و با آغاز فعالیت آن برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.
وی عنوان کرد: کارخانه تولید پنیر پیتزای غفارزاده، با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تن لخته پنیر و ۲ هزار تن پروسس پیتزا، با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۸، آغاز به فعالیت نموده و با راه اندازی این واحد تولیدی برای ۴۱ نفر بصورت مستقیم و ۹۴ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.
دیانتی افزود: برای احداث این کارخانه ۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
گفتنی است در ادامه  محمد دمکری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از محل اجرای ۲ طرح دیگر شامل واحد کنسانتره میوه واقع در شهرک صنعتی این شهرستان و سردخانه و سورتینگ میوه واقع در جاده سرچم بمنظور بررسی احراز شرایط لازم جهت صدور مجوز تأسیس برای این واحدها، نیز بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =