ثبت ۷۰ درصد اطلاعات و تراکنش‌های کالایی در سامانه جامع تجارت

امسال تاکنون۷۰ درصد اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش استان چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تجارت ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون ۴۳۴ میلیون و ۹۰۸ هزارو ۴۵۲ کیلوگرم واحد گروه کالایی در ۵۹۸ انبار پر بارش و پرتراکنش چهارمحال و بختیاری موجود است.

سید عبداله رضوی افزود: این میزان در ۵۴ گروه کالایی ازجمله فولاد، سیمان، برنج، روغن نباتی، چای، سیگار، شکر، قند، گوشت، مواد ضدعفونی کننده و..... ذخیره شده اند .

وی همچنین تصریح کرد: تمامی افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه ذخیره و نگهداری کالا در انبار ها برای جلوگیری از ورود و پخش غیر قانونی کالا ها باید از ۲۵ تا ۲۸ هر ماه ، موجودی انبار خود را در سامانه جامع انبار ها به نشانی nwms.ir ثبت کنند.

وی افزود: انبارداران جهت آگاهی، آموزش وکسب اطلاعات بیشتردرخصوص چگونگی روندوفرآینده ثبت اطلاعات درسامانه های جامع انبار ها وتجارت می توانند به سازمان صمت استان مراجعه کنند.

سید عبداله رضوی افزود:دولت سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) را با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری در کشور، ایجاد شفافیت تجاری و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور و سامانه جامع انبار ها nwms.ir را جهت ارائه راهکار برای جلوگیری ازقاچاق و احتکار کالا ایجاد کرده است

با استفاده از این سامانه ها، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =