طی سال جاری: ۸ فوتی در حوادث نشت گاز استان آذربایجان‌غربی

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از وقوع ۷۹ مورد حادثه طی سال‌جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حسن مددی در خصوص جزئیات این خبر گفت: از حوادث رخ داده طی سال‌جاری ۸ مورد آن منجر به فوت شده است که مهم‌ترین عوامل آن نشت گاز شلنگ و نشت مونواکسیدکربن از دودکش وسایل گازسوز بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در مجموع ۱۱۳ مورد حادثه داشتیم، گفت: در این حوادث، ۱۹ نفر فوت کرده و ۵۷ نفر نیز مصدوم و مجروح شدند.

به گفته رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، از حوادث رخ داده سال گذشته، ۳۴ مورد بخاطر نشت گاز از شلنگ و بست‌های بی‌کیفیت بود و ۱۱ مورد نیز بخاطر نشت مونواکسیدکربن از لوله و ایراد در جانمایی وسایل گازسوز بود.

مددی با اعلام اینکه از سال ۹۴، تقریبا حوادث سالانه‌ی مربوط به بخش گاز در آذربایجان‌غربی روندی ثابت داشته است، خاطرنشان کرد: هر ساله به طور متوسط بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ حادثه در استان ما رخ می‌دهد که خوشبختانه برغم توسعه سالانه شبکه گاز در این استان، افزایش نیافته است.

وی با بیان اینکه معمولا حوادث رخ داده ناشی از بی‌توجهی خانوار به موارد ایمنی اتفاق می‌افتد، گفت: عمده این اتفاقات در مناطق کم برخوردار و روستاها رخ می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =