۷ نفر
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
شرایط سربازی امیری بررسی می‌شود

معاون نظام وظیفه می‌گوید که بهبودی افراد پس از گرفتن معافیت پزشکی، کارت پایان خدمت آنها را ابطال نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین زاهدی معاون سازمان نظام وظیفه ناجا شب گذشته به صراحت درباره وضعیت خدمت سربازی دو بازیکن استقلال و همچنین شایعات پیرامون معافیت وحید امیری صحبت کرد.

وی در مورد مشمول بودن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند عنوان کرد: موضوع یزدانی و مرادمند را مگر سازمان وظیفه عمومی مطرح کرده است؟ باید از کسانی که در فضای مجازی مطرح کرده‌اند سوال کنید. مطالبی که ما می‌گوییم به این خاطر است که دوستان در فضای عمومی و رسانه ملی و فضای مجازی کلیت موضوعات را مطرح کردند و ما هم مجبور هستیم بخاطر توضیح واضحات پاسخگویی کنیم اما در خصوص سایر مواردی که خود فرد و باشگاه ها مطرح نکرده‌اند ما اجازه نداریم صحبت کنیم.

معاون نظام وظیفه با اشاره به نقش این نهاد گفت: ممکن است فردی در پرونده اش مشکلی داشته باشد اما ما امین مردم هستیم و اطلاعات خصوصی افراد در سامانه ما هست اما این راه را نبسته است. اگر مشکل و مطلبی هست عزیزان می‌توانند به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کنند و گزارش کنند یا گزارشی به سازمان وظیفه عمومی بدهد که آقای فلانی در گرفتن کارت معافیت تخلف کرده است.

او در توضیح معافیت پزشکی اظهار داشت: اینکه کسی معافیت پزشکی گرفته و بعدا خوب شده با کسی که با تخلف معافیت گرفته تفاوت دارد. در بعضی از بیماری ها (با شرایط آیین نامه اجرایی زمان خودش) وقتی فردی معاف می‌شود، معاف پزشکی است؛ مثلا شخصی بیماری ضعف بینایی دارد و با مدرک تحصیلی لیسانس شماره چشم هشت دارد. بعد از اینکه کارت معافیت گرفته عمل جراحی خاصی انجام داده و بیماری بهبود پیدا کرده است. در چنین موردی کارت قبلی ابطال نمی‌کند و این فرد دسیسه ای در گرفتن کارت معافیت نداشته است. طبق آیین نامه اجرایی مربوطه شاید خیلی از مواردی که در گذشته کارت معافیت می‌گرفتند الان معافیت پزشکی نگیرند.

زاهدی در پاسخ به سوالی پیرامون شرایط وحید امیری و محرمانه بودن وضعیت او توضیح داد: چه راجع به وحید امیری چه بازیکن دیگری سازمان وظیفه عمومی صرفا خودش منتظر گزارش افراد نمی‌ماند و برای هر موضوعی که در فضای مجازی و عمومی و گزارشات واصله و مواردی که خود سازمان به آن مشکوک شود، دستور بررسی صادر می‌کند اما قرار نیست این دستور بررسی و رسیدگی در رسانه مطرح شود. ممکن است درست باشد و ممکن هم هست تخلفی صورت گرفته باشد اما مستلزم بررسی است. اگر دوستان مستنداتی در خصوص افراد دارند ارائه کنند و حتما سازمان وظیفه عمومی رسیدگی می‌کند و پاسخ را خدمت رسانه ها و مراجع ذی‌صلاح مطرح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1608180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انسانیت IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    70 56
    چون وحید امیری هستش و خونش از بقیه بچه های مردم رنگینتره نباید اصلا پیگیری بشه متاسفم...!
  • تاج US ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    43 39
    نیاز به بررسی نیست چون لنگیه مشکلی نداره
  • مرتضی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    30 15
    خوب اقای زاهدی اگرفشارفضای مجازی درباره یزدانی ومرادمند صحبت شده ؟ پس چطور این همه ملت دارن میگن ترابی ورضاییان کدام تیم نظامی بودن چرا نباید اونها سربازباشن خودت وهمکارانت خوب میدونید امیری چطور کارت گرفتن پس این بچه چی میگه
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    30 25
    ایشان سال ۹۳ تو برنامه گفته من فعلا معاف تحصیلم بعد هم دکتری انشالله می خوانم ... بعد الان تو برنامه خداد عزیز ادعا می کنه سال ۹۱ (تو گهر که بوده) معافیت پزشکی گرفته!!! سرمون را زیر برف نکنیم
  • بهروز جعفری IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    38 19
    فرق تیم حکومتی با تیم مردمی در همین جور مسایل مشخص میشه