ایلنا نوشت:

 وزیر کشور گفت: امروز در کشور مصمم هستیم تا 12 دستگاه مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر دست به دست هم دهند تا این بلای خانمانسوز را از جامعه پاک کنند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی پلیس، نجار وزیر کشور در حاشیه همایش بهبود یافتگان مواد مخدر که در ورزشگاه سر پوشیده آزادی برگزار شده بود گفت: این همایش به مناسبت 26 ژوئن روز جهانی مبارزه ملی با مواد مخدر برگزار شد و از سراسر کشور، هزاران نفر از بهبودیافتگان به نمایندگی 400 هزار نفری که تصمیم گرفتند که بگویند ما می توانیم پاک شویم، در آن شرکت کردند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته‏ ، هزینه های مادی و انسانی فراوانی پرداخت کرده است که از جمله می توان به اهدای 3700 شهید و 11 هزار مجروح در راه مبارزه با سودگران مرگ ، اشاره کرد.

نجار به با اشاره به هزینه 700 میلیون دلاری برای انسداد مرزها‏ یادآور شد: این هزینه ها نه تنها برای مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به کشورمان است بلکه از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای دیگر نیز جلوگیری کرده است.

وزیر کشور‏ تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم ملی است اما متاسفانه جوامع بین المللی حمایت های عملی از ما نمی کنند. وی یادآور شد: یکی از نویدهایی که رئیس جمهور به شرکت کنندگان این همایش داد‏، عزم دولت در توجه به مسکن و اشتغال کسانی است که از اعتیاد پاک شده اند.

به گفته مهندس نجار براساس نقشه جامع راه‏، در سه عرصه مبارزه، درمان و پیشگیری از مواد مخدر اقدامات مناسبی از سوی نیروی انتظامی‏، نیروهای اطلاعاتی، وزارت بهداشت و درمان و مراکز بهزیستی انجام شده است.

وی تاکید کرد: امروز در کشور مصمم هستیم تا 12 دستگاه مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر دست به دست هم دهند تا این بلای خانمانسوز را از جامعه پاک کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص آمار معتادان نیز گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر معتاد و 800 هزار نفر نیز معتاد تفننی در کشور وجود دارد.

نجار یادآور شد: امروز عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر برای تمامی کشورها روشن است و این افتخاری است برای نظام که پیشتاز در این عرصه است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم عزم جدی دولت های افغانستان و پاکستان برای مراقبت ازمرزهای دو کشور، گفت: با مسئولان کشور افغانستان و پاکستان مذاکراتی داشتیم و قرار شد براساس موافقتنامه عزم منطقه ای برای ممانعت از ورود و کشت موادمخدر، انجام شود که امیدواریم به آن عمل کنند.

وزیر کشور‏، افزود: امروز تروریستها از طریق قاچاق مواد مخدر، تامین مالی میشوند بنابراین لازم است با آنها مبارزه کرد در غیراینصورت تمام منطقه آسیب خواهد دید.

234/45

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه معتاد IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    لطفا به این بنده خدا بگین یکی دوتا صفر به اعدادو ارقامش اضافه کنه
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    ایشان خواب نیست خودشو به خواب زده از هر 5 نفر حنماً یک نفر معتاد یک سر به مراکز ترک اعتیاد که توی هر خیابونی هست بزنید ببینید چه خبره ، توی این کمپهای مجاز و غیر مجاز سر بزنید ببنید چه خبره ، توی زندانها دیگه جا نیست می تونید برید ببینید . تازه چقدر از خانواده ها هم هنوز توی پنهان کردن دردشون هستند چقدر هم که توی خیابونها ویلان و سرگردانند . خوب اینها رو یکی جمه بزنه این آقا رو از خواب بیدار کنه بهش حالی کنه که با جوونها چه کردند
  • یه معتاد دیگه US ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    ما تو خانواده۴ تا معتاد داریم شما از کدومشون آمار گرفتی که ما خبر نداریم؟؟؟