فیلم‌های جشنواره فجر در ۴۰ منطقه فاقد سینما در چهارمحال و بختیاری به نمایش در می‌آید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال ‌و بختیاری گفت: تعدادی از فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر با استفاده از سینماسیار به‌زودی در ۴۰ روستا و منطقه بدون سینمای استان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی با بیان اینکه تاکنون چهار فیلم از مجموع فیلم‌های حاضر در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای نمایش سیار در مناطق بدون سینما در اختیار این اداره کل قرار گرفته است، افزود: اگر چه بنا بود نمایش سیار این تعداد فیلم همزمان با برگزاری جشنواره در تهران در استان‌ها نیز اجرایی شود اما به دلیل وضعیت اقلیمی و سردی هوا این برنامه در چهارمحال و بختیاری با تاخیری ۲ هفته‌ای برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر فیلم مجوز ۱۰ نمایش سیار را دارد، برنامه‌ریزی برای هدف‌گذاری ۴۰ روستا و منطقه بدون سینمای استان به منظور نمایش این تعداد فیلم در حال انجام است.

فرجی احتمال افزایش تعداد فیلم‌های بخش نمایش سیار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و پوشش تعداد بیشتری از روستاها و مناطق بدون سینمای استان را در این برنامه یادآور شد و در ادامه در خصوص استقبال عمومی از نمایش همزمان فیلم‌های جشنواره در سه سینمای شهر شهرکرد گفت: حضور تماشاگران و علاقه‌مندان به فیلم در سالن‌های نمایش سینمای غدیر و پردیس سینمایی بهمن مطلوب است و امید می‌رود تا ۲۲ بهمن با روندی صعودی به پیش برود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمار تماشاگران مراجعه‌کننده به سالن سینمای اندیشه واقع در فرهنگسرا را چندان رضایت‌بخش ندانست و درباره علل آن نیز افزود: این سالن نمایش به‌تازگی افتتاح شده و هنوز فرصت معرفی آن به شکل مناسب فراهم نشده است اما با توجه به امکانات حاشیه‌ای همچون توقفگاه مناسب و بهره‌برداری از کافی‌شاب و دیگر بخش‌های خدماتی در آینده جایگاه مناسبی در بخش ظرفیت‌های سینمایی استان خواهد داشت.

وی ضرورت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش ظرفیت سالن‌های سینمایی برای نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در شهرکرد را نیز متذکر شد و گفت: با وجود پیش فروش بلیت‌ها از طریق سامانه‌های مختلف، ظرفیت سالن‌ها در ابتدا ۵۰ درصد در نظر گرفته شد اما به دلیل قرار گرفتن شهرستان شهرکرد در وضعیت قرمز کرونایی این ظرفیت تا ۱۵ درصد کاهش یافت.

فرجی همچنین از امکان برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره فجر در استان خبر داد و تصریح کرد: در صورت حضور عوامل سازنده فیلم‌های جشنواره چهلم در شهرکرد، این نشست‌ها با نمایش مجدد آثار برگزار خواهد شد.

گفتنی است  ، سالن‌ سینمایی اندیشه در فرهنگسرای شهرکرد و سالن‌های سینمای غدیر و پردیس سینمایی بهمن از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه با نمایش ۱۶ فیلم از ‌مجموع ۲۲ فیلم حاضر در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر پذیرای علاقه‌مندان به هنر سینما هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =