بیانیه وزارت دفاع ترکیه درباره حمله به عراق

ایسنا نوشت: وزارت دفاع ترکیه اذعان کرد، جنگنده‌های این کشور مواضع کُردها از جمله اردوگاه‌های آموزشی، مخفیگاه‌ها و انبار مهمات در عراق و شمال سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش الحره، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مخفیگاه‌های تروریست‌ها، غارها، تونل‌ها، انبار مهمات و آنچه مقر و اردوگاه‌های آموزشی نامیده می‌شود، هدف حمله قرار گرفتند.

این وزارتخانه به زمان دقیق وقوع حملات اشاره‌ای نکرد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد، در این عملیات هوایی نیروهای حزب کارگران کردستان که در عراق مستقر هستند و همچنین یگان‌های مدافع خلق کُرد سوریه که ترکیه هر دوی آنها را "گروه تروریستی" قلمداد می‌کند، هدف قرار گرفته شدند.

جنگنده‌های ارتش ترکیه سه‌شنبه، چهارمین نیروگاه وابسته به نیروگاه گاز و برق "السویدیه" واقع در حومه منطقه "المالکیه" در استان الحسکه در منتهی الیه شمال شرق سوریه را بمباران کردند.

منابع مطلع در این زمینه اعلام کردند که در این بمباران، تعدادی از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) کشته و زخمی شدند.

پیشتر یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، جنگنده‌های ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در نزدیکی اردوگاه «مخمور» در استان اربیل واقع در شمال این کشور را هدف قرار دادند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، در نتیجه اولیه این بمباران هشت تن کشته و زخمی شدند که در میان آنها رهبران پ.ک.ک نیز وجود دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1599048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =