۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷

ایرنا نوشت:

هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا،روز پنجشنبه در کوبا از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی اش سخن گفت و تاکید کرد که وضعیت جسمانی خوبی دارد و به سوی بهبودی کامل پیش می رود.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی؛ رهبر ونزوئلا در نخستین سخنرانی خود پس از درمان در حالی که پشت تریبون ایستاده بود، با بیان اینکه برای برداشتن غده سرطانی تحت عمل جراحی قرار گرفته است،گفت که در مراقبت از خود کوتاهی کرده و دچار اشتباهی اساسی شده است.
سه هفته پیش مقام های ونزوئلا اعلام کردند چاوز تحت عمل جراحی در ناحیه لگن خاصره قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار بی بی سی در کاراکاس، چاوز بسیار لاغرتر از گذشته بنظر می رسید و این نشان می دهد که بیماری او وخیم تر از آنچه در ابتدا گفته می شد بوده است.
چاوز در ادامه سخنانش افزود: فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا برای نخستین بار و در جریان دیدار رسمی از هاوانا به او گفت که سالم بنظر نمی رسد.
رییس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: نخست در 10 ژوئن تحت عمل جراحی لگن خاصره قرار گرفت، اما آزمایش های بعدی وجود غده ای با سلول های سرطانی را تایید کرد. این غده در عمل جراحی کاملا موفقیت آمیز بعدی، برداشته شد.
به گزارش بی بی سی،چاوز همچنین از تظاهرات همبستگی مردم ونزوئلا و سایر برادران عمیقا تقدیر کرد.
او سخنرانیش را با شعار انقلابی معروف کاسترو به پایان برد: 'برای همیشه پیش بسوی پیروزی! ما پیروزیم! تا بازگشت من!'
هرچند چاوز در این سخنرانی نگفت که تا چه زمانی باید برای معالجه در کوبا بماند، اما خبرنگار بی بی سی می گوید همه انتظار دارند که او تا سه شنبه که دویستمین سالگرد استقلال ونزوئلا است، به کاراکاس بازگردد.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =