۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
۱۰۰۰ پروژه عمرانی در لرستان راکد هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، گفت :  حدود هزار پروژه عمرانی در لرستان یا متوقف شده‌اند و یا روند پیشبرد آنها به صورت لاکپشتی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،  احمد رضا دالوند با بیان این مطلب که  فعال سازی پروژه های عمرانی علاوه بر سوق دادن استان به سمت توسعه سبب اشتغال زایی خواهند شد ،گفت: در صورت اتمام این پروژه ها حجم زیادی اشتغال در استان رخ خواهد داد به طور مثال در بیمارستان نیایش در صورت تکمیل و تجهیز و راه اندازی  ۳۰۰ شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

وی یکی از چالش‌های جدی در استان لرستان را  اشتغال عنوان کرد و افزود: خداوند، خوان نعمات خود را در این استان گستراندن ولی متاسفانه به دلیل عدم استفاده و یا سومدیریت ها از آن در راستای توسعه بهره کافی و وافی برده نشده و اکنون زیبنده نیست که استانی با این همه ظرفیت، محروم قلمداد شود .

دالوند با انتقاد از بی تفاوتی های صورت گرفته در ادوار گذشته نسبت به لرستان تصریح کرد : چرا باید استانی مثل یزد که حتی بخش کوچکی از ظرفیت‌های لرستان را در اختیار ندارد کمترین آمار بیکاری‌ و جرایم را در کشور داشته باشد اما لرستان با وجود منابع و ظرفیت‌های کم‌نظیر خدادادی اینگونه در فقر و محرومیت به سر ببرد .

معاون عمرانی استاندار نیاز لرستان را به مدیریت شبانه‌روزی و جهادی و تأسیس قرارگاه سازندگی در آن خواند و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی استراتژیک روی بحث اشتغال و  پای کار آمدن همه دستگاه‌ها می توان شاخ بیکاری را در استان شکست در غیر اینصورت تصور اینکه در ساعات اداری بتوان کاری از پیش برد تصور اشتباهی است .

وی با کافی ندانستن وضعیت اعتبارات دولتی و وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: استانهای برخوردار به دلیل استفاده همزمان از اعتبارات دولتی و توان بخش خصوصی خود را از محرومیت رهانیده و توسعه یافته اند نسخه ای که باید در لرستان پیچیده شود و مدیریت جدید روی این مدار برنامه ریزی کند که به صورت جدی توان بخش خصوصی را به کمک بطلبد  .

دالوند نظارت بر هزینه کرد اعتبارات اشتغالزایی را امری ضروری و اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: این روزها کمیته امداد به عنوان الگویی مناسب در حوزه مسکن و اشتغال مطرح است و توانست باری از دوش دولت بردارد چرا که یکی  از مولفه های موفقیت آن نظارت دقیق بود یعنی تا مطمئن نبود که شغل مورد نظر به ثبات و پایداری رسیده مددجو را از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج نمی‌کرد و تنها به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اکتفا نمی شد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =