ایرنا نوشت:

صندوق جهانی پول درهشداری شدید الحن به آمریکا اعلام کرد اگر کاخ سفید سقف بدهی های خود را افزایش ندهد به یک شوک شدید دیگر اقتصادی مبتلا خواهد شد.
در زمان حاضر میزان بدهی های آمریکا 14 هزار میلیارد و 300 میلیون دلار است.
به گزارش ایرنا، صندوق جهانی پول در گزارش سالیانه ای که در رابطه با سیاست اقتصادی اوباما ارائه داد گفت : سقف بدهی آمریکا باید هر چه سریعتر افزایش یابد تا از وارد آمدن هر گونه خسارات اقتصادی به بازارهای مالی جهانی اجتناب شود.
این نهاد بین المللی با توجه به مطالب عنوان شده روز 20 ژوئن به دولت اوباما هشدار داد که در این راستا هر چه سریعتر اقدام کند.
وزارت خزانه داری آمریکا تاریخ دوم ماه اوت را برای افزایش احتمالی سقف بدهی ها اعلام و تصریح کرد پس از این تاریخ دیگر قادر به پرداخت بدهی های کشور نخواهیم بود.
صندوق جهانی پول برآورد کرده است که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2011 فقط 5/2 درصد و در سال 2012 هم 75/2 دهم درصد افزایش می یابد در حالیکه در ماه آوریل پیش بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری 1/3 تا 3/3 دهم درصد افزایش خواهد یافت.
صندوق جهانی پول از دولت آمریکا درخواست کرده هر چه سریعتر به لایحه ای که پیش از این در کنگره آمریکا در ارتباط با ارتقاء ثبات مالی تصویب شده بود و معروف به اصلاحات مالی 'داد - فرانک' می باشد، عمل کند.
این نهاد مالی همچنین از کنگره آمریکا خواست از اجرای این اصلاحات پشتیبانی کند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =