لزوم بهبود وضعیت ساخت و سازها در شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: افزایش تعاملات بین شهرداری و نظام مهندسی ساختمان موجب بهبود وضعیت ساخت و سازها در سطح شهر خواهد شد

محمدتقی جاپلقی شهردار و جمعی از مدیران مجموعه مدیریت شهری با مهران کوهی کمالی رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دیدار و گفت وگو کردند.

محمدتقی جاپلقی در این دیدار با بیان اینکه همواره یک ارتباط بین نظام مهندسی و شهرداری وجود دارد چرا که اهداف و وظایف مشخص و مشترکی در عرصه مدیریت شهری با نظام مهندسی داریم. اظهارداشت: این وظیفه بر دوش همه مهندسین است که با آشنایی کامل از قوانین و مقررات و علم به رشته خود، برای پیشبرد اهداف سازمان برای یک جامعه هدف مشخص بهره ببریم.

وی بر تعامل و همکاری بیش از پیش نظام مهندسی و شهرداری جهت تسهیل در امور شهروندان تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری دوطرفه میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی به دلیل جایگاه و نقش هر دو ارگان در ساخت و ساز و نوع ارتباط با شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار شهرکرد بیان کرد: در صورت برقراری ارتباط و تعامل بیشتر بین دو دستگاه شهرداری و نظام مهندسی، شاهد بهبود وضعیت ساخت و سازها در سطح شهر از نظر سیما و منظر شهری و رعایت مقررات ملی ساختمان و مهم‌تر از همه، تکریم ارباب رجوع خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به طراحی ورودی‌های شهر و توسعه مراکز فرهنگی و گردشگری گفت: با توجه به موقعیت و توپوگرافی شهر می‌توان در منظریه و میرآباد در راستای توسعه مراکز گردشگری و فرهنگی بهره‌مند شویم.

مهران کوهی‌کمالی رئیس سازمان نظام مهندسی استان در ادامه جلسه با بیان اینکه ساخت و ساز حتما باید توسط متخصصان و افراد دارای صلاحیت حرفه‌ای صورت بگیرد،  گفت: باید در این زمینه فرایندها تعریف و نظارت و کنترل‌های خاص انجام پذیرد تا اطمینان پیدا کنیم این متخصصان کارهای خود را به خوبی انجام دهند.

کوهی‌کمالی با بیان اینکه با تاکیدات شهردار شهرکرد همکاری‌های بیشتری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی رخ می دهد، افزود: این موضوع سرفصل بسیار خوبی برای همکاری‌های دوجانبه و موثر خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =