علیپور: آمادگی میزبانی مسابقات ‌کشورهای غرب آسیا و کشورهای اسلامی را داریم

"علی البلداوی" رییس فدراسیون بیس بال و سافت بال عراق صبح امروز(یکشنبه) طی نشستی مهمان فدراسیون انجمنهای ورزشی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نشست محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی، عباس ناطق نوری دبیر فدراسیون، هومن منصوریان رییس انجمن بیس بال و سافت بال کشور، مهدی میرزاییان مدیر روابط عمومی فدراسیون، فرهاد عشوندی نایب رییس انجمن، کاشف رانا مسئول روابط بین الملل انجمن و عباس ندایی مشاور انجمن حضور داشتند.
در این نشست محمد علیپور با ارائه چکیده ای فعالیت فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت: بیس بال و سافت بال به عنوان دو رشته المپیکی یکی از مهمترین انجمنهای تحت پوشش ما است وبرای توسعه این دو رشته قطعا می توانیم با عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه تعامل و مراوده مناسبی برقرار کنیم و در ابعاد آموزشی، برپایی اردوهای مشترک و برگزاری مسابقات تدارکاتی ملی و باشگاهی فعالیت کنیم و آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات کشورهای حاضر در منطقه غرب آسیا و کشورهای اسلامی هستیم.
وی از ارتباط نزدیک با رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال سخن گفت و اظهار داشت: ریکارد فراکری سال ۲۰۱۷ به ایران آمد و ۲ماه قبل هم در یونان ایشان را ملاقات کردم و از وی برای حضور در کشورمان دعوت کردم و در مجموعه ارتباط نزدیکی با ایشان داریم و قطعا این تعامل می تواند به منافع مشترک ایران و عراق در توسعه بیس بال و سافت بال کمک کند.
در ادامه هومن منصوریان رییس انجمن بیس بال و سافت در خصوص فعالیت این دو رشته در ایران و روابط بین المللی این انجمن گزارشی ارائه کرد.
اما علی البلداوی رییس فدراسیون بیس بال و سافت بال عراق درباره شرایط این دو رشته در عراق مباحثی را مطرح کرد و اذعان داشت: پیشنهاد میکنم با تعامل با ایران به عنوان یکی از کشورهای صاحب بیس بال و سافت بال در منطقه، پایگاه منطقه ای توسعه بیس بال و سافت بال در غرب آسیا را راه اندازی کنیم‌ و کشورهای فعال در این دو رشته در منطقه مثل عربستان و فلسطین و متعاقبا کشورهای دیگر را وارد این مجموعه کنیم که این پیشنهاد با استقبال رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی و رییس انجمن بیس بال و سافت بال مواجه شد و مقرر گردید که همکاریهای مشترک در این زمینه در غرب آسیا صورت پذیرد.
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری متقابل بین فدراسیون بیس بال و سافت بال عراق، فدراسیون انجمنهای ورزشی و انجمن بیس بال و سافت بال ایران به امضا رسید.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1602724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =