۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران متعاقب طرح دعوی انجام شده بابت ابطال تصمیمات اتحادیه اروپا قصد دارد نسبت به خسارات وارده ناشی از تحریم های اعمال شده نیز علیه اتحادیه اروپا اقامه دعوی کند.

 طبق اظهارات مریم طاهر مشاور حقوقی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت از تجارت در بنادر اروپایی منع شده است.

به گفته وی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این شرکت در نظر دارد در ادامه روند مبارزه قانونی علیه شورای اتحادیه اروپا نسبت به تحریم های غیر قانونی این اتحادیه در دادگاه ادعای خسارت کند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اتهام همکاری در برنامه های هسته‌ای ایران از سوی اتحادیه اروپا ، آمریکا و سازمان ملل بدون ارائه دلایل مثبته تحریم شده است.


این مشاور حقوقی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفته است:ما اعتقاد داریم که اتحادیه اروپا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مسئله هسته‌ای ایران مشارکت داشته باشد ، ندارد.

 
وی افزود:ما معتقدیم در این شرایط باید یک درخواست جداگانه علیه اتحادیه اروپا مبنی بر ادعای خسارت به دادگاه ارائه شود. فشارهای غیر قانونی اخیر اتحادیه اروپا بر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باعث شده این شرکت متحمل خساراتی بشود. مشاور حقوقی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

طاهر که به نمایندگی از کشتیرانی جمهوری اسلامی با لویدزلیست مصاحبه کرده است افزود: در حال حاضر این شرکت نمی تواند با هیچ یک از بنادر اروپایی تجارت کند . وی توضیح داد: این شرکت به دلیل ممنوعیت تخلیه و بارگیری کالا، عدم امکان استفاده ازپوشش های بیمه‌ای P&I ، مسدود شدن حساب های بانکی و بازپس‌گیری خدمات بانکی دچار خسارت قابل توجهی در تجارت شده است.


وی گفت: کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هنوز در حال تجارت هستند اما اینکه چه تعدادی از آنها در حال فعالیت هستند، قابل تامل است.
مشاور حقوقی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد :این شرکت هیچ ارتباطی با دولت ایران ندارد و ازحمایت ویژه دولت نیز برخوردار نیست.


چالش های این شرکت با اتحادیه اروپا ، این شرکت را جزء مهمترین شرکت های مورد هدف تحریم ها قرار داده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =