اولین واکنش روسیه به تهدید بایدن علیه پوتین

ایسنا نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت تحریم آمریکا علیه رئیس جمهوری روسیه "دردناک" نیست بلکه "به لحاظ سیاسی مخرب" است.

دیمیتری پسکوف امروز (چهارشنبه) گفت که لندن به طور رسمی درخواست گفت‌وگو تلفنی بین بوریس جانسون و ولادیمیر پوتین را نداده است و افزود که هنوز هیچ توافقی دراین خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران اظهار کرد: اساسا از آنجایی که من اطلاع دارم، هیچ درخواست رسمی در این خصوص وجود ندارد. در واقع در یکی از بیانیه‌هایی که لندن صادر کرده به چنین خواسته‌ای پرداخته شده است. با این حال، تاکنون هیچ اطلاعاتی از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در این خصوص در دست نیست.

روابط مسکو-برلین

پسکوف افزود، پس از اینکه آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان سمت خود را ترک کرد، سرعت ارتباطات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان کاهش نیافته است.

وی تاکید کرد: هنوز مدت زیادی نگذشته است و هیچ شکی نیست که شولتس نگرانی‌های داخلی زیادی دارد. ما شاهد تنش‌هایی در غرب اروپا و اوکراین هستیم. بنابراین من معتقدم که سرعت ارتباطات کاهش نیافته است.

پسکوف با اشاره به اینکه آلمان یکی از شرکای اصلی روسیه در اروپای غربی است، بر این روابط تاکید کرد و گفت: درصورت نیاز، تماس‌های مستقیم برگزار خواهد شد.

مسکو-ایتالیا

پسکوف اظهار کرد: مقالات روزنامه‌ها درخصوص به اصطلاح "توصیه‌های" رم به تجار ایتالیایی جهت اجتناب از ملاقات با ولادیمیر پوتین، شایسته و سزاوار توجه نیست.

«لو ریپابلیکا» گزارش کرده است که دولت ایتالیا به"اتاق بازرگانی ایتالیا-روسیه" درخواست داده که دیدار تجار ارشد ایتالیایی را با پوتین لغو کند. پسکوف افزود که سه شخص در این جلسه غایب بوده اما در حالی که ۱۶ تن از آنها حضور داشتند.

این سخنگوی کرملین همچنین گفت که اگر تجار ایتالیایی بخواهند، پوتین آماده است تا "پیشنهادات" روسیه را درخصوص تضمین‌های امنیتی به تجار ایتالیایی بدهد.

موضع روسیه درخصوص سقوط هواپیمای MH۱۷

دیمیتری پسکوف عنوان داشت که موضع روسیه درخصوص "غیرقابل قبول بودن" اتهامات علیه این کشور در پرونده سقوط هواپیمای ام‌اچ‌۱۷ (MH۱۷) تغییری نکرده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این موضوع درحال حاضر در دستورکار ما نیست. ما قطعا اطلاعات را بررسی می‌کنیم و موضع ما مشخص است. گفتنی‌ است که هیچ موضع جدیدی نیست و نمی‌تواند باشد.

مسکو از نشست نرماندی توقع "مذاکرات صادقانه" را دارد

پسکوف اظهار کرد که مسکو انتظار دارد یک گفت‌وگوی "صادقانه" به همراه "نتایج موثر" در نشست بعدی نرماندی (کشورهای فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین) که در پاریس برگزار خواهد شد، رخ دهد.

وی افزود: امیدوارم که شاهد یک گفت‌وگوی "باز و صادقانه" باشیم.

پوتین برنامه‌ای درخصوص تماس با "رهبران خودخوانده دونباس" ندارد

پسکوف تاکید کرد که ولادیمیر پوتین برنامه‌ای درخصوص هرگونه تماسی با "رهبران جمهوری‌های خودخوانده" در دونباس ندارد.

واکنش مسکو به تحریم‌های آمریکا

پسکوف در ادامه عنوان داشت که تحریم آمریکا علیه رئیس جمهوری روسیه "دردناک" نیست بلکه "به لحاظ سیاسی مخرب" است.

پسکوف درخصوص تحریم‌ آمریکا مبنی بر مسدود کردن دارایی‌های پوتین گفت که رئیس جمهوری روسیه همیشه پول‌هایش را در "روسیا بانک" نگه می‌دارد که این بانک از پیش تحریم شده است.

تماس پوتین-ماکرون

پسکوف افزود که ولادیمیر پوتین با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت‌وگو تلفنی را در روز جمعه انجام خواهد داد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    بالاخره بین قدرت ها یک جنگی شکل میگیره و جهان مجدد درگیر سیاست و ایدیولوژی و ....
  • علیرضا IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 1
    جالبه التماس آلمان و بقیه را میکنه
  • حسن IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 1
    ببینید ما چقدر بدبختیم که دست بدامن پوتین میشویم پوتینی که خودش حتی حسابهای بانکیش رو هم آمریکا مسدود میکنه و تحت تحریمه اونوقت ما تحریم کننده و کدخدا رو ول کردیم میریم به دست بوسی تحریم شده بدبختی که خودش تحت تحریمه شما فلاکت و حقارت رو ببین تا بکجاست
  • الیان IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 1
    مرگ بر روسیه
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 1
    روسیه غلط کرد
  • آرمان GB ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 1
    پوتین آدم خودخواه و متکبری است که سیاست احمقانه ای در پیش گرفته که نشان جهالت و خودشیفتی است نه بزرگی بی احترامی به سیاست مدارهای دیگر کشورها از قبیل در اتاق انتظار منتظر گذاشتن و عدم رعایت آداب استقبال و بدرقه و عدم پذیرفتن حضوری نشانه حماقت و بی تربیتی میزبان است .
  • مردم IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 1
    عمو کشوری که توسط امریکا تحریم میشود واقتصاد شکننده ای دارد فقط به بمبهای اتمش مینازد ویه سری سلاح اصلا ارزش دارد ادم باهاشون همکاری کند وتازه کمونیست هم بود وهست ایران دل خودشا به چی این روسها خوش کرده .تازه محلمونم نذارند
  • ناشناس IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 1
    شطرنج بازی پوتین تنها مات شدن روس ها را در پی دارد،افت شاخص بورس روسیه به طور پی در پی و کاهش ارزش پول،سرازیر شدن سیل کمک های نظامی غرب به اوکراین و تهدید های آمریکا به اندازه کافی اقتصاد روسیه را ملتهب کرده است وای به روزی که عملا روس ها با سیل تحریم های غرب مواجه شوند.
  • سلیم IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 1
    دولت روسیه در طول تاریخ نشانداده حکومتی دروغگو وابن الوقت است وتحت شرایطی نباید بهش اعتماد کرد من شخصا بسیار متاسفم که میولین مملکت ما به روسیه وسرانش اعتماد کرده اند ومیکنند ایکاش شعار نه شرقی نه غربی اجرا میشد وبه مسخره گرفته نمیشد .نحوه پذیرایی پوتین از جناب ریسی گویای بسیاری از مسایل هست.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    آمریکا فکر کرده چند ده پیشه که هر اسبی میخواست میتازوند حتی اگه امریکایا نخواند باور کنند که نسبت ب گذشته چقدر از اقتدارشون کم شده ولی ب هر حال شواهد یکی دوتا نیست ممکنه مقامات قبول نداشته باشند که آمریکا خیلی نسبت ب گذشته ضعیف شده اما نخبگان و کارشناسان آمریکایی هم خواب واقفند و هم اعتراف میکنند از آن گذشته گذشت زمان ضوایای امر را روشنتر خواهد کرد و روسیه و چین و اکثر کشورهای بزرگ م خوب میدانند گ
  • ع ا ز CA ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    روسیه باید در مقابل یک جانبه گرای امریکا و غربیها یک جواب بسیار در خ‌ور زورگویهای امریکا و متحدان غربی آنها بدهند دیگر دوران یک جانبه گرای و زورگوی تمام شده است زورکی را با زورگوی جواب میدهند.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 1
    کشوراکراین اززیربردگی دولت روسیه رهاشده است این ملت اکراین است که بایدتصمیم بگیرندطرفدارروسهای کمونیست باشندیاسرمایه داران پیشرفته غربی
  • منم IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    هم روسیه و هم چین و هم هند و هم اروپا، همشون ناخن کوچیکه ایران نمیشن....بابا!! یکم عرضه، یکم غیرت کجاست؟؟؟انقدر جلوی آمریکا وا دادید الان هی تحریم پشت تحریم..حالا میفهمم چرا رهبر انقلاب میگفت آمریکایی ها نزدیک نیان..خوب میدونه ماهیت پلید اونهارو.سرمایه گذاری و وابسته کردن اقتصاد و در نهایت تهدید..
  • حمید IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 1
    این بابا که همش التماس کرده. وای چقدر اینا در مقابل غربیها تحقیر پذیرند اوق اوق بدم اومد
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 0
    از قراین چنین بر می آید که درزور آزمایی بسیار سنگین در سوریه که هزینه ای بسیارکلان برای غرب ومرتجعین منطقه در بر داشت.به نفع ایران ومقاومت و روسیه تمام شد وچون غربی ها با آن خوی تکبر خود ازبردن نام آن ابا دارند دوباره به بهانه اینکه مثلا جلوی نفوذ روسیه را بگیرند وروسیه را تضعیف کنندبه بهانه های واهی مثل داد و هوار اکراین و...روی آورده اند وخودشات هم می دانند که واقعا اگر روسیه ماشین جنگیش روشن شود به جهت نظامی روسها بر ناتوبرتری نظامی دارند.واخیرا در زورآزمایی غرب با مقاومت منطقه وروسیه در سوریه به اثبات رسید
  • حسيني IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    اینا پشت پرده با همند، زیاد جدی نگیرید،این جنگ زرگری شون فقط برای گمراه کردن ماست، نقش بازی می‌کنند تا اسلحه هاشون رو بفروشند، آمریکا همان روسیه است و روسیه همان آمریکا و مادر اینا چرچیل و انگلیس است. اون به بچه هاش یاد داد که با هم دعوا نکنند بلکه جنگ مال جهان سومی هاست و شما هم ازاین آب گل آلود ماهی ها رو بگیرید...
  • علی کشاورز IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    ایران میزبان جنگ جهانی دیگری است اینجورکه پیش میره
  • فرزاد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 0
    اروپا به گاز روسیه وابسته هست نمیتونه بر علیه روسیه کاری کنه ،اکه هم کاری علیه روسیه انجام بده ،روسیه به تلافی اقدام به قطع کامل گاز اروپا خواهد کرد ،و در عمل هم قدرت نظامی روسیه برتر از آمریکا و غرب هست پس بهتره غرب ساکت بشینه و کاری ضد روسیه انجام نده
  • محمدی IT ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 2
    این پوتین چکار به اوکراین داره هنوز دست به تجاوز وخونریزی میرنه مثل اسلافشون اینها به طور کلی خونخوارهستن البته دولتی هاشون مردم بیچاره که کاری با همسابه ها ندارند