در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چه گذشت؟

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری همزمان با سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جناب آقای مهندس ضرغامی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، به ویژه در شهرهای شمالی، اصفهان، شیراز، یزد و... و همچنین معرفی صنایع دستی مشهور ایران بود. البته نباید از امکان معرفی مناطق محروم و کمتر دیده شده در فهرست مقاصد گردشگری که پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب دارند در این نمایشگاه غافل شد. در ادامه به مهمترین دستاوردهای برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری می‌پردازیم.

حضور پلتفرم‌های آنلاین اجاره ویلا

یکی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه حضور پلتفرم‌های آنلاین اجاره ویلا در نمایشگاه و معرفی آن‌ها به دوستداران گردشگری بود. همزمان با پیشرفت تکنولوژی در بخش‌های مختلف، استفاده از زیرساخت‌های آی تی و اینترنت برای بزرگترین دغدغه گردشگران در زمان مسافرت یعنی اسکان، مهمترین دستاوردی است که پلتفرم‌های اجاره ویلا توانستند راه حل‌های مناسبی برای آن ارائه دهند. با استفاده از چنین امکانی مسافران می‌توانند قبل از اقدام به سفر، با مراجعه به این پلتفرم‌ها، با ورود اطلاعاتی مثل تاریخ سفر، مدت زمان اقامت و مقصد سفر همه گزینه‌های موجود اقامتی از جمله ویلا، کلبه‌های جنگلی و ساحلی، آپارتمان‌های مبله، مسافرخانه‌ها و... را مشاهده کنند.

حضور پلتفرم های آنلاین اجاره ویلا در نمایشگاه

امکان رویت تصاویر موجود از گزینه‌های اقامتی و مشاهده نظرات کاربرانی که تجربه اقامت در آن‌ها را داشته‌اند می‌تواند بهترین انتخاب را برای مسافران متناسب با بودجه و شرایطی که در نظر دارند برای آن‌ها رقم بزند. به طور مثال برای اجاره روزانه خانه در تهران، با مراجعه به این پلتفرم‌ها و انتخاب محله مورد نظر تمامی گزینه‌های موجود برای کاربر قابل دسترسی و انتخاب خواهد بود.

محل برگزاری نمایشگاه گردشگری در تهران

این نمایشگاه با توجه به اهمیت بالایی که در حوزه معرفی صنعت گردشگری و صنایع ملی ایران برخوردار بود، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در بزرگراه چمران برگزار شد. نمایشگاه از دو بخش حضوری و مجازی تشکیل شده است که امکان حضور مجازی هنرمندان در صنایع دستی از سایر مناطق ایران به صورت مجازی را امکان‌پذیر ساخت.

ضمن این که امکان حضور دانشجویان رشته‌های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم بود که تجربه بسیار گران‌بهایی را برای آن‌ها به همراه داشت. این نمایشگاه فرصت حضور پر رنگ شهرها و روستاهای جهانی و ملی ایران را فراهم ساخت و علاقمندان به گردشگری ایران توانستند با این مناطق آشنا شده و پتانسیل‌های هریک را بشناسند. به این ترتیب مناطق محروم و روستاهایی که پتانسیل جذب گردشگر در این مناطق را دارند نیز مورد توجه قرار گرفت که این مسأله یکی از مهمترین مزایای برپایی چنین نمایشگاهی محسوب می‌شود.

محل برگزاری نمایشگاه گردشگری در تهران

اصفهان و شیراز بهترین میزبان گردشگران خارجی

اصفهان و شیراز به دلیل پیشینه تاریخی که دارند از جمله شناخته شده‌ترین قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شوند که در سراسر دنیا شناخته شده‌اند. از طرفی این کلانشهرها فرصت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف گردشگری در اختیار دارند که از آن میان می‌توان به حضور انواع هتل‌ها، رستوران‌های محلی و بین‌المللی، امکانات تفریحی و رفاهی، نمایشگاه‌های صنایع دستی و... اشاره کرد.

امکان اجاره سوئیت در اصفهان با شرایط مختلف در مناطق گوناگون شهر و دسترسی سریع و آسان گردشگران به گزینه‌های انتخابی، می‌تواند مهمترین دلیل رضایت گردشگران خارجی در انتخاب این شهر به عنوان بهترین میزبان باشد. با توجه به شهرت جهانی این شهرها در صنعت گردشگری، توجه به اقامت آسان، سریع و با امکانات کامل، در کنار موارد دیگری چون ایجاد مراکز تفریحی و تجاری و همچنین توجه به شرایط مراکز تاریخی، فرهنگی و هنری منطقه نقش مهمی در معرفی بهتر پتانسیل‌های گردشگری به توریست‌های خارجی خواهد داشت.

با توجه به اهمیت رفاه و تجهیزاتی که در زمان اقامت در اختیار گردشگر داخلی یا خارجی قرار می‌گیرد و در جلب رضایت گردشگران بیشترین تأثیر را دارد، باید گفت که اصفهان و شیراز از جمله بهترین میزبانان حوزه گردشگری خارجی معرفی شدند.

مهمترین دلیل این انتخاب فراهم کردن امکانات مختلف اقامتی، تفریحی، گردشگری، فرهنگی و رفاهی در منطقه است که از آن جمله می‌توان به تنوع بالای مراکز اقامتی در این شهرها اشاره داشت.

اصفهان و شیراز با تلاش‌های فراوانی که در این عرصه داشته‌اند و همچنین بهره‌مندی از زیرساخت‌های شهری توانسته‌اند بزرگترین گام‌ها را در معرفی صنعت گردشگری ایران به جهانیان داشته باشند. توجه به سایر مناطق گردشگری که از نظر تاریخی، ملی، فرهنگی و هنری پتانسیل تبدیل شدن به قطب‌های گردشگری را دارند می‌تواند تأثیر بسیاری در رونق این صنعت در ایران و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی داشته باشد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با برگزاری بخش‌های مجازی این امکان را در اختیار مناطق مختلف قرارداد تا فرصت معرفی خود و پتانسیل‌های موجود برای جذب گردشگر را داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =