۱ نفر
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
بیت‌کوین پرواز کرد

اقتصاد نیوز نوشت: بیت کوین که شب گذشته تا ۴۴۰۰۰ دلار هم بالا رفته بود، حالا در کانال ۴۳۰۰۰ دلار معامله می شود. اتریوم هم به قیمت ۳۱۰۰ دلار رسیده است.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز به روز بهتر می شود. از وقتی بیت کوین به روند صعودی بازگشته، ترس خریداران هم ریخته و علاوه بر بیت کوین، سایر ارزها هم با اقبال زیادی مواجه شده اند. بیت کوین هم اکنون در قیمت حدود ۴۳۸۰۰ دلار معامله می شود و نسبت به روز گذشته رشد حدود ۲.۵ درصدی داشته است.

البته قیمت بیت کوین به ۴۴۰۰۰ دلار هم رسیده بود اما فعلا مقدار کمی اصلاح کرده است. شاخص ترس و طمع بیت کوین هم که تا همین یکی دو هفته قبل کمتر از عدد ۱۵ بود و ترس شدید بازار را نشان می داد، هم اکنون به عدد ۴۸ رسیده و بهبود چشمگیری داشته است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۳۵ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۸۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

تضعیف اتریوم در روند صعودی

اتریوم وضعیتی متفاوت از چند هفته گذشته خود دارد. تا همین چند هفته قبل، چه در صعود و چه در نزول، اتریوم از بیت کوین سبقت می گرفت و نوسان روزانه اش یکی دو درصد بیشتر از بیت کوین بود. اما حالا و در شرایطی که بیت کوین ۲.۵ درصد رشد کرده، اتریوم تنها یک درصد رشد داشته و قیمت آن به ۳۱۰۰ دلار رسیده است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۷ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۳۷۰ میلیارد دلار رسیده است. با این حساب اتریوم به راحتی نمی تواند مجددا ارزش بازار خود را به ۵۰ درصد ارزش بازار بیت کوین برساند و فاصله نسبتا زیادی با این موضوع دارد.

بیت‌کوین پرواز کرد

شیبااینو جولان می دهد!

با آرام شدن وضعیت بیت کوین، حالا آلت کوین ها هم به تعادل رسیده اند و دیگر مثل دیروز، دسته جمعی سبز رنگ نیستند. امروز تعداد آلت کوین هایی که افت کرده اند کم نیست که این نشان می دهد بازار در آن شرایط هیجانی قرار ندارد.

فعلا در میان ۵۰ ارز برتر بازار، شیبا اینو با رشد ۱۹ درصدی بیشترین رشد روزانه را ثبت کرده و ریپل هم با رشد ۹ درصدی عملکرد خوبی داشته. اما مابقی آلت کوین های مثبت رشد چندان زیادی نداشته اند.

در میان نمادهای منفی هم هلیوم با افت ۸ درصدی بدترین عملکرد را داشته. البته بازدهی هفتگی این ارز هنوز مثبت ۶ درصد است.

در نمای کلی بازار و از میان ۱۷۴۱۷ نمادی که سایت کوین مارکت کپ آن ها را نمایش می دهد، PumpETH با رشد ۹۰۰۰ درصدی بهترین عملکرد را داشته. InflationCoin هم رشد ۷۰۰۰ درصدی را نمایش می دهد.

در میان نمادهای مثبت هم Dogecolony، ETH Fan Token و Infinity Token بدترین نمادها بوده اند که بیش از ۹۸ درصد افت کرده اند.

ارزش بازار در یک قدمی ۲ تریلیون دلار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد ۱.۷ درصدی نسبت به روز گذشته، به عدد ۱.۹۹ تریلیون دلار رسیده و تنها یک قدم تا ۲ تریلیون دلاری شدن فاصله دارد.

نکته قابل توجه بازار، رشد چشمگیر ارزش معاملات است که با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به روز گذشته، به عدد ۱۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای ۱۳ میلیارد دلار بوده و استیبل کوین ها هم ۸۷ میلیارد دلار معامله شده اند که معادل ۷۹ درصد از ارزش کل معاملات است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =