تاکید بر اجتناب از خود درمانی در زمان ابتلا به کرونا

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: چرخش بیماری در سطح جامعه به سرعت اتفاق می افتد به نحوی که درصد پی سی آر مثبت بالای ۷۰ درصد است.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمد حسن درخشان با اشاره به اینکه برخی از افراد با تصور اینکه سویه اومیکرون در حد یک بیماری سرپایی است و اقدام به خود درمانی می کنند که باید از این کار به شدت اجتناب کرده و به درمانگاه ها و مطب های سطح شهر مراجعه کنند تا درمان اصولی دریافت کنند، گفت: سویه اومیکرون به خصوص در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند و یا مبتلا به بیماری زمینه ای هستند به شکل شدید بروز می کند.

وی با بیان اینکه درصد تست های پی سی آر مثبت بالای ۷۰ درصد  و در شهرستان خواف به ۸۰ درصد مثبت رسیده است، گفت: در ایام میلاد حضرت امیر المومنین(ع) و بزرگداشت مقام پدر، اعضای خانواده باید آگاه باشند که در صورت مبتلا بودن به بیماری می توانند همه افراد خانواده خود را بیمار کنند بنابراین تقدیر از مقام پدر را کوتاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک انجام دهند.

دکتر درخشان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی قرنطینه معکوس سالمندان، بیماران زمینه ای و مادران باردار باید اجرا شود، گفت: بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ها در افرادی رخ می دهد که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند.

وی با تاکید براینکه در این سویه اطفال زیر ۵ سال، کودکان، نوجوانان و جوانان آمار ابتلای بالاتری دارند، گفت: کودکان می توانند ناقل بیماری باشند بنابراین با مشاهده علایم بیماری باید سریعا  از مشورت یک پزشک برای درمان کودک استفاده کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =