واکنش‌های متفاوت کاربران فضای مجازی به حمله روسیه به اوکراین

خراسان نوشت: کاربران شبکه های اجتماعی به جنگ روسیه و اوکراین چگونه واکنش نشان دادند؟

ورود به قرن ۲۱ شاید آخرین امید مردم جهان برای ایجاد جهانی سراسر صلح بود. مردمی که در طول قرن بیستم دو جنگ جهانی را از سر گذراندند، به دنبال شروعی تازه برای فراموش‌کردن تراژدی‌های قرن بیستم بودند اما صبح روز پنج شنبه با آغاز رسمی حمله  روسیه به  اوکراین، مشخص شد که جاه‌طلبی‌های برخی رهبران جهان محدود به زمان و مکان نمی‌شود و می‌توان شهروند هزاره سومی و غیرخاورمیانه‌ای هم بود و دغدغه جنگ داشت.

در این میان آتش جنگ اوکراین دامن شبکه های اجتماعی را هم گرفت و بسیاری از کاربران داخلی و خارجی به این موضوع واکنش نشان دادند و خواهان پایان جنگ و مذاکره برای حل مشکل به وجود آمده شدند، برخی روسیه را مقصر می دانستند و برخی هم آمریکا و ناتو را که معتقدند به دنبال تحریک روسیه برای حمله به اوکراین بوده است. در ادامه نگاهی انداخته ایم به برخی از مطالب پربازدید  شبکه های اجتماعی درباره جنگ اوکراین .

نقش ناتو در شروع جنگ 

برخی از کاربران بر این باورند که یکی از دلایل شروع جنگ شیطنت های ناتو و آمریکا در منطقه بوده است. در همین زمینه «کارلوس لاتوف» کاریکاتوریست معروف برزیلی کارتونی منتشر کرده که بازتاب زیادی داشته است. در این میان برخی کاربران هم با ساخت تصاویری از حمایت های آمریکا و کشورهای ناتو قبل از شروع جنگ و تنها گذاشتن اوکراین بعد از شروع جنگ نوشتند.

سازمان ملل مثل همیشه منفعل و بی فایده! 

یکی از انتقادهایی که همیشه به سازمان ملل وارد بوده انفعال این سازمان در اتفاقات جهان است. کاربران با این تصویر سازمان ملل را در کنار دیگر ساخته های بی خود بشر قرار دادند.

 خسارت های جانی و مالی 

از بدترین تبعات جنگ بی خانمانی  و آوارگی مردم و از دست دادن عزیزانی است که سال ها کنارشان زندگی کرده اند، کاربران شبکه های اجتماعی با بازنشر این تصاویر از خرابی خانه های مردم و کشته و زخمی شدن برخی از غیر نظامیان اوکراین نوشتند.

جنگی بدون خاورمیانه

در چند دهه اخیر همیشه جنگ در خاورمیانه بوده و این اولین جنگی است که هر دو طرف خارج از خاورمیانه حضور دارند، کاربران زیادی نوشتند این اولین باری است که مردم خاورمیانه به جای گرفتن تفنگ در دست می توانند نظاره گر جنگ باشند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1606936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    37 9
    سازمان ملل و شورای امنیت و حقوق بشر باید طبق روال گذشته فقط وفقط به اظهار تاسف بسنده کنند و نه دخالت.
  • حامد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    43 22
    کلا دیکتاتور و تهاجم بهر علتی باشد محکوم است اگر قرار باشد هر کس توانیی بیشتر داشته ادعای کدخدایی دیگر کشور ها را نکند این می شود قانون جنگل .فرق نمی کند از طرف کدام دیتاتور باشد پوتیت فردی خود بزرگ بین و کوته فکر است ودوران تزاری بسر رسیده .
    • ایرانی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      همین حملات رو آمریکا و ناتو به افغانستان ، عراق ، لیبی ، سوریه ویمن داشتن و نسبت به پوتین بسیار وحشی تر هستن اما با ظاهری زیبا
  • ناشناس IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    25 67
    واکنش کشور ما خیلی غرورآمیز بود
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    34 25
    هرجا آمریکا حضور دارد یا دخالت می کند، آنجا جنگ و کشتار و ناامنی خواهد بود. دیر یا زود دارد، سوخت و سوز ندارد. باید قوی بود والا قورتت میدن.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    51 30
    از زیاده خواهی پوتین جنایتکار چیزی نگفتین چون دقیقا مثل شماست
  • حمید اصلانی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    36 23
    سلام ما در یکزمانی جنگی داشتیم .حالا کی شروع کرد اول ؟ وکی تحریک کرداول بماند .جنگ شد .وملت ما از تمام کشور ها توقع داشتیم شروع کننده جنگ را که بنظر ما باطل هم بود محکوم کنند .اما این کار را نکردند .تا رسید به جنگ روسیه و اوکراین .وما امروز متاسفانه جایگاه آن زمان کشور های بی تفاوت را گرفتیم .وبطور ضمنی به جای اینکه روسیه را محکوم کنیم اوکراین را عامل حمله روسیه میدانند!!؟ بی نهایت افسوس که سیاست حق را نمیشناسد!!!
  • یدالله IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    31 18
    "نقش ناتو در شروع جنگ " دقیقا وقتی تحلیل از اینجا روع میشود یعنی نوکری روسیه وچین بقیه اش مزخرف است . اخر دریوزگی هم حدی داره . خجالت بکشید . یه روز همین بلا سر خودمان میاد.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      9 54
      ببند
    • ادا در نمیارم IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      1 0
      تو که جنایت های ناتو و دخالت هاش رو نادیده میگیری ادعای خبر داشتن از واقعیت ماجرا رو نداشته باش، اگه بلد نیستی با عینیت مساله رو بررسی کنی نباید ادای دونستن هم در بیاری، جو گیر هایی مثل تو فقط بلدین تو لحظه واکنش نشون بدین بجای اینکه واقعا ماجرا رو از ریشه بررسی کنین
  • darab IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    20 20
    باید سریعا در اقدامی جهانی پوتین محاکمه و اعدام شود و روسیه م به دلیل عدم صلاحیت از شورای امنیت اخراج شود.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    22 3
    جنگ پوتین و بایدن . این وسط اوکراین فریب خورد و قربانی شد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    24 11
    ما باید حمایت همه جانبه خود از برادر پوتین را اعلام کنیم و مشت محکمی به دهان مخالفان این برادر انقلابی و متعهد و شجاع بزنیم.
  • محمدروزبهانی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    20 21
    لعنت خدا به امریکای نجس که هر اتفاق بد توی دنیا میفته پای این شیطان در میونه ،از اول معلوم بود دنبال تحریک و ترسوندن روسیه از امنیت آیندش هست و موفق شد،ولی بهرحال مطمئن باشین تفرقه بین قدرتهای بزرگ به نفع اکثر کشورهاست تا اتحادشون
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    12 0
    واقعیت اینه که هر کشوری قدرت داشته باشه به همسایگانش زور میگه و از قدرتش سوء استفاده میکنه همین اسرائیل بارها به سوریه حمله میکنه و خاک اون کشور رو به خودش ملحق میکنه و حالا میگه کار روسیه محکوم است. امریکا و کشورهای غربی از اون سر دنیا میان به به عراق و افغانستان حمله میکنن میگن این کشورها برای ما تهدید هستن. خود ترکیه به کردها حمله میکنه و سوریه رو اشغال میکنه میگه اینها تهدیدن ولی اینجا روسیه رو محکوم میکنه. حالا روسیه که میگه اوکراین برای ما تهدیده و به اوکراین حمله میکنه میگن حق نداره حاکمیت اون کشور رو زیر پا بزاره چون رسانه دستشون هست و اینو بولد میکنن ولی کار خودشون رو خوب جلوه میدن در کل همه کشورها از قدرتش بر علیه همسایگانش سوء استفاده میکنه یا باید کشوری مثل سویس یا عمان باشی و فقط به فکر مردم خودت باشی یا اگه بخوای تو بازی کشورهای بزرگ شرکت کنی اینجوری تاوانش رو بدی
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      آفرین
  • ناشناس IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    اوکراین خیلی اشتباه می‌کرد که به ناتو میخواست به پیوندد و راه را برای ناتو باز کند تا امنیت کشور همسایه خودرا به خطر بیندازد تا دیگر کشورها نیز روسیه را محکوم کنند اگر خود آمریکا بجای روسیه بود چکار میکرد؟ آیا می‌گذارد روسیه در یکی از همسایگان آمریکا نفوذ کند ویا پایگاه ایجاد کند ؟ نه خیر غیر ممکن است پس ا‌ودراین باید امنیت همسایه خود را نیز در نظر داشته باشد هرکسی شده تحلیلگر سیاسی تا جایی در این مورد باید نظر داد که از سیاست سر در بیارید بیخودی یک کشور را نباید محکوم کرد
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    جنگ اکراین زیر سر آمریکاست . پوتین راه دیگه ای جز نابودی ناتو و عوامل حکومت اکراین نداشت. به نظرم باید جواب کارهای آمریکا رو مثل پوتین داد . مردم اکراین قربانی شدند . کشورها فقط باید رو پای خودشون بایستند . اینهایی که برای مردم اکراین دلسوزی می کنند آیا یکبار برای مردم سوریه و یمن دلسوزی کردند.