پایان جنگل خواری و کوه خواری در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه با متخلفان به حریم کوه و جنگل برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد، گفت: زمان پایان جنگل خواری و کوه خواری در مازندران فرارسیده است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سید محمود حسینی پور در گفت و گو با خبرنگاران با عنوان اینکه مبارزه با جنگل خواری، زمین خواری و کوه خواری از این هفته در استان آغاز می شود، خاطرنشان کرد: فردی شایسته را برای انجام این ماموریت مهم انتخاب کردیم که به زودی شروع بکار خواهد کرد؛ چرا که جنگل و کوه در شمار انفال و متعلق به همه مردم است .

وی افزود: از این هفته با ورود به مراکز جنگل خواری و کوه خواری و زمین خواری با کسانی که به حرائم عمومی جنگل و منابع طبیعی نفوذ و دست اندازی کردند، برخورد می کنیم.

حسینی پور گفت: به تمامی کسانی که در حریم جنگل بصورت غیرفانونی نفود نمودند اخطار می دهیم عقب نشینی کنند و زیرساخت ها و امکانات خودشان را تخریب و جمع آوری کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد قاطع و قانونی می کنیم و در این راستا با کسی تعارف و شوخی نداریم.

سید محمود حسینی پور افزود: همانند دریا در بحث جنگل هم ورود خواهیم کرد و پاکسازی جنگل ها و مبارزه با کوه خوارها برنامه جدی ماست، چرا که جنگل ها و کوه ها متعلق به همه مردم‌ است.

استاندار، افزود: به تعبیر مقام‌ معظم رهبری، اصطلاح کوه خوار و جنگل خوار اصطلاح  بدی برای این افراد است و این اماکن متعلق به همه مردم است و تاکید می کنم هرچه زودتر این اماکن را آزاد کنند.

وی تصریح کرد: در استان‌ مازندران آزادسازی حریم‌۶۰ متری ساحل آغاز شده و در مرحله اجرا قرار گرفته است که بزودی گزارشی کامل در این راستا ارائه می شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین کارها بلافاصله پس از آزادسازی، زیباسازی است که به شهرداری ها دستور دادیم این مهم را با جدیت انجام دهند و در اختیار مردم برای بهره برداری قرار گیرد .

وی یادآور شد: آزادسازی میزان باقی مانده حریم ۶۰ متری ساحل در دستور کار قرار دارد و بزودی این مناطق آزاد می شود و نمی گذاریم حتی یک وجب از ساحل اشغال بماند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1602448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =