۳ نفر
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
منندز؛ سناتور یا اپراتور؟

پس از بررسی اظهارات رابرت منندز باید خاطر نشان کرد؛ ایشان از سطح یک سناتور به سطح اپراتور ماشین جنگی رژیم صهیونیستی نزول جایگاه کرده اند و اگر در توهم حمله به ایران هستند، ایران؛ تا آخرین قطره‌ی خون سربازان صهیونیست و نیروهای تروریستی فرامنطقه‌ای از شرف و حرمت سرزمینمان دفاع خواهد کرد و پوزه‌ی هر مستکبری به خاک خواهد مالید.

روز اول فوریه‌ی ۲۰۲۲، سخنانی توسط سناتور "رابرت منندز" رئیس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده منتشر شد که به قول "ژان بودریار"؛ نوعی هایپر رئالیته است و این امید را ایجاد می کند که ایشان روزی در حضور یک کمیته‌ی اخلاق سیاسی بین‌المللی، جوابگوی این نوع مواضع اغواگرانه، جنگ طلبانه، متقلبانه و شرورانه با نقاشی بمب که تقلیدی از شیوه‌ی نقاشی بمب نتانیاهو بود در حضور مردم آمریکا حضور یابند که آمیزه‌ای از تبلیغات، بزرگنمایی، اطلاعات جعلی و بی احترامی است و حتی در مورد دارایی‌هایی که احتمالا با این اظهارات از لابی صهیونیستی جمع آوری می کنند نیز تحقیق شود، هر چند مجلس سنای آمریکا این روز محل سخنرانی های بی شرمانه‌ی عناصر ضد ایرانی است؛ اما مع الاسف این سخنان از زبان یک سناتور در سطح و کلاس همان عناصر ایراد شد. 

در این مجال سعی می شود به برخی از اظهارات خصمانه‌ی ایشان که می بایست برای کسب منافع مردم آمریکا موضع علمی بگیرند نه موضع ایدئولوژیک، پرداخته شود. 

۱. ایشان ادعا می کنند که توجه به بحران اوکراین نباید دولت ایالات متحده را از تمرکز بر برنامه‌ی صلح آمیز هسته‌ای ایران دور کند؛ آقای منندز، احتمالا نمی دانند که بحران اوکراین، یک عملیات پرچم دروغین ناتو و بریتانیاست که توسط آن سعی دارند روسیه را به چاه بحران بکشانند و ناتو را تقویت و منافع بریتانیا را تامین نموده و از سربازان و پول مالیات دهندگان آمریکایی کسب منافع نمایند البته با امنیتی سازی روسیه‌ای که درصدد احیای اتحاد جماهیر شوروی نیست بلکه نگران خطرات آینده برای دفاع از خود است و دوست دارد گاز و انرژی خود را به اروپا صادر کند تا در کشورش توسعه ایجاد نماید. 

در واقع، جناب سناتور منندز به شکلی آماتور، بحران آفرینی آنگلوساکسون‌ها در اوکراین را به برجام گره می زنند. 

اصولا ایران هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای، نبوده و نیست و نهادهای اطلاعاتی آمریکا بهتر از هر کسی این واقعیت را می دانند، لذا هیچ خطری؛ نه خاورمیانه، نه اروپا و نه ایالات متحده را تهدید نمی کند، اصولا؛ این حمایت ایالات متحده از رژیم آپارتاید دارنده‌ی سلاح اتمی صهیونیستی(طبق گزارش عفو بین الملل) است که ایران، خاورمیانه و جهان را تهدید می کند.
 
۲. سناتور منندز روشن نمی کند حتی اگر ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد(که در ایدئولوژی و دکترین دفاعی ایران این امر کاملا ممنوع است)در برابر هزاران سلاح اتمی ایالات متحده و شرکای‌اش؛ چگونه بازدارندگی اتمی ایجاد می کند؟ 

۳. سناتور منندز، به شیوه‌ی تمام ۳ دهه‌ی گذشته ادعاهای صهیونیست‌ها را به دروغ، دیدگاه کارشناسان جا می زند و می گوید؛ ۳ الی ۴ هفته ایران تا ساخت سلاح اتمی فاصله دارد! در تمام این سال‌ها که ترس آفرینی مصنوعی در قبال ایران توسط رژیم صهیونیستی کلید زده شده است، هر روز از سه تا چهار هفته صحبت شده است که جدا این حرکات ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به یک کمدی مسخره تبدیل شده است. 

۴. منندز پس از یک مقدمه‌ی جعلی از بایدن و جامعه‌ی بین المللی می خواهد که فشار بیشتری به ایران وارد شود و ایران را عامل حمله به دارایی‌ها و پرسنل آمریکایی معرفی می کند، که جدا شرم آور است! از جناب منندز باید پرسید اگر یک پهپاد روسی از مرز آمریکا عبور کند، ارتش ایالات متحده آن را منهدم نمی کند که از ایران انتظار دارد اجازه دهد ‌که تروریست های سنت کام، گلوبال هاوک یا آر.کیو.۱۷۰ را وارد حریم هوایی ایران کنند یا انتظار دارد که نسبت به ترور مقامات خویش توسط آمریکا و شرارت های رژیم تروریستی صهیونیستی سکوت کند؟ همچنین سناتور منندز باید پاسخ این سوال را بدهند که عملیات‌های فریب رژیم صهیونیستی برای درگیر کردن ایران و ایالات متحده در سطوح سیاسی، اطلاعاتی و نظامی وجود دارد یا خیر؟ 

۵. منندز می گوید ضد دیپلماسی نیست و دوست دارد که ایالات متحده؛ یک توافق جامع بلندمدت، قابل راستی آزمایی و از موضع قدرت با ایران داشته باشد، اما جای تعجب است که ایشان حق راستی آزمایی و ضمانتی که در موضوع برجام؛ مطالبه‌ی ایران است را قبول ندارند و اینقدر مستکبر، بی منطق و کم فرهنگ هستند که به جای واژه‌ی احترام از واژه‌ی قدرت استفاده می کنند! 

جناب منندز، باید بداند، تمدن ایران؛ تمدن احترام در برابر احترام و مشت در برابر مشت است، حقیقت از واژه ها شروع می شود، منندز پرده از راز بزرگی برداشت: ایالات متحده از موضع زور رفتار می کند و جهانیان باید به این زورگویی از زبان منندز توجه کنند. 

۶. منندز می گوید که خواهان برچیدن تمام زیر ساخت های قانونی و صلح آمیز هسته ای ایران است که این اعلام موضع موید این نکته است که ایشان رشد علم و صنعت در تمدن ایرانی را دوست ندارند، که ناشی از دو مساله است، اول اینکه؛ ایشان نمی داند، علم قابل نابود شدن نیست و به شیوه‌ی کلیسا در برابر گالیله عمل می کند و دوم اینکه؛ خود کم بینی و ترس خود را از توسعه و پیشرفت تمدن ایرانی آشکار می کند.

۷. ایشان اینقدر وقاحت دارند که کاهش تعهدات برجامی ایران به دلیل خروج دیوانه وار ترامپ از برجام، به صورت تعمدی را؛ بیان نمی کند و کاملا روشن می کند که ایالات متحده و شرکای‌اش از گذشته تا کنون درصدد فریب مذاکره کنندگان ایرانی‌اند تا از زیر بار مسئولیت خود فرار کنند. 

۸. سناتور منندز وانمود می کند که از این امر بی اطلاع است که ایران ۱۷ سال داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کرد و مطالعات ادعایی آژانس مختومه شد و تنها دروغ پردازی های صهیونیست ها ادامه پیدا کرد و ایران در مدتی بعد از خروج سادیستی ترامپ از برجام اجرای آن را تعلیق نمود، در واقع منندز از زبان "دیوید آلبرایت" فقط روی احتمالات صحبت می کند نه روی مصادیق ابژکتیو و واقعی، سخن گفتن از احتمالات درست مانند این است که گفته شود احتمال دارد خورشید خلاف جهت همیشگی اش، بچرخد، گویی جناب منندز نمی دانند دنیا بر مدار واقعیات حرکت می کند نه انتزاعات. 

۹. منندز درخواست می کند که در هر زمان و هر مکان در ایران بازرسی صورت بگیرد، تصور کنید که چه قدر مضحک است که روزی "نفتالی بنت" به سناتور منندز تلفن کند و بگوید در زیر درختی در یک پارک عمومی غنی سازی صورت می گیرد و جناب منندز طبق احتمالاتی که به آن باور خرافی دارد، خواستار بازرسی از درختان پارک‌های عمومی شود. 

۱۰. سناتور منندز می گویند رهبران ایران برای حفاظت از دست آوردهای علمی کشورشان مبارزه کرده اند، واقعا انسان از این حد از نادانی یک سناتور مهم آمریکایی شرمگین می شود که جرم رهبران ایران را حفاظت از پیشرفت های علمی ایرانیان می داند!

۱۱. منندز در ادامه می گوید؛ چرا آمریکا باید به برجام برگردد در حالی که برجام کافی نیست و فعالیت های منطقه ای ایران را در بر نمی گیرد؟ پاسخ به این سوال هم جالب است؛ اولا؛ بازگشتن ایالات متحده به برجام که یک بار از آن خارج شده است مشروط است و این انتخاب آمریکا نیست بلکه مسئولیت آمریکاست و البته می تواند به ادامه‌ی مسیر اشتباه فشار ادامه دهد و با مقاومت ایران مواجه شود و ثانیا؛ باز نگشتن آمریکا به برجام، خواسته‌ی رژیم صهیونیستی است که از زبان رابرت منندز خارج می شود و سالهاست که در ایران کسی از این امر متعجب نمی شود که " برخی سناتورها در سنا" مسئول حفاظت از منافع رژیم صهیونیستی هستند نه مسئول حفاظت از منافع مردم تحت ستم آمریکا. 

۱۲. منندز سپس غنی سازی، تحقیق و توسعه‌ی علمی و موشک های بالستیک ایرانی را با هم ترکیب می کند و به دروغ نتیجه می گیرد ایران موشک بالستیک هسته‌ای خواهد ساخت که نشانگر نوعی پارانویای وحشتناک برای امنیتی سازی موضوع ایران است، مانند این است که به فردی که دارد با چنگال غذا می خورد بگویی که چنگال تو وسیله‌ی خطرناکی است و درآینده می تواند به کسی آسیب برساند، پس با دست غذا بخور، این یک نوع واپسگرایی دگماتیک است که ذهن سناتور منندز را منجمد کرده است. 

۱۳. سناتور منندز به غنی سازی ۶۰ درصدی ایران برچسب می زند، بهتر است ایشان از چند کارشناس ایرانی بخواهند تا کاربردهای غنی سازی ۶۰ درصدی در مسائل پزشکی را در یک وبینار برای‌شان تبیین کنند، این واقعا وحشتناک است که ایشان از ارتباط دانش پزشکی و سایر دانش ها با غنی سازی ۶۰ درصد، بی اطلاع هستند و به صحبت های رافائل گروسی ارجاع می دهند که گفته است غنی سازی ۶۰ درصد برای مصارف غیر نظامی توجیه ناپذیر است، در صورتی که دانشمندان کاملا می دانند که توجیه پذیر است. 

۱۴. منندز می گوید؛ ایالات متحده حق یک برنامه‌ی صلح آمیز هسته‌ای را برای ایران به رسمیت شناخته است و این دروغ دیگری است که با خروج از برجام و کمپین فشار حداکثری در گذشته و در تعلل در بازگشت به برجام در زمان کنونی برای ایران و جامعه‌ی بین المللی مشخص شده است. 

۱۵. ممندز به محدودیت ها برای بازرسان اشاره می کند اما به گزارش های مثبت چند دهه‌ی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره‌ی ایران که موجود است اشاره نمی کند و ضمنا چشم خود را بر خرابکاری و جاسوسی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران می بندد، و این امر، ایجاب می کند که ایران؛ بازرسان را نیز بازرسی کند و مضاف بر آن؛ محدودیت خاصی قبل از خروج ترامپ از برجام وجود نداشته و اکنون نیز دوربین های آژانس، علی رغم خرابکاری ها و انفجارهای رژیم صهیونیستی در سایت های ایران مشغول ثبت وقایع روزمره و عادی هستند و این وقاحت بزرگی است که سناتور منندز به نقش رژیم صهیونیستی در خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران و ترور دانشمندان بی گناه ایرانی اشاره نمی کند.

۱۶. سناتور منندز پس از تکرار اتهامات واهی و بی اساس خود در مورد ۲ مکان برای بازرسی، به موشک های ایران که جنبه‌ی دفاعی دارند و به محور مقاومت اشاره می کند که واقعا انسان را متاسف می کند که چگونه ایشان درک نمی کند که طبق حقوق بین الملل ایران حق داشتن وسایل دفاعی دارد و چگونه محور مقاومت که علیه تروریسم امثال داعش مبارزه را می کند تا اروپا و خاورمیانه امنیت داشته باشد را خطر جا می زند؟!

۱۷. سناتور منندز تلاش برای فرستادن ماهواره توسط ایران به فضا را پیام ایران به ایالات متحده ارزیابی می کند و باز داستان چنگال پیش گفته را تکرار می کند، ظاهرا ایشان حق هیچ نوع فعالیت علمی برای ایران قائل نیست، که در بندهای قبل به آن اشاره شده است، در شرایطی که تمام کشورها برنامه‌ی فضایی دارند، سناتور منندز این برنامه را در خیال خود برای ایران ممنوع می کند.

۱۸. منندز که هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعاهای سخیف خود ندارد، دوباره به یک گزارش با عنوان؛ "تهدید احتمالی بحران هسته ای با ایران" در نیویورکر اشاره می کند و باز به سمت احتمالات دروغین می رود، گویی تمام منطق منندز بر پایه‌ی تئوری احتمال بنا شده است. 

۱۹. منندز در ادامه‌ی اظهارات ملال آور و بی اعتبار خود به سخنان مکنزی در مورد عبارت "تطابق بیش ازحد" اشاره می کند و بدون اشاره به میلیاردها دلار خریدهای تسلیحاتی کشورهای منطقه از غرب و شرق و بدون توجه به مانورهای دیوانه وار رژیم صهیونیستی و آمریکا؛ می گوید؛ ژنرال سلیمانی گفته؛ اگر شما این جنگ را شروع کنید، پایان آن با شما نخواهد بود، که حرفی بسیار درست است، ایران همواره دفاعی برخورد می کند و خود را در سطحی نگاه می دارد که هیچ بازیگری، جرات حمله به آن را نداشته باشد، آیا این را باید دوباره برای جناب سناتور معنی کرد؟ واقعا این درک سطحی منندز از کجا می آید؟ ایشان به عنوان رئیس کمیته‌ای مهم در سنا، اصولا از معنی موازنه و بازدارندگی اطلاع خاصی دارند؟ 

۲۰. منندز سپس به مقاومت قانونی مردم مظلوم یمن برای دفاع از حق تعیین سرنوشت خود حمله می کند که چند سال است که رژیم های ارتجاعی بر سر آنان بمب می ریزند و با مشارکت آمریکا، بریتانیا و رژیم صهیونیستی کودکان یمنی را به قتل می رسانند، که بسیار شرم آور است و خود را شریک این جنایات می کند، گویی دفاع از کودک کشان در رژیم صهیونیستی و دیگر رژیم‌های ضد دموکراسی منطقه‌ای، وظیفه‌ی لایتغیر  برخی سناتورهای بی اخلاق در سنای آمریکاست.

۲۱. منندز سپس با دفاع از جاسوسان و خرابکاران علیه امنیت ایران پرده از فاز بعدی فشارها تحت عنوان حقوق بشر می اندازد اما اشاره نمی کند که چرا آمریکا در حمایت از دیکتاتوری های منطقه علیه دموکراسی ایران ایستاده است. 

۲۲. منندز سپس به لزوم توافق طولانی تر و قوی تر اشاره می کند، که باید بداند؛ برای رسیدن به توافق خوب و فقط در موضوع هسته‌ای باید؛ تضمینات و راستی آزمایی ها در کنار لغو تحریم ها محقق شود و دولت و ساختار قدرت در آمریکا بهتر است تصمیم سیاسی درستی اتخاذ کنند و البته بلافاصله برجام را به جسدی مرده تشبیه می کند که در یک چارچوب دیگر باید با آن برخورد کرد، طبیعی است که ایران به رفتار آمریکا در بلند مدت نگاه می کند، اگر آمریکا در موضوع برجام و سایر رفتارهای خود مسئولیت پذیر باشد، ایران نیز، مشوق های قانونی برای آمریکا در نظر خواهد گرفت که شاید؛ شامل مسائل اقتصادی باشد. 

۲۳. منندز در پایان صحبت های اش می گوید؛ ایالات متحده‌ی آمریکا می بایست ضمن اجماع سازی، زمینه سازی برای برگزاری نشست شورای امنیت، ایجاد یک تهدید معتبر نظامی علیه ایران، برگزاری مانور و غیره، ایران را، با نابود کردن توان هسته‌ای صلح آمیز خود به یک بانک سوخت ادعایی منطقه‌ای حواله دهد و سپس ایران توان موشکی خود را از بین ببرد و سایر دیکته‌های سناتور منندز را انجام دهد تا ایالات متحده؛ بخش بیشتری(نه تمام) از تحریم ها را بردارد، که نشان از نادانی مفرط ایشان دارد، آن هم در جهانی که بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا خارج شده است و سازمان های بین المللی با ظهور ترامپ خاصیت خود را از دست دادند ایران نمی تواند به یک بانک سوخت بین المللی و ادعاهای سیاسی بعدی که آمریکا با اشکال تراشی در آن اخلال خواهد کرد اعتماد کند و ایرانیان در طول تاریخ هیچگاه سلاح دفاعی خود را به بیگانگان تسلیم نکرده اند، مضاف بر آنکه ایران حاضر است دانش هسته‌ای خود را بدون دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای در اختیار تمام دولت های اسلامی بگذارد.

پس از بررسی اظهارات رابرت منندز باید خاطر نشان کرد؛ ایشان از سطح یک سناتور به سطح اپراتور ماشین جنگی رژیم صهیونیستی نزول جایگاه کرده اند و اگر در توهم حمله به ایران هستند، ایران؛ تا آخرین قطره‌ی خون سربازان صهیونیست و نیروهای تروریستی فرامنطقه‌ای از شرف و حرمت سرزمینمان دفاع خواهد کرد و پوزه‌ی هر مستکبری به خاک خواهد مالید.

جناب منندز بهتر است به جای دیپلماسی منسوخ ارعاب و تهدید در یک سناریوی تبلیغاتی و بی اعتبار، برای وادار کردن ایران به یک توافق بد در وین و به جای آتش افروزی های کلامی و امپریالیستی، به منطق و حقوق بین الملل بازگردند و به جای تریلیون ها دلار هزینه تراشی بی سرانجام برای ایالات متحده که البته  از جیب خود و همسر میلیونرشان پرداخت نخواهد شد بلکه از جیب مالیات دهندگان مظلوم آمریکایی پرداخت خواهد شد، برای تحقق صلح و همزیستی تمدن‌ها و بدون زورگویی آمریکا؛ در جهانی بهتر بیاندیشند و خود را به یک موجود جنگ افروز و غیرقابل ترحم در سطح جان بولتون و شرکا؛ تبدیل نکنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1599213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =