انتقاد تند ستاره سابق پرسپولیس به داوری و وضعیت فعلی تیم

ورزش سه نوشت: حمید درخشان می‌گوید نفرات جایگزین نتوانستند آن‌طور که باید کار کنند و پرسپولیس در این بازی طراوت و جسارت لازم را نداشت.

حمید درخشان، پیشکسوت و سرمربی سابق پرسپولیس پس از پایان سوپرجام در گفت‌گویی با رادیو ایران گفت: وقتی شما یک سری از بازیکنان را به دلایلی از دست می‌دهی مشکل بسیار بزرگی ایجاد می‌کند و شکل کاری شما برهم می‌خورد. در وهله اول با تغییراتی که پرسپولیس امروز داشت و چهار، پنج بازیکن اصلی حضور نداشتند و در واقع پنجاه پرسپولیس درصد تیم را نداشت و زمانی که این اتفاق می‌افتد برای اینکه تیم شکل بگیرد در یک بازی رسمی تیم نوسانات زیادی پیدا می‌کند.

او در مورد گل فولاد و همچنین تلاش پرسپولیس برای جبران گفت: پرسپولیس گل بسیار بدی خورد و این گل خیلی خوبی نبود و شاید دروازه بان ما می‌توانست بهتر از این عمل کند و کمک کند تا توپ وارد دروازه نشود اما در هرصورت این اتفاق افتاد. پرسپولیس بعد از گل خوردن رفته رفته شکلش را تغییر داد و سعی کرد به شرایط بازی برگردد اما در چهل و پنج دقیقه اول شرایط بازی خوب نبود. در چهل و پنج دقیقه دوم شرایط فرق کرد و پرسپولیس توان بیشتری گذاشت و بازیکنان تلاش بیشتری کردند تا بتوانند بازی را جبران کنند و این موضوع به چشم دیده می‌شد. در چهل و پنج دقیقه اول می‌خواستیم بازی را اداره و ارزیابی کنیم و در این ارزیابی اتفاقی افتاد و گل خوریم. در چهل و پنج دقیقه دوم فرقی نمی‌کند که یک هیچ و یا دو هیچ ببازی و می‌روی تا نتیجه را جبران کنی. یکی از دلایل تغییر پرسپولیس درنیمه دوم رفتن برای جبران بود. در این نیمه تلاش بیشتری انجام داد و به خصوص بازیکنان میانی دوندگی بیشتری داشتند. 

او در مورد چهار تعویض همزمان یحیی گفت: زمانی که شما تعویض‌ها را انجام می‌دهی تیمت را تقویت کردی و نیروی جدیدتری به تیم اضافه کردی و آن‌ها تلاش می‌کنند تا گل عقب افتاده را جبران کنند. تلاش بیشتر به شما این امتیاز را می‌دهد که باز بازی کنید و فضای بیشتری را در اختیار بگیرید ولی وقتی توپ را از دست می‌دهی باید همان فضاها را پوشش داده شود. این کار مقداری برای تیمت سخت می‌شود و دوندگی بیشتر و آمادگی جسمانی بیشتری نیاز دارد و ممکن است خطاهای بیشتری انجام دهی و کارت بیشتری بگیری و در هرصورت این فشاری است که به تیم وارد می‌شود چرا که تیم عقب است و می‌خواهد جبران کند. دلیل تغییر نیمه دوم نسبت به نیمه اول هم همین است و آن هم به دلیل دوندگی بالا برای جبران نتیجه بود و این موضوع به وضوح دیده می‌شود اما مسئله مهم این است که زمانی که شکل کاری شما با تغییرات زیاد بازیکن انجام می‌شود، سازماندهی بازی هم تغییر می‌کند. بازیکن جدید به زمین می‌آید و تا زمانی که این بازیکن با بازیکن کناری خودش هماهنگ شود مقداری زمان می‌برد و این درحالی است که شما چهل و پنج دقیقه بیشتر زمان ندارید تا این را درست کنید. به همین دلیل یک سری تغییرات به وجود می‌آید و عدم هماهنگی به چشم می‌خورد و نمی‌توانید یک کار گروهی را تکمیل کنید.

درخشان ادامه داد: بازیکنان اصلی خط حمله و هافبک پرسپولیس غایب بودند. سرلک، سیامک نعمتی و ترابی نبودند و اسدی خوب نبود و با این تغییرات کار پرسپولیس اشکال پیدا کرد. پرسپولیس توپ رسانی خوبی به خط حمله نداشت و هم‌خوانی خوبی برای از کناره‌ها رفتن وجود نداشت. پیستون‌های به خوبی به خط حمله نتوانستند اضافه شوند و زمانی که فول‌بک‌ها از کنار حرکت می‌کنند باید حتما آن‌ها را به خوبی تغذیه کنی تا بتوانند ارسال خوبی داشته باشند و تا زمانی که ارسال خوب و بازیکن در محوطه هجده قدم نداشته باشی به گل نمی‌رسی و این‌ هم اشکالاتی بود که امروز پرسپولیس داشت.

او در خصوص قضاوت اکبریان بیان کرد: من احساس می‌کنم داور بیش از حد کارت داد و به کوچک‌ترین برخورد فیزیکی کارت می‌داد و سوت می زد و بازی را از جریان می‌انداخت. فوتبال بازی فیزیکی است و باید اجازه بازی دهند و برخوردهای فیزیکی در جریان بازی وجود دارد اما برخوردها باید درست باشند. ایشان هر برخوردی را سوت زدند و هر برخوردی را خطا گرفتند و با کوچک‌ترین صدا سوتش به صدا در می‌آمد و این‌ها کار خیلی خوبی نیست. او به نیمکت‌ها هم استرس وارد می‌کرد.

پیشکسوت سرخ‌ها در پایان گفت: موضوع دیگری که به چشم دیده شد و خیلی شاهد آن بودم این بود که پرسپولیس در چهل و پنج دقیقه اول خودش نبود و شکل وامانده و گرفته‌ای داشت و شادابی و جرئت را نداشت و طوری بود که آدم احساس می‌کرد از سر شکم سیری بازی می‌کند و اشتیاق و علاقه در بازیکنان کمتر دیده می‌شد؛ این به دلیل مشکلاتی است که دارند و مسائلی که برای آن‌ها به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =