نماینده مجلس: زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی باعث افزایش نرخ کالاهای اساسی است

ایلنا نوشت: نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: زمزمه‌های حذف ترجیحی باعث افزایش نرخ کالاهای اساسی است؛ هنوز پیگیری‌های مجلس و دولت برای کنترل قیمت‌ها نتیجه بخش نبوده و همچنان شاهد افزایش روزانه قیمت‌ها در کشور هستیم.

غلامرضا نوری قزلجه در پاسخ به این پرسش که هر روز شاهد افزایش نرخ کالاهای اساسی در کشور هستیم آیا مجلس برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها دارد؟ گفت: مجلس برای ایجاد سازوکار برای کنترل قیمت‌ها در کشور با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد و تا به امروز هم در دیدگاه خود پافشاری کرده است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس، تصریح کرد: خبر حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی به بازار شوک وارد و ما شاهد افزایش نرخ‌ها شدیم؛ متاسفانه روند افرایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد ( حتی بعد از خبر اجرایی نشدن آن) و ما هنوز نتوانستیم ترمز افزایش قیمت‌ها را بکشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم نبود نظارت‌های میدانی در دستگاه‌های ذی‌ربط را ضعیف عنوان کرد و افزود: کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وزرا و معاونان آنها جلسات زیادی برگزار کردند از آنها خواسته شد که در این زمینه شفاف‌سازی کنند و چرایی به‌وجود آمدن این مشکلات را برای مجلسیان باز کنند همچنین راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی را نیز از آنها جویا شدیم.

عضو هئیت‌ رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه : نمایندگان موظف به بارگذاری فیش حقوقی خود در سامانه‌ هستند

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این جلسات منتج به نتیجه شد؟ گفت: پاسخ به این پرسش منفی است چرا که هنوز نتوانستیم روند افزایشی قیمت کالاهای اساسی را کنترل کنیم و نرخ‌ها همچنان روزانه بالا می‌روند. اما از سوی دیگر بخشی از افزایش قیمت‌ها می‌تواند با نظارت موثر کنترل شوند.

نوری قزلجه ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس موافق حذف ارز ترجیحی نیست و ما امیدواریم که همچنان بر این نظر پابرجا باشد. 2 ماه پیش دولت در قالب لایحه بحث حذف ارز ترجیحی را مطرح کرد که مجلس با قاطعیت به آن لایحه رای منفی داد و من پیش‌بینی می‌کنم که صحن مجلس با حذف ارز ترجیحی مخالفت خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، خاطر نشان کرد: حذف ارز ترجیحی افزایش قیمت‌ها را تشدید می‌کند و بسته‌های حمایتی که دولت در لایحه حذف ارز ترجیحی پیش‌بینی کرده بود یک سوم هزینه‌های خانوارها را جبران می‌کرد و دوم سوم آن را مردم باید از جیب خود پرداخت می‌کردند.

21231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =