۴.۱میلیون تن غلات از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور حمل شد

مدیرکله غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و ۱۰۰هزار تن غلات مورد نیاز از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده و به استان های کشور حمل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین خوزستان به نقل از ایرنا امید جهان نژادیان روز چهارشنبه در همایش ارتقای کیفیت نان در شهر ملاثانی افزود:در این مدت بیشترین حجم واردات غلات متعلق به گندم بوده است.  
وی با ارزیابی وضعیت نان در کشور اظهار داشت:دولت در راستای حمایت از قشرهای آسیب پذیر و متوسط و اجرای هدفمندسازی یارانه ها اعتبار قابل ملاحظه ای را برای تولید نان ارزان اختصاص داده است و حتی در شرایط همه‌گیری کرونا با برنامه ریزی لازم تلاش کرد در هیچ جای کشور مردم دچار کمبود و مشکل در خصوص تهیه این ماده غذایی نشوند.
جهان نژادیان افزود:گندم تولیدی استان به مصرف شهروندان خوزستانی می‌رسد و این گندم به دلیل دارا بودن استانداردهای کمی و کیفی برای اختلاط و ارتقا کیفیت آرد تولید شده در ۲۳ استان کشور ارسال می شود بنابراین عدم کیفیت نان در برخی از واحدهای خبازی  به طور قطع به عواملی غیراز کیفیت گندم مربوط می‌شود.
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی خوزستان نقش سه مولفه مواد اولیه، تجهیزات و نیروی انسانی را در تولید نان مرغوب مهم ارزیابی کرد و افزود:بهسازی و ارتقای تجهیزات نانوایان همچنین استفاده از نیروی انسانی پایدار و ثابت در واحدهای خبازی می تواند سرعت بهبود و تحول در واحدهای تولیدی نان را بهبود بخشد.
به گزارش خبر آنلاین قیمت نان در خوزستان از بهمن ماه گذشته با هدف پوشش هزینه های نانوایان و بهبود کیفیت نان حدود ۷۰درصد افزایش یافت.
کیفیت نان در یک ماه اخیر با وجود افزایش قیمت آن تغییری نکرده است.

سال زراعی گذشته حدود ۱.۲میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.مصرف سالانه گندم استان حدود ۶۵۰هزار تن است و مازاد تولید گندم استان به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1608602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =