طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری کرج کلید خورد

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت:طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری کرج توسط 7 نفر از اعضای شورای شهر امضا شده است.                                        

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «محمد اسدیان» ضمن اعلام این خبر گفت: : یک مجموعه مدیریتی در زمان تصمیم‌گیری و اقدام به عمل، به جای لحاظ نمودن مصلحت شهروندی و منافع عمومی زمانی که تحت تأثیر یک منفعت ثانویه قرار می‌گیرد و با تعارض در منافع که نشانه‌ای از یک فساد سیسماتیک در مجموعه است رو به رو می‌شود به جای شکوفایی و رشد شهر، منافع گروهی اندک را به وجود می‌آورد.

عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: بر این اساس، شورای ششم که با هدف شفافیت‌سازی و خدمت صادقانه کار خود را آغاز کرده است در جهت حفظ منافع تمامی شهروندان و پرسنل مدیریت شهری، طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری کرج را آماده ارائه کرده است.

اسدیان بیان کرد: سایر اعضای شورای شهر به دلیل عدم حضور این طرح را امضاء نکردند که بزودی امضاء خواهد شد و جهت طی مراحل تصویب در صحن شورای شهر در دستور جلسه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: بعید می‌دانم کسی از اعضای شورا مخالف این طرح زیر بنایی باشند اما قطعا این طرح نیاز به اعمال نظر سایر اعضای شورای شهر کرج نیز خواهد بود.

وی یادآور شد: این طرح در قالب 9 فصل و  ۲۸ ماده تنظیم شده که بخش‌هایی از آن شامل: منع معامله با شرکت‌های طبقه اول همبستگان شاغل در شهرداری، منع به کارگیری بستگان درجه یک در معاملات، ذکر شفاف مفاد قراردادهای شهرداری، عدم ارائه خدمات حقوقی از سوی وکلای دادگستری که با شهرداری همکاری دارند، عدم تعیین پاداش توسط مدیر برای خود، عدم به کارگیری طبقه اول وابستگان اعضاء شورا و شهردار در دوره متولیت، منع استفاده از اطلاعات و استاد سازمانی توسط مدیران و کارکنان شهرداری و اعضاء شورای شهر، راه‌اندازی سامانه گزارش‌دهی و گزارش‌گیری برای شهروندان است.

به گفته اسدیان، چنانچه طرح مدیریت تعارض و منافع در شورای شهر کرج تصویب شود می‌توان شاهد بود تا مواردی که مطرح شده دیگر در مجموعه مدیریت شهری رخ نداده و در صورت بروز، امکان بررسی سریع و قانونی وجود خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =