رفع مشکل کم‌آبی صنعت سمنان را پیگیری می‌کنیم

محمد رضا باقری با اشاره به ضرورت رفع مشکل تشنگی صنعت سمنان، یکی از راهکارهای مهم را تعامل با فرمانداران شهرستان‌ها به منظور پیشبرد برنامه‌ها و اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی استان دانست و بر تقویت این هم افزایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان وی با اشاره به سرریز متقاضیان و میزان بالای تقاضای زمین صنعتی در غرب استان سمنان، اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی به منظور استقرار و احداث واحدهای صنعتی با جدیت پیگیری می‌شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به یکی دیگر از راهبردهای پویایی صنعت، گفت: فرمانداران به منظور رونق اقتصادی و شکوفایی صنعت، ردیف بودجه برای کمک در تامین زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آن منطقه در نظر بگیرند.

 وی با ابراز تأثر از بحران کم آبی استان سمنان، بیان کرد: شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی به علت خشکسالی‌های پیاپی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند و این موضوع نیازمند توجه است.

باقری با اشاره به پروژه انتقال آب رودخانه حبله رود برای کاهش معضل کم آبی صنایع مستقر در شهرک صنعتی گرمسار، گفت: خط انتقال این پروژه پس از انتخاب پیمانکار اجرا می‌شود و امیدواریم با تحقق این طرح بخشی از مشکل صنایع مستقر مرتفع شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: یکی از راهکارهای توسعه پایدار و تامین آب مورد نیاز بخش صنعت استفاده از منابع آب نامتعارف است که باید برای این بخش برنامه‌ای اصولی تدوین شود.

باقری ادامه داد: با خرید چاه‌های کشاورزی بلااستفاده و تغییر کاربری آن‌ها می‌توان بخشی از مشکل صنعت غرب استان را حل و برای ایجاد اشتغال و توسعه این منطقه به آن تکیه کرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به ضرورت رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان، تاکید کرد: با اهتمام، جدیت و همه توان معضلات صنایع در سطح استان و کشور پیگیری می‌شود.

سرپرست فرمانداری گرمسار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صنایع استان سمنان در غرب استان استقرار دارد بر لزوم تعدید مشکلات واحدهای صنعتی در این منطقه بمنظور رفع موانع تولید تاکید کرد.

 علیرضا کاشی، صنایع را پیشران توسعه کشور در شرایط تحریم برشمرد و افزود: بی‌شک از قِبَل حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی و ایجاد اشتغال، مردم بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به عدم استقرار شعبه بانک صنعت و معدن در شهرستان گرمسار، تصریح کرد: صاحبان صنایع به خاطر بعد مسافت و سختی مراجعه به بانک صنعت و معدن استان گلایه‌مند هستند.

سرپرست فرمانداری گرمسار یادآور شد: کار جهادی مدیران یکی از ویژگی‌های شاخص دولت سیزدهم است و امید تازه‌ای در دل مردم شکل گرفت.

مدیر بانک صنعت و معدن استان سمنان اظهارداشت: بانک صنعت و معدن تنها بانک دولتی تخصصی در بخش صنایع و معادن است.

مریم شاهی افزود: با توجه به فراوانی استقرار  واحدهای صنعتی در گرمسار و ایوانکی، بخش عمده‌ای از تسهیلات بانک صنعت و معدن به صنایع مستقر در غرب استان سمنان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: امکان بهره‌مندی بنگاه‌های تولیدی استان سمنان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸  بعنوان یک ظرفیت مهم فراهم است.

شاهی با اشاره به فعالیت ۲ شعبه بانک صنعت و معدن در استان سمنان، یادآور شد: پیگیر تاسیس شعبه سوم در شهرستان گرمسار هستیم و اقدامات اولیه مورد نیاز انجام شده است.

وی به مراجعه صنعتگران از سراسر استان سمنان به بانک صنعت و معدن اشاره و خاطرنشان کرد: اما منابع مالی قشر کثیری از این قشر در خارج استان و در تهران متمرکز است. 

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان با اشاره به اقدامات این انجمن در راستای رفع موانع تولید گفت:  با بررسی و احصا مشکلات بنگاه‌های صنعتی بخش خصوصی مشخص می‌شود که  ۹۵ درصد مشکلات منشا دولتی و ۵ درصد به خاطر مدیریت، اختلاف شرکا و ... است.

رستم سعداللهی افزود: بروکراسی اداری سبب از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تولید شده است‌ و موانع اداری در روند چرخش تولید باید برداشته شود.

وی ادامه داد: عدم درک وضعیت صنعتگران، آن هم در شرایط خاص تحریم از دیگر مشکلاتی است که بخش صنعت با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: افزایش قیمت‌های انرژی به چرخه صنعت استان و کشور صدمه جدی وارد کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =