هشدار جدی به پرسپولیس درباره بازیکن تستی!

مهر نوشت: باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است که امروز یک بازیکن خارجی برای حضور در تمرینات این تیم به تهران می‌آید تا بعد از تایید نهایی با او قرارداد امضا شود.

بعد از بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک بود که رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد یک بازیکن اروپایی شنبه شب به تهران می‌آید تا به صورت تستی در تمرینات این تیم شرکت کند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری پس از این بازی تایید کرد که عملکرد بازیکن اروپایی را از روی فیلم تماشا کرده است و امضای قرارداد با او منوط به حضورش در تمرین و جلب رضایت کادر فنی است.

حضور بازیکن تستی در تمرین تیم‌های ایرانی موضوع تازه ای نیست و بعضی مواقع بازیکنان توانمندی هم از این طریق به فوتبال ایران معرفی شده است اما این موضوع گاهی پیچیدگی‌ها و دردسرهای خاص خودش را هم داشته است.

در سال‌های گذشته بوده‌اند بازیکنانی که قرار بوده به صورت تستی و آزمایشی در تمرین تیم‌های ایرانی شرکت کنند اما بعد از آنکه نتوانستند انتظارات را در تمرین برآورده کنند، برای گرفتن غرامت به فیفا شکایت کرده‌اند.

نمونه بارز این بازیکنان «یازالده گومز» پرتغالی بود که سال ۱۳۹۶ حتی در تست‌های پزشکی استقلال هم شرکت کرد ولی قراردادی با او امضا نشد. گومز به همین دلیل از استقلال به فیفا شکایت کرد و باعث شد این باشگاه ایرانی نزدیک به یک سال در فیفا دوندگی و اثبات کند که ادعای بازیکن برای گرفتن غرامت نادرست است.

این پرونده البته در نهایت ختم به خیر شد و به گفته مدیران وقت باشگاه استقلال، شکایت گومز در فیفا با دفاعیات طرف ایرانی به جایی نرسید. در آن زمان عنوان می‌شد گومز به دعوتنامه ای که برایش از سوی استقلال ارسال شده بود و حاوی بندهای قرارداد بود برای شکایت به فیفا استناد کرده بود.

مورد دیگر، یک بازیکن صربستانی بود که در زمان سرمربیگری «وینگو بگوویچ» در گل گهر، در تمرینات این تیم حاضر شد. بعد از برکناری بگوویچ، مجید جلالی هدایت گل گهر را بر عهده گرفت و این بازیکن را از نظر فنی تایید نکرد. این مدافع صربستانی هم برای گرفتن غرامت راهش را به سمت فیفا کج کرد تا بلکه از این طریق پولی به دست بیاورد.

حالا که پرسپولیس به دنبال ارزیابی فنی بازیکن مدنظر خود است که به گفته یحیی گل محمدی «رزومه بدی هم ندارد» بهتر است به این تجربیات گذشته توجه کند. پرسپولیس هنوز هم درگیر پرونده‌های مالی است که در سال‌های گذشته با شکایت بازیکنان و مربیان خارجی محکوم شده و بخش عمده‌ای از درآمدهای باشگاه را به این موضوع اختصاص داده است.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =