در خلال مذاکرات امروز مجلس دوبار اعضای هیات رئیسه به نمایندگان هشدار دادند که اسامی دو-دو کنندگان را از تریبون اعلام خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یکبار در جریان بررسی اصلاح دوباره قانون انتخابات، که جهانبخش محبی​نیا در مواجهه با فریادهای دو -دو نمایندگان نسبت به سخنان احمد توکلی گفت: آقا فرمودند اسامی کسانی که دو می گویند از تریبون اعلام شود!

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس هم گفت هنگام رای گیری، دو-دو کردن ایرادی ندارد اما در هنگام نطق نمایندگان مجلس و دولت این کار را نکنید.

وی در ابتدای سخنان محمدرضا میرتاج​الدینی معاون پارلمانی دولت که برای تقدیم لوایح ادغام وزارتین « کار و رفاه اجتماعی» و « صنعت و تجارت» به مجلس آمده بود، نیز تاکید کرد: نمایندگان مراقب باشید که اگر عزیزی در میان سخنان نماینده دولت دو-دو بگوید بنده مکلفم که نامش را از تریبون اعلام کنم. بنابراین مراعات کنید تا بعدا دلخوری بوجود نیاید.

باهنر برای تشریح روال رای گیری استفساریه​ها در مجلس هم به نمایندگان گفت که برای پاسخ به یک سوال که چند بند دارد، یا باید به کل ان رای مثبت بدهید یا رای منفی. پس از آنکه رای منفی دادید، می​توانید جزئی از سوال یا استفسار را حذف کنید.

وی افزود: مثلا سوال این است که آیا حسن و حسین و تقی قابل قبولند؟یکی می تواند بگوید حسن و حسین قبولند ولی تقی قبول نیست!

گفتنی است این مثال را نایب رئیس مجلس زمانی مطرح کرد که نمایندگان مشغول بررسی اصلاح قانون انتخابات و تعیین شرط لیسانس یا فوق لیسانس برای نامزدها بودند. نمایندگان می خواستند به این سوال پاسخ دهند که تایید مدارک تحصیلی معادل از سوی وزارت علوم، وزارت بهداشت و حوزه علمیه قابل قبول است یا نه؟

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    خب اعلام کنید. مگه گفتن دو-دو جرم است؟ اینهم نوعی اعتراض است. هدف مقام رهبری این بود که قوا همدیگر را تخریب نکنند. فقط همین.