بیش از ۷۰ دستگاه دولتی، غیردولتی و مردمی در زمینه ایجاد اشتغال وارد کارزار شدند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۱۸۰ روز اخیر در حوزه آموزش‌های، فنی و حرفه‌ای اقدامات مناسب و اساسی در کشور رقم خورد که از این موارد می‌توان به ایجاد واحدهای آموزشی جوان کارگاهی اشاره کرد.




به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ حجت الله عبدالملکی در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید همدانی در شهرستان فامنین همدان با اعلام مطلب فوق افزود: در دولت جدید برای ایجاد اشتغال، بیش از ۷۰ دستگاه دولتی، غیردولتی و مردمی، وارد کارزار شدند.

عبدالملکی موضوع اشتغال و کمک به رفع مسئله بیکاری در کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مدیریت مشاغل خانگی در کشور ما در اختیار وزارت کار است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی مقرر شد تا فرآیند صدور مشاغل خانگی تسریع و تسهیل شود بدین ترتیب، مشاغل خانگی به دو گروه تقسیم شد و در این زمینه برخی مشاغل که حتی نیاز به صدور مجوز ندارند نیز شناسایی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پنج محور در رابطه با سرمایه انسانی، و تولید در پیش گرفته می‌شود که یکی از آنها مسئله آموزش است، اظهار داشت: با بروکراسی‌های اداری به عنوان میراث طاغوت، همچنان روبرو بودیم که در صدور مجوزها به شدت قابل رؤیت بود و هم اکنون این سد شکسته شده است.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه هم اکنون، صدور مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد از حدود ۶ ماه به سه روز رسیده است، یادآور شد: پیشتر رانتی به اسم مجوز آموزشگاه‌های آزاد  وجود داشت که با پول‌های دو میلیون تومانی و چند میلیون تومانی به فروش می‌رسید و به نوعی یکی از مجاری فساد بود و حال این روند، خاتمه یافته و تمام شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1606190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =