بهترین زمان غذا دادن به سگ و گربه چه زمانی است؟

هدف اصلی نگهداری از حیوانات خانگی، لذت بردن از رفتارهای بامزه این حیوانات در محیط خانه است. به طوری‌که حضور آن‌ها بتواند فضای بهتری را برای انسان فراهم کند.

اما این مهم زمانی محقق می‌شود که والدین به تغذیه و تربیب حیوان خانگی خود دقت کافی را داشته باشند. اگر موارد تغذیه‌ای و تربیتی این حیوانات به درستی رعایت نشود یا به آن توجه نکنند، طبیعتاً حیوان خانگی هم شور، اشتیاق و انرژی کافی برای فعالیت و بازیگوشی را نخواهد داشت. در ادامه قصد داریم تا ضمن پرداختن به بهترین زمان‌های صرف غذای سگ و غذای گربه و همچنین اشاره به نوع تشویقی گربه و سگ، بستر مناسب برای تهیه مایحتاج این حیوانات را نیز به شما معرفی کنیم.

 غذا دادن به سگ‌های بالغ در رمان درست و قیمت غذای سگ چه تأثیری در سلامتی دارد؟

ممکن است والدین دوست داشته باشند تا یک ظرف پر از غذای سگ قرار دهند تا سگ هر وقت دلش خواست از آن بخورد و مجبور نشوند هربار ظرف غذا را پر کرده یا سگ را برای خوردن آن صدا کنند. البته که این روش راحتی است، اما تأثیر مخربی روی تربیت سگ‌ها دارد. به همین خاطر باید در زمان‌بندی غذای سگ و در نظر گرفتن قیمت غذای سگ به عنوان یک فاکتور مهم در تعیین کیفت آن، به چنین مواردی توجه داشت:

  • معمولاً سگ‌های بالغ با نژاد متوسط بین ۱ تا ۲ وعده در روز به غذا نیاز دارند. بنابراین بهتر است زمان را طوری تنظیم کنید که بین هر وعده غذای سگ تا وعده بعدی، ۸ تا ۱۲ ساعت فاصله وجود داشته باشد. این در حالی است که برخی از نژادهای کوچک‌تر سگ مانند نژاد چی هواهوا یا یورکی، به تعداد وعده غذایی بیشتری در طول روز نیاز دارند.
  • سگ‌ها وعده غذایی خود را یک موضوع اجتماعی تلقی می‌کنند؛ بنابراین بهتر است در صورت امکان، وعده غذای سگ را با وعده‌های غذایی خود هماهنگ کنیم.
  • اگر به‌صورت همزمان از سگ بالغ و توله‌سگ مراقبت می‌کنید، بهتر است وعده‌های غذایی اصلی آن‌ها را با هم قرار دهید.
  • اگر پس از قرار دادن غذای سگ، حیوان آن را در عرض ۱۰ تا ۲۰ دقیقه تمام نکرد، غذا را بردارید. مابقی غذای سگ را دور انداخته یا آن را برای وعده بعد نگه‌دارید. سگ شما باید یاد بگیرد که سر وعده‌اش، غذایش را کامل بخورد. بنابراین هرگز اجازه ندید غذا برای مدت طولانی در اختیار سگ باقی بماند.
  • سعی کنید زمان وعده غذای سگ‌تان را طوری قرار دهید که این حیوان در آن زمان شاداب و در آرامش باشد. 

می‌بینید که زمان غذا خوردن سگ‌ها به سبک زندگی والدین و شرایط خاص آن‌ها بستگی دارد. پس با استناد به موارد بیان شده می‌توانید زمان‌بندی مناسبی را برای غذای سگ خانگی خود در نظر بگیرید.

خرید تشویقی گربه

 زمان غذا دادن به توله سگ‌ها 

غذای سگ‌های توله با غذای سگ‌های بالغ تفاوت دارد. توله‌ها هر چند هفته به تغییر رژیم غذایی نیاز دارند. بنابراین زمانبندی غذای سگ‌های توله باید با دقت بیشتر انجام شود تا به سن بلوغ برسند و تعادل در رژیم غذایی خود پیدا کنند. در هر صورت باید در زمان غذای سگ‌های توله به موارد زیر دقت داشت:

  • توله‌های تازه به دنیا آمده، صرفاً از شیر مادر تغذیه می‌کنند. بنابراین نیازی به زمانبندی غذایی ندارند؛ مگر اینکه دامپزشک دستور خاصی را برای آن‌ها تجویز کرده باشد.
  • توله‌سگ‌ها از ۸ هفتگی تا ۴ ماهگی به ۴ وعده غذایی در روز نیاز دارند. بنابراین باید این ۴ وعده در طول روز پخش شود. زمانی‌که توله به سن ۶ ماهگی رسید، تعداد وعده‌های آن از ۴ به ۳ وعده در روز تغییر پیدا خواهد کرد. همچین هربار با بالاتر رفتن سن توله‌سگ، وعده‌های غذایی آن به دو وعده در روز خواهد رسید.

 اگر در این باره به مشکل برخوردید، مشورت با دامپزشک می‌تواند موضوع را برای شما روشن کند.

 زمان مناسب غذا دادن به گربه‌ بالغ و خرید غذای گربه با کیفیت عوامل مهم سلامت گربه شما

غذای گربه تفاوت‌های زیادی با غذای سگ دارد. چون سگ‌ها همه‌چیزخوار بوده، اما گربه‌ها گوشتخوار هستند. در هر صورت نباید تصور کنیم که برای هردوی این حیوانات به یک شیوه می‌توان وعده غذایی را تنظیم کرد. در زمانبندی غذای گربه باید به موارد زیر توجه داشت:

  • نژاد، سن، عقیم بودن یا نبودن، متابولیسم بدن و شرایط کلی زندگی گربه بر مقدار غذای آن تأثیر دارد. بنابراین بهتر است در مورد نوع، مقدار و زمان تغذیه گربه خود به‌صورت دوره‌ای با دامپزشک مشورت نمایید.
  • اگر غذای گربه‌ها به جای وعده‌های بزرگ و زیاد به وعده‌های کوچک‌تر و دفعات متعدد تقسیم شود، بیشتر به تغذیه طبیعی این حیوانات در طبیعت شباهت دارد و بهتر می‌تواند موجبات رضایت آن‌ها را فراهم کند. پس بهتر است مقدار متناسب غذای گربه برای یک روز را به ۵ وعده کوچک تقسیم نمایید.

می‌بینید که زمانبندی غذای گربه کمی چالش‌برانگیزتر از غذای سگ است. همچنین دقت در انتخاب برند و کیفیت، هنگام خرید غذای گربه می‌تواند تأثیر مستقیم روی سلامت جسم و روان گربه شما داشته باشد. به همین خاطر بهتر است بسته به شرایط گربه خانگی خود، زمانبندی متناسبی را برای آن در نظر بگیرید. 

 زمان درست غذا دادن به بچه گربه‌ها 

تنظیم زمان وعده غذای بچه‌گربه‌ها نیز به شرایط خاصی که اشاره می‌شود بستگی دارد. 

  • گربه‌های تازه به دنیا آمده از شیر مادر تغذیه می‌کنند. اما گاهاً به فرمول ترکیبی شیر مخصوص هم نیاز پیدا می‌کنند. در هر صورت با اندازه‌گیری وزن آن‌ها می‌توان به تناسب غذایی این گربه‌ها پی برد.
  • بچه‌گربه‌ها از ۴ هفتگی به بعد کم‌کم به افزایش وعده‌های شیر و سپس به غذاهای خمیری مخصوص بچه‌گربه نیاز پیدا می‌کنند. بچه‌گربه‌ها در هر سن به غذای مخصوصی نیاز دارند که باید برای آن‌ها تهیه شود.

با توجه به خاص بودن غذای بچه‌گربه‌ها، بهتر است تا این حیوانات به سن بلوغ می‌رسند، در زمانبندی غذای آن‌ها دقت داشته و در حد امکان، همواره با دامپزشک در تماس بمانید.

قیمت غذای گربه

دلیل خرید تشویقی گربه و سگ چیست؟

تشویقی گربه یا تشویقی سگ، جزو وعده اصلی غذایی این حیوانات محسوب نمی‌شود؛ بلکه صرفاً جنبه‌ی پاداش‌دهی و تربیتی دارد. به همین خاطر باید در دادن تشویقی گربه و تشویقی سگ، ضمن در نظر گفتن تشویقی‌های باکیفیت، مقدار اندکی از آن‌ها را در صورت درست انجام دادن کارها به حیوانات خانگی خود بدهید. برخی از تشویقی‌ها خاصیت جرم‌گیری دهان و دندان حیوانات خانگی را دارند. بنابراین خرید تشویقی گربه  و سگ و استفاده از آن‌ها ضمن اینکه می‌تواند برای حیوان بسیار لذت‌بخش باشد، به سلامت دهان و دندان آن‌ها نیز کمک خواهد کرد. 

تهیه غذا و تشویقی گربه و سگ از آنلاین‌شاپ «دیجی پت»

گفتیم که غذای بچه‌گربه دارای فرمول تنظیم شده و خاصی است. بنابراین باید غذای بچه‌گربه‌ها از برندهدی باکیفیت و متناسب با سن آن‌ها انتخاب شود. گاهی این مورد در رابطه با غذای سگ‌های توله نیز صدق می‌کند. بنابراین شما می‌تواند انواع غذای باکیفیت گربه و سگ در هر سن، نژاد و شرایطی را از فروشگاه آنلاین دیجی پت خریداری نمایید. دیجی پت یک بستر غنی از مایحتاج حیوانات خانگی چون سگ و گربه در داخل کشور است که می‌توان روی کیفیت محصولات و خدمات آن حساب کرد. 

اگر ضمن زمانبندی غذای سگ و غذای گربه خود، به دنبال خرید بهترین برندهای غذایی برای این حیوانات هستید که بتوانید آن‌ها را به وعده‌های مناسبی برایشان تقسیم کنید، پس همین حالا می‌توانید غذاهای باکیفیت سگ و گربه خود را از دیجی پت سفارش دهید تا در اسرع وقت، درب منزل به شما تحویل داده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =