دستگاه قضایی  سمنان با متخلفان حوزه زمین بدون اغماض برخورد می‌کند

چهارمین جلسه استانی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام ا.. دهه مبارک فجر به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سالن شهید نقاشیان اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان محمدشریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان سمنان گفت: دستگاه قضایی سمنان با متخلفان حوزه زمین بدون اغماض و طبق قانون برخورد می‌کند و اجازه تغییر کاربری اراضی را به سودجویان و منفعت طلبان نمی‌دهد. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان سمنان تخریب ساختمان مربوط به قوه قضاییه در بستر رود چالوس را نمادی در راستای مبارزه با هرگونه تعدی به اموال و اراضی ملی و بیت المال دانست و تصریح کرد، قوه قضاییه در برخورد با مجرمان و متخلفان اراده جدی دارد.
وی افزود: هر گونه تغییر کاربری و احداث بنا در اراضی کشاورزی نیازمند اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک است و چنانچه در این خصوص مقررات و ضوابط رعایت نشود، تخریب و قلع و قمع در انتظار بناهای غیرمجاز خواهد بود.
محمدشریف ابراهیمی افزود: دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه های متولی در اعمال تبصره ۲ ماده یک و بر اساس ظرفیت هایی که قانونگذار پیش‌بینی کرده، از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می کند و چنانچه ساختمان تکمیل شود و به مراحل بعدی برسد، قطعاً بر اساس حکم قطعی مراجع قضایی نسبت به قلع و قمع آنها اقدام می شود.
وی تاکید کرد: عزم دستگاه قضایی استان بر این است که از احداث هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود بنابراین توصیه می کنیم مردم با این اقدامات، سرمایه خود را هدر ندهند و همچنین موجب تخریب عرصه های منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی نشوند و به بیت‌المال خسارت و آسیب وارد نکنند.
این مقام قضایی استان اعلام داشت: قوه قضاییه حراست و صیانت از حقوق بیت‌المال را از خود آغاز کرده است تا آنجا که تخریب ساختمان قدیمی قوه قضاییه که در بستر رودخانه چالوس احداث شده بود، هشدار دستگاه قضایی برای متخلفان حوزه زمین بود و این موضوع باید مورد توجه دست‌اندازان، متعدیان و متعرضان به بیت‌المال قرار گیرد .
محمدشریف ابراهیمی در ادامه به اقدامات دستگاه قضایی استان در این خصوص اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاه قضایی استان طی سال های اخیر از حیث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، شناسایی موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی، اعاده به وضع سابق این تغییرکاربری ها و اعمال تبصره ۲ ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی عملکرد بسیار خوبی با همراهی سایر دستگاه های متولی داشته است.
محمدشریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان سمنان خاطرنشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی به عنوان یک میراث گران‌ بهای دارای اهمیت است و باید از آن صیانت و حراست شود و امیدواریم اجرای قاطع احکام قضایی در این حوزه جنبه پیشگیرانه داشته باشد و مردم باید اقدامات خود را در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری و دنبال کنند، تا شاهد موارد این چنینی نباشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =