فرهاد مجیدی چگونه رکورددار لیگ برتر شد؟

فرهاد مجیدی توانست با پیروزی برابر ذوب آهن، از ۱۰۰ امتیاز لیگ برتری عبور کرده و بهترین عملکرد را بین تمام مربیان تاریخ لیگ، از خود به ثبت برساند.

ایمان گودرزی؛ استقلال در یک بازی سخت و دشوار توانست به سه امتیاز شیرین بازی برابر ذوب آهن دست پیدا کند. جدا از این پیروزی، استقلال توانست فاصله ۳ امتیاز با پرسپولیس را در صدر جدول حفظ کند و فرهاد مجیدی به یک رکورد خاص و ویژه نیز رسید.

مجیدی که تا قبل از این دیدار توانسته بود ۹۸ امتیاز را در لیگ برتر با استقلال کسب کند، با غلبه بر ذوب آهن، به ۱۰۱ امتیاز لیگ برتری رسید و توانست بهترین عملکرد را بین تمام مربیان تاریخ لیگ برتر از خود به جا بگذارد چرا که سرمربی جوان آبی ها در ۴۸ مسابقه به این رکورد رسید.

مجیدی چهارمین سرمربی تاریخ استقلال می شود که به ۱۰۰ امتیاز می رسد.

فرهاد مجیدی چگونه رکورددار لیگ برتر شد؟

در تاریخ لیگ برتر، مربیان زیادی هستند که از کسب ۱۰۰ امتیاز لیگ برتری عبور کرده اند اما هیچ کدام تاکنون موفق به این امر نشده اند که در کمتر از ۵۰ بازی، به این آمار دست پیدا کنند.

در میان مربیان استقلالی

* امیر قلعه نویی

او ۲۱۴ بار روی نیمکت استقلال نشست و ۴۰۲ امتیاز کسب کرد. کی به ۱۰۰ امتیاز رسید؟ در دیدار هفته بیست و هفتم لیگ چهارم، استقلال ۳ ملوان را شکست داد. آن روز قلعه نویی برای پنجاه و سومین بار روی نیمکت تیمش نشست: ۲۶ بازی در لیگ سوم و ۲۷ بازی در فصل چهارم.

فرهاد مجیدی چگونه رکورددار لیگ برتر شد؟

* پرویز مظلومی

او در لیگ برتر ۹۸ بار روی نیمکت استقلال نشست و ۱۸۳ امتیاز کسب کرد. او در پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل نفت تهران در لیگ یازدهم، ۱۰۰ امتیاز روی نیمکت استقلال کسب کرد. ۳۴ بازی در لیگ دهم و بازی شماره ۱۷ لیگ یازدهم، یعنی مظلومی پس از ۵۱ بازی به عدد ۱۰۰ رسید.

فرهاد مجیدی چگونه رکورددار لیگ برتر شد؟

* صمد مرفاوی

او در حالی که روی نیمکت استقلال در لیگ برتر نشسته بود که در دو فصل ۱۱۱ امتیاز کسب کرد. او در دیدار مقابل پاس که با برتری یک بر صفر استقلال همراه بود، ۱۰۰ امتیاز کسب کرد. ۳۰ مسابقه در لیگ ششم و بازی هفته ۲۹ در لیگ نهم یعنی مرفاوی پس از ۵۹ بازی روی نیمکت استقلال به این عدد رسید.

فرهاد مجیدی چگونه رکورددار لیگ برتر شد؟

* استقلالی هایی که قبل از رسیدن به این آمار از تیم جدا شدند

با توجه به میانگین امتیاز، چه زمانی سایر مربیان استقلال در تاریخ لیگ برتر به ۱۰۰ امتیاز رسیدند؟ بهترین آمار مربوط به شفر است که در ۴۹ بازی ۹۶ امتیاز به دست آورد، یعنی برای رسیدن به امتیاز ۱۰۰ حداقل به ۵۱ بازی نیاز داشت. منصوریان برای کسب ۱۰۰ امتیاز روی نیمکت استقلال به ۶۰ بازی نیاز داشت و استراماچونی برای کسب امتیاز ۱۰۰ به ۵۲ بازی نیاز داشت.

فرهاد مجیدی چگونه رکورددار لیگ برتر شد؟

* روی نیمکت پرسپولیس

در میان مربیان پرسپولیسی نیز یحیی گل محمدی پس از ۵۰ بازی توانست به رکورد کسب ۱۰۰ امتیاز لیگ برتری دست پیدا کند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات و سابق سرخپوشان نیز پس از ۵۱ بازی توانسته بود به این آمار خاص برسد و حالا فرهاد مجیدی بالاتر از تمام مربیان لیگ برتری، این آمار ویژه را به نام خودش به ثبت رسانده است.

فرهاد مجیدی چگونه رکورددار لیگ برتر شد؟

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1602835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =