زلنسکی: روسیه از مرزهای اوکراین عقب‌نشینی نکرده است

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری اوکراین عنوان کرد که تاکنون شاهد عقب‌نشینی روسیه از نواحی نزدیک به مرز با اوکراین نبوده است.

به گزارش بی بی سی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه طی بازدید از غرب اوکراین بیان کرد: ما به حقایق موجود پاسخ می‌دهیم. ما تاکنون شاهد عقب‌نشینی (روسیه اژ مرزهای‌مان) نبوده‌ایم و تنها چیزهایی در این خصوص شنیده‌ایم.

وی افزود: عامه مردم انتظار تنش‌زدایی دارند. من چندین بار گفته‌ام که ما در برابر تهدیدات آرام هستیم چراکه در خاطر داریم که این مسائل دیروز آغاز نشده‌اند.

دولت روسیه امروز چهارشنبه ویدئویی را منتشر و ادعا کرد که در این ویدیو واحدهایی از ارتش روسیه بعد از تکمیل کردن مانورهایشان در حال بازگشت به محل استقرار دائمی در پایگاه‌هایشان هستند. شبکه سی.ان.بی.سی گزارش کرد، نتوانسته است صحت این فیلم را تأیید کند.

مقامات روسیه همچنین اعلام کردند که نیروهای نظامی این کشور که در بلاروس، در سمت شمال مرز اوکراین در مانورهای نظامی شرکت می‌کنند، نیز در ۲۰ فوریه به پایگاه‌های دائمی خود باز خواهند گشت. با این حال، رهبران غربی ادعاهای روسیه را مورد تردید قرار داده‌اند.

ینس استولتنبرگ، دبیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیش از نشست امروز وزرای دفاع ناتو گفت: هنوز منتظر مشاهده عقب نشینی قوای روسیه هستیم.

وی گفت: تاکنون هیچ تنش‌زدایی در عرصه میدانی ندیده‌ایم. برعکس، به نظر می رسد که روسیه به تقویت مواضع قوای نظامی خود ادامه می‌دهد.

استولتنبرگ افزود که روسیه "همیشه نیروهایش را جلو و عقب برده است"، بنابراین ویدیوی نشان دهنده تحرک نیروها و تانکها "یک عقب نشینی واقعی را تأیید نمی‌کند".

استولتنبرگ گفته است که  کشورهای متحد در ناتو آماده تعامل با روسیه هستند.

در همین حال، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه به اسکای نیوز گفت که اگرچه غرب "نشانه‌هایی مثبت" از جانب روسیه دیده است، "اما اطلاعاتی که امروز می‌بینیم هنوز دلگرم کننده نیستند".

او اظهار کرد: ما شاهد برپا شدن بیمارستان‌های صحرایی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین در بلاروس بوده‌ایم که فقط می‌تواند به عنوان آمادگی برای حمله تلقی شود. من فکر می‌کنم در حال حاضر سیگنال‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =