حضور امیرعبداللهیان در مراسم چهلم شهید ایرلو/عکس

مراسم چهلمین روز درگذشت شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت عصر روز چهارشنبه با حضور خانواده وی و تعدادی از مقامات کشورمان از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و ابراهیم دیلمی سفیر یمن در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، شهید حسن ایرلو که جانباز شیمیایی نیز بود در روز سه شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. او در مکان مأموریتش یمن که در محاصره ائتلاف تحت رهبری سعودی است، دچار کرونا شد و دو هفته نیز در بیمارستان صنعا بستری بود. بعد از دو هفته و افزایش شدت بیماری، مقامات کشورمان توانستند او را با همکاری عراق به تهران منتقل کنند ولی بر اثر پیشرفت بیماری جانش را از دست داد.

حضور امیرعبداللهیان در مراسم چهلم شهید ایرلو/عکس

شهید حسن ایرلو از زمان آغاز مأموریتش در صنعا تا زمانی که به خاطر بیماری به تهران منتقل شد به مرخصی نیامده بود. مقامات کشورمان تأکید بر این دارند که عربستان سعودی برای انتقال به موقع او به تهران همکاری لازم را انجام نداده و بعد از وخامت و تشدید بیماری ایرلو پذیرفت که او به ایران منتقل شود.

حضور امیرعبداللهیان در مراسم چهلم شهید ایرلو/عکس

وزیر خارجه کشورمان همچنین چندی پیش ضمن تقدیر از زحمات شهید حسن ایرلو و با تأکید بر اینکه او صادقانه و خالصانه تلاش کرد که صدای مظلومیت مردم یمن را به گوش جهانیان برساند، اعلام کرد که به زودی سفیر جدید ایران در یمن انتخاب و معرفی خواهد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =