آن روحیه سرزنده چه شد و کجا رفت!

سیدمسعود اطیابی و بهنام شرفی که هر دو در سریال «کامیون» با زهره فکور صبور همکار بودند، از عقاید مذهبی بسیار قوی‌ و روحیه سرزنده این بازیگر تازه درگذشته سخن گفتند.

مهسا بهادری: خبر بسیار تلخ و ناراحت‌کننده بود. شب گذشته(سه شنبه 10 اسفند) زهره فکور صبور، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون براثر مصرف زیاد دارو در سن ۴۳ سالگی درگذشت. ماجرا از این قرا است که حدود ساعت ۲۱ شب گذشته (۱۰ اسفند) خبر مرگ مشکوک زن جوانی در یک منزل مسکونی در خیابان دولت، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که به سرعت مأموران پلیس در محل حاضر شدند.

مأموران با حضور در محل با پیکر بی‌جان خانم زهره فکور صبور مواجه شدند؛ مأموران در تحقیقات اولیه سراغ فردی رفتند که خود را همسر مرحومه صبور معرفی می‌کرد، وی در تحقیقات به مأموران گفته است: «خانم صبور جواب تلفن‌همراهم را نمی‌داد که نگران وی شدم، خانم صبور حتی درِ خانه را به روی سرایدار ساختمان نیز باز نکرده بود. پس از گشودن در خانه، دیدم همسرم بی‌حال در پذیرایی افتاده که به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.»

تحقیقات نشان داد تلاش تکنسین‌های اورژانس نیز برای احیای خانم فکور صبور که ظاهراً اقدام به مصرف ۱۰۰ عدد قرص آرام‌بخش کرده بود، نتیجه نداده است.

در نهایت پیکر او برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

هنرمندی که پست‌های اینستاگرامی‌اش نشان می‌داد که امید به زندگی بالایی دارد، حتی روز گذشته هم پستی از یک مصاحبه قدیمی در اینستاگرامش منتشر کرد که گفته بود: «با اینکه از موقعیت فعلی خودم رضایت دارم، اما اگر به ۲۰ سال قبل بازگردم، هرگز این مسیر را انتخاب نمی‌کنم، هرچند که اتفاق‌های خوبی برایم رخ داد اما اگر به گذشته باز می‌گشتم، ترجیح می‌دادم زندگی خودم را داشته باشم و فرزندانم را بزرگ کنم.»

زهره فکورصبور انسانی متعهد، نماز خوان و خداپرست بود 

آخرین سریالی که فکور صبور در آن ایفای نقش کرده بود، سریال کامیون با کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۸ بود. مسعود اطیابی هم درباره تجربه همکاری با این بازیگر گفت: «همکاری من با خانم فکور صبور در سریال کامیون بسیار کوتاه مدت بود، اما در همین مدت زمان کوتاه هم تجربه بسیار خوبی در کنار ایشان رقم خورد. ایشان شخصیت خیلی خوبی داشتند، بسیار موجه، خوش اخلاق، با متانت و مومن بودند بسیار منظم بودند. ایشان همیشه سر صحنه نمازشان را می‌خواندند و آگاهی بالایی نسبت به احکام دینی داشتند و از صبح که اخبار مربوط به خودکشی ایشان را می‌خوانم و می‌شنوم بسیار متعجب هستم، هرچند که صحت و سقم این اخبار چندان معلوم نیست.»

او درباره آخرین اطلاعی که از وضعیت این هنرمند داشت گفت: «بعد از سریال دیگر خیلی خبری از ایشان نداشتم اما دورادور از ایشان می‌شنیدم و می‌دانم که مشکل مالی نداشتند با این حال برای ایشان خواستار علو درجات هستم و امیدوارم روحشان قرین رحمت باشد.»

 آن روحیه سرزنده چه شد و کجا رفت!

مشکلات زندگی هنرمندان کمی پیچیده است

بهنام شرفی، بازیگر تئاتر و تلویزیون که آخرین‌بار در سریال تلویزیونی کامیون با زهره فکور صبور همبازی بود درباره این هنرمند گفت: «امروز صبح که فصای مجازی را باز کردم اولین چیزی که دیدم چهره زهره فکور صبور با یک روبان مشکی بود و به قدری شوکه شدم که تا چند دقیقه به صفحه زل زده بودم و حتی باورم نمی‌شد و فکر می‌کردم در حد یک شایعه است ولی در کمال ناباوری حقیقت دارد.»

شرفی درباره شخصیت این بازیگر گفت: «بسیار انسان خوش انرژی، مهربان و خوش برخورد بودند. متعهد بود و به شغلش اهمیت می‌داد و با همکارانش رفتار بسیار خوبی داشت. ایشان به قدری به کارشان متعهد بودند که حتی یک روز بعد از پایان پروژه کامیون هم آمدند کنار ما تا اگر کاری باشد انجام دهند. همان روز با ما بگو و بخند کردند و رفتند. ایشان هر چیزی که از یک هنرمند انتظار داشتیم را در رفتارشان داشتند و از لحاظ رفتاری و شخصیتی یک هنرمند واقعی بودند. من نمی‌دانم آن روحیه سرزنده چه شد و کجا رفت، صفحه اینستاگرامشان را که نگاه می‌کردم پر از انرژی مثبت و شکرگزاری خداوند بود.»

       بیش‌تر بخوانید: 

       زهره فکورصبور درگذشت

       انتقاد زهره فکورصبور از فضای حاکم بر بازیگری/ بازخوانی یک گفت‌وگو

      چرا زهره فکورصبور گفت در صورت بازگشت به گذشته، بازیگری را انتخاب نمی‌کرد؟

او ادامه داد: «موضوع عجیب این است، کسی که تا این اندازه عقاید مذهبی داشت، خدا باور بود و شور و امید به زندگی در او موج می‌زد، چه شد که به یک‌باره چنین عملی را انجام داد، اصلا عجیب است فردی با این حجم از عقاید مذهبی دست به انجام چنین کاری بزند. طبیعتا مشکل در جایی دیگر است همین دیروز یک پستی از مصاحبه قدیمیشان منتشر کردند که به نظرم همان حرف‌ها پر از امید بود و وقتی دوباره آن پست را دیدم اشک در چشمانم حلقه زد.»

شرفی ادامه داد: «خانم فکور صبور، انسانی مردمی، خوش برخورد، احساساتی و مفید برای جامعه هنری بودند. اما متاسفانه کسی از زندگی شخصی ایشان خبر ندارد و همه ما فقط چهره اجتماعی ایشان را دیدیم. همه آدم‌ها مشکلاتی در زندگیشان دارند اما این مشکلات درباره زندگی هنرمندان کمی پیچیده است، چون همه می‌گویند این آدم بی‌دغدغه است. همه ما لحظاتی را در زندگی شخصی‌مان داریم که انسان را می‌شکند و اگر نتواند درست با آن کنار بیاد و حلش کند آسیب بدی می‌بیند. این مسائل و مشکلات باید آسیب‌شناسی و حل شود چون همان قدری که یک انسان جلوی بقیه حالش خوب است می‌تواند در زندگی شخصی حالش بد باشد. همه فکر می‌کنند حال هنرمندان خوب است، اما نمی‌دانند یک هنرمند همان قدر که در خلق یک اثر توانمند است، ممکن است در حل مشکلات زندگی شخصی‌اش مشکل داشته باشد.» 

او در پایان گفت: «امیدوارم روحشان شاد باشد و همه آن اخلاق‌های خوی و انرژی‌های مثبت به خودشان بازگردد.»

زهره فکور صبور این روزها مشغول بازی در سریال«بی‌همگان» با تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی بهرنگ توفیقی بود.

«روزگار جوانی»، «دلنوازان»، «مسافری از هند»، «دردسرهای عظیم»، «نرگس» و ... از مهم‌ترین سریال‌های کارنامه هنری زهره فکورصبور است. 

۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1608496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    من یه حرفی میزنم وسلام. اینقدر شما مردم نجیب ایران و بخصوص مردان به دختران طعنه سن را میزنید و اینقدر خیلی از دخترها که در نتیجه تحصیل و کار سن ازدواجشون بالا رفته مسخره می کنید و فرصت ازدواج و فرزندآوری حتی یک دونه بچه را از ما گرفتید چرا فکر میکنید یک دختر نباید در هر سنی ازدواج کنه. دردی که خود من بهش گرفتارم دکتری برق دارم شب تا صبح توی کله ام میزنم برای یک حقوق ناچیز !!!! دوس دارم با همسنم ازدواج کنم فقط یک نی نی داشته باشم تا خوشحال بشم ولی بهم میگن کی تو را میگیره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من هم افسردگی دارم ولی در جامعه خودم را شاد نشان میدم ولی هزار بار مرگم را از خدا خواستم از بس تنهایی برام سخت شده. 60 درصد دختران دهه شصت این سرنوشتشون هست تنهایی !!!!!!!!1
    • شوخیهای فری IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      میخواستم به صورت طنز جوابتو بدم متاسفانه ناظر هرکاری میکنم نمیزارش، الان جدی میگم امیدوارم نظرمو بزاره، در یک کلام ادعاتونو بیارید پایین شوهر زیاده،زبون کوتاه ادعای پایین=شوهر خوب
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      8 1
      ازدواج مردان با شرایط فعلی اقتصادی و شغلی و توقعات غیر منطقی خانواده‌ها و دختران عملا غیرممکن شده است. مهریه فلسفه ای دیگر دارد ولی در جامعه ما نقش باز دارندگی دارد. آمار طلاق را همین بی اعتمادی ها بالا برده است. اغلب دوست دارند تشکیل خانواده دهند.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      15 1
      با توکل به خداوند متعال انشاا... همه مشکلات بر طرف می شود
    • زهرا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      13 0
      سلام به شما دوست عزیز اصلا نگران نباش مثل شما تا دلت بخواد زیاده یکیش خود من بازم شما همت کردی درستا خوندی من همونم ول کردم هیچ وقت ناامید نباش شاید یه وقتی هم نوبت زندگی کردن ما شدشاد باشی همیشه
    • A N IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      4 4
      بنده هم با نظر جناب (فری) موافقم
    • بهروز IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      15 1
      حتی اگر ۱۰۰ ساله باشی و ازدواج کنی باز زندگی قشنگه
    • مهندس IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      10 2
      درود بر شما ایرانی تحصیل کرده.. اصلاً نا امید نشوید و به تحصیل خود تا پست دکتری و فوق پست دکتری و ... ادامه دهید .. ابن بلایی است که تفکر حاکم بر برخی خانواه ها و افراد آورده است که تحصیلات یعنی آینده تضمین شده ی بهتر ! تحصیلاتی که نه ظرفیت استفاده از اون هست ! نه چندان نیازی به آن هست!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    روحش شادویادش گرامیباد
    • علی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      70 21
      سلام خواهر گلم تقصیر از کسی نیست ، واقعیت اینه که دختران اول دهه ۶۰ تعدادشون از پسرهای اواخر دهه ۵۰ زیادتر بود برای همین هر سال حداقل۳۰۰هزار دختر متولدین ۵۹الی۶۴ مجرد موندن همین اشکال برای پسر های اخر دهه ۶۰ هست تعدادشون از دختر های اول دهه ۷۰ بیشتره و هر سال حداقل ۳۰۰ هزار پسر داریم که دختر براشون نیست و رو اوردن به کودک همسری و دختر های کم سن و سال میگیرن
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      80 19
      بایست ازدواج با همسن رسم شه. همین
    • مهدی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      منم دهه شستیم ‌ مجرد. اولا تو این سرزمین ما هیچی بهتر مجردی نیست. بیکاری دنبال ازدواجی. بخدا بعد ازدواج هزار تا مشکل کوچیک و بزرگ پیدا میکنی که حسرت امروزت رو میخوری. همه افسرده ایم، چه مجرد چه متاهل. از لحظات زندگیت لذت ببر. از من گفتن
    • پارمیس IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      خدا رحمتش کنه روحش شاد و یادش گرامی
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    خدا رحمتش کنه حیف شد
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    خدا بیامرزه روحش شاد
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      16 3
      خبرآنلاین تعداد دیسلایکات چرا انقدر غیرعادیه؟
  • سیما IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    من ز صبح تا حالا حالم خیلی بد هست باورم نمیشه با اینکه ۱۵سال هست دیگه فیلم و تلویزیون نمیبینم ولی ایشون رو از اون موقعها یادمه.. روحش شاد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    خدا رحمتش کند...
    • تهمینه IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 0
      ببینم جناب ۲۳:۵۳فقط خودکشی منفورترین کاره؟ عذاب کشیدن‌چی؟اونایی که باعث عذاب میشن چی؟اونایی که آدم رو تواین شرایط قرار میدن چی؟؟ مجازات واعدام چی؟اون منفور نیست؟بالاخره جون رو به اصلاح خدا داده دیگه.حبس ابد با مشقت وقتی هست چرا اعدام؟ پس خودکشی رو بیخود منفور ندونید.جون خودش بوده. زندگی خودش بوده.
  • زهرا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    خدا رحمتش کنه روحش شاد خیلی ناراحت شدم
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    روحش شاد
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    خداوند متعال ایشون رو رحمت کنه من بازی هاش رو دوست داشتم. ولی در ارتباط با خواهری که می گن دکتر دارن هیچوقت برای ازدواج دیر نیست ان شاالله شما هم ازدواج می کنید. اولا دعا کنید دوما توقعات مثلا حتما دکتر باشه رو کنار بگذارید. خیلی از عدم ازدواج های خانم های تحصیلکرده به دلیل درگیری زیاد در کار و درس هست و اینکه توقعات میره بالا و سختگیر میشن. ان شاالله همه جوانها و شما خواهر عزیز خوشبخت بشید و به آرزوتون برسید.
    • نا شناس IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      8 4
      ازدواج خوب نیست، ما ازدواج کردیم با همسن خودمون ، هیچی توش نیست جز گرفتاری و اسیری به خصوص برای ما زنها که دیگه هیچ
  • زهرا IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    از خدا طلب آمرزش دارم براشون یا ارحم الراحمین
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    خدا رحمتش کنه وببخشه ولی کار خوبی نکرده چون منفورترین کار نزد خداست
    • ناشناس IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 0
      خدابیامرزه روحش شاد
    • عاطی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 1
      احسنت
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    خدا رحمتش کند ...
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 0
    خدا‌رحمتش‌کنه‌‌خیلی‌براش‌نارحت‌شدم
  • یه هم وطن IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    روحشون قرین رحمت الهی باد.
  • ناشناس IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    خدارحمتش کنه روحش شاد
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    90درصد مردم اگه برگردن عقب مسیر فعلی زندگیشون رو عوض می کردند.
  • فاطمه IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    خیلی ناراحت شدم جوون بود ،روحش شاد
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 1
    ازدواج کردن خوبه ولی متاسفانه الان انسان واقعی پیدا نمیشه اغلب دنبال پول هستن دنبال دختری هستن که شغل ومقام داشته باشه وبعنوان کارت بانکی همراشون باشه عشقی در کار نیست وبچه هم میارن متاسفانه ازدواج کار سختیه
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    خیلی ناراحت کننده است به آرزوش نرسید روحش شاد
  • سید حسن IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 4
    انسان خدا پرست از ظاهرش و حجابش معلوم است ،روحش شاد و یادش گرامی باد
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 1
    خداوند در قران فرموده انسان را در رنج و مشقت آفریدیم در همه حال باید صبور باشیم و از حق خودمون دفاع کنیم
  • ایمان IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 1
    فقط برا کسانی که تیک منفی زدن متاسفم ...انسانم آرزوست
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    8 0
    روحش شاد😭😭😭 بازیگری بسیار با شخصیت و متین و باوقار بود
  • مونا IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 0
    انشاالله خدا رحمتشون کنه فقط اینو می‌دونم تو این دنیای لعنتی هیچ کس از جایی که وایساده راضی نیست اونی که ازدواج کرده پشیمونه اونی که مجرده فکر میکنه زندگی رو باخته😔
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    با سلام خدمت خواهرم .خدواند در قرآن می فرماید ،از رحمت الهی ناامید نمی شوند مگر مردم کافر ،توکلت به خدا باشه
  • Faezeh IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    6 0
    دلم نمیخواد مرگ همچین فرشته ای رو باور کنم😔🖤
  • علی میرزایی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    من و شما بازم بی خبریم از چرا و چگونگی خودکشی خانم صبور...اما من به شخصه اگر آبروی خودم و خانوادم در خطر باشه کما اینکه معروف هم باشم،،،خودکشی میکنم....ولی دوستان باز قضاوت از آن پروردگاره،،،هیچ کس از دل هم نوعش خبر نداره،،،شاید آدمی ببینیم سرزنده خنده برلب اما...دل اون فرد آشوبه و چیزی دیگر رو به روح انسان تلقین میکنه....امیدوارم دلاتون شاد و جیب پر از پول داشته باشین...مرسی