ترویج فرهنگ  مهارت‌آموزی سبب رونق اقتصاد خانواده‌ها می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: فنی و حرفه‌ای با ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی می‌تواند به اقتصاد خانوارهای شهری در زمینه مشاغل خانگی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد با فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای دیدار و در راستای افزایش تعاملات فی‌مابین بحث و گفت وگو کردند.

محمدتقی جاپلقی در این دیدار آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه را ضروری دانست و اظهارداشت: در این راستا مشارکت در توسعه مراکز مهارت آموزی و زیرساخت‌های فرهنگی آموزشی ازجمله در آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال برای شهروندان به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای تربیت نیروی انسانی متخصص برای بهبود کیفیت و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و کاهش معضلات زندگی شهری است.

وی افزود: افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز شهروندان، حفظ و توسعه فضای سبز، افزایش رضایت شهروندان با ارتقاء مهارت‌های فنی و شغلی اصناف، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و کمک به اقتصاد خانوارهای شهری با توانمندسازی شغلی مهارت جویان به ویژه در زمینه مشاغل خانگی، توسعه صنایع دستی بومی و توانمندسازی شهروندان جهت افزایش اشتغالزایی و درآمدزایی ازجمله مواردی است که شهرداری و فنی و حرفه‌ای می‌تواند در راستای توسعه شهری تعاملاتشان را افزایش دهند.

شهردار شهرکرد بیان کرد: شهرکرد یکی از شهرهای متفاوت کشور است که در حوزه گردشگری، صنایع دستی و...سازمان فنی‌ و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان آموزش دهنده یار و یاور مدیریت شهری باشد و در توسعه شهری کمک کند.

جاپلقی ادامه داد: با هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای و شهرداری می‌توانیم در روند اشتغال جوانان تأثیرگذار باشیم.

فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز در ادامه جلسه: ضمن اشاره به تعامل و همکاری‌های سازنده و چشمگیر آموزش فنی و حرفه‌ای استان با شهرداری خاطرنشان کرد: با توجه به تعاملات سازنده با شهرداری و پل ارتباطی به وجود آمده در برنامه‌های مختلف توانستیم خوش بدرخشیم و این مهم به واسطه هم‌افزایی دستگاه‌ها بوده است.

وی گفت: ما می‌توانیم از نخبگان مهارتی، مربیان خبره مجموعه آموزش فنی وحرفه ای، خبرگان و استادکاران صنوف در زمینه مشاغل مختلف به صورت آموزش دوگانه بهره‌مند شویم و شهرداری به عنوان پل ارتباطی به این موضوع کمک کند.

کبیری با بیان اینکه در همه زمینه‌های مهارتی از افراد و طرح‌های آن‌ها استقبال می‌کنیم، افزود: در موضوع مهارت‌آموزی نگاه متفاوت مردم به مهارت است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود تا جوانان به مهارت‌آموزی روی آورده و دغدغه اشتغال برای خانواده‌های آنها رفع شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1606999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =