سمندر لرستانی گونه اندمیک در خطر انقراض

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در بازدید میدانی از زیستگاههای گونه اندمیک سمند لرستانی برحفاظت مستمر و موثر از این گونه در خطر انقراض تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین  لرستان، به منظور بررسی وضعیت سمندر لرستانی به عنوان یک گونه اندمیک و در معرض خطر انقراض، علی سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به همراه کارشناسان این اداره کل از زیستگاههای این گونه با ارزش بازدید نمودند.

سالاروند در این بازدید با اشاره به اهمیت این گونه در خطر انقراض و لزوم حفظ و حراست از آن گفت: با برنامه ریزی دقیق و جامع جهت برخورد با قاچاق این جانور در سطح استان و کشور در روزهای پایانی سال و حمایت همه جانبه کارشناسان، محیط بانان و سازمانهای مردم نهاد و از همه مهمتر حمایت جوامع بومی و محلی ساکن در حوزه پراکنش این گونه می توان به حفظ گونه سمندر لرستانی کمک شایانی نمود.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای اصلی برای جلوگیری از انقراض گونه ها بررسی زیستگاهها و جمعیت های موجود و انتخاب جمعیت ها و زیستگاههای کلیدی و مناسب برای اجرای برنامه مدیریت و حفاظت گونه و افزایش سطح آگاهی از اهمیت حیات وحش و تنوع زیستی در بین مسئولان و مردم است.

سالاروند افزود : برای حفاظت از تنوع زیستی ذخایر ژنتیکی کشورمان باید همت گماشت و تعارضات موجود بین انسان و محیط را به حداقل رساند تا برای نسل آتی، سرزمینی با میراث طبیعی گرانبها به ارث بگذاریم .

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: توجه به ارزشهای متنوع گونه های جانوری در برنامه ریزیهای توسعه، ایجاد حس حمایت از حیات وحش در سطوح جامعه، جلب مشارکت های مردمی در مدیریت و حفاظت حیات وحش، انجام پژوهش کاربردی و بنیادی به منظور شناخت و مدیریت گونه های جانوری و احیای زیستگاه و جمعیت آنها، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات کیفی و کمی  و نیروی انسانی مورد نیاز حفاظتی برای جلوگیری از تخریب زیستگاهها می تواند شرایط مطلوبی را برای پویایی و پایداری گونه های جانوری کشور و زیستگاههای آنها فراهم نماید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =